Dat is dan ook een deel eigen verantwoordelijkheid. Als de scholen sluiten is dat niet om iemand te pesten, maar met goede reden. Het zou zonde zijn om dat allemaal te niet te doen door zelf weer allemaal kinderen bij elkaar te brengen. Volgens mij mogen ze prima even uitrazen in de tuin of een rondje door het bos, zolang je maar niet te dicht bij anderen in de buurt komt.
Ik denk dat als je verspreiding echt wil tegengaan, dat je dan even de samenleving op een laag beetje moet zetten. Scholen gaan dicht, want met hoeveel mensen kom je wel niet in contact indirect via school? Kinderen zijn thuis, dus veel mensen kunnen niet naar mijn werk. Dat is ook meteen handig, want daar dus ook geen verspreiding en dus dan maar even van het huis het absolute minimale doen terwijl je de kinderen voor de tv zit en dergelijke. Alleen mensen met een absoluut noodzakelijk een baan gaan wel nog naar het werk (ziekenhuis, supermarkten , En dergelijke).
Dan zou ik dus juist degenen testen bij wie je twijfelt. En waar je het van een km aan xiet komen juist niet. Die gewoon behandelen als besmet persoon. Elkaars kinderen opvangen. Tja. Op school zitten van 30 huishoudens de kinderen bij elkaar. Bij een go misschien van 15 verspreid over de week. Pas op elkaars kinderen dan mix je 2 huishoudens. Ik zou dat dus goed afwegen, en indien niemand klachten heeft in die gezinnen wel doen indien nodig.
Maar ze gaan ook mee boodschappen doen, en als iemand bv met de 1 vd kids naar de ha moet, gaat de rest ook gezellig mee, we gaan naar de speeltuin waar de halve klas speelt, we gaan naar opa en oma, enz... Of moet iedereen met kinderen in quarantaine uit voorzorg en gaan we dan gewoon over 2 weken weer naar school? ik zie het niet voor me, maar ben erg benieuwd naar de uitslag straks.
Ja dat lijkt me wel ja. Anders heeft het toch geen enkele zin? Zo min mogelijk die periode contact met andere mensen zoeken en zeker met klachten ver weg blijven van opa's en oma,'s
Gewoon geen speeltuin, supermarkten met kids. Nu online je boodschappen bestellen. Echt 'nu' want velen gaan dit nu doen dus reserveer al maar voor volgende week. En als je iets kleins vergeet even alleen naar de winkel gaan. Kinderen blijven of thuis, in de tuin of lekker uitwaaien in het bos ofzo. Zo weinig mogelijk contact met andere mensen maken . Misschien als nood snel een PlayStation of Nintendo aanschaffen.
Ik wilde vanmorgen de boodschappen gaan bestellen maar toen waren bij ah alle mogelijkheden van deze week al bezet.
Mijn zoon komt net thuis uit school. Mam ik ga even naar de Kruidvat mondkapjes kopen want kinderen in de klas hoesten en niezen. Geprobeert uit te leggen dat het totaal geen nut heeft en hij waarschijnlijk geen mondkapje vind. Dan ga ik morgen niet naar school. Oke kind maar dan ook een week geen playstation, youtube en ook naar buiten met je kapje op. Nu ben ik een stomme moeder en is hij (zonder kapje dus) buiten spelen.
Ja hier ook. Dinsdag was nog vrij. Volgens mij had ik besteld voor maandag maar dat was geannuleerd, volgens mij had ik het niet helemaal afgerond. Ik bestel niet zo heeel vaak online.
Had je een bevestiging per email? Balen hè. Ik heb de lijst maar naar mijn vriend gestuurd. Hopelijk hoeft hij vandaag niet het klokje rond te werken.
Ik check nu de app van de Albert Heijn en mijn bestelling is weer geannuleerd. Nu had ik het zeker goed gedaan. Kreeg ook net een mail dat de bestelling geannuleerd is. Er klopt iets niet.
Ik ga nu de winkel in het dorp proberen, heb het idee dat het daar nog niet zo'n vaart loopt. Hoop ik.
Is denk ik het beste. Net weer besteld en als het straks weer geannuleerd is ga ik vanavond nog naar de winkel alles kopen behalve die fruit en groenten. Dat heb ik genoeg voor deze week.
Dat is flink balen! Hier prov. Utrecht. Hopelijk gaat het hier niet gebeuren. Op ons werk (ouderenzorg) bestellen wij bij de Jumbo nl.
Onze bestelling van de ah komt gewoon vandaag (heb na deze berichten even gecheckt in de app ), nu hebben we een wekelijks tijdslot gereserveerd, dus ik heb het probleem niet dat alles bezet is, maar behalve uitverkochte paracetamol heb ik ook niets gemerkt in de app tijdens bestellen.