Nou inderdaad. Ik heb mijn gewone voorraad paracetamol in huis. Boven een doosje en beneden een doosje. En voor de jongste dus hetzelfde aan kinderparacetamol (en daar zitten er zelfs maar 16 in). Ga voor mezelf echt niet meer inslaan. Maar door dit soort acties komen diegenen die zulk soort dingen dagelijks nidig hebben in de problemen. Nu dus maar een flinke voorraad online besteld voor mijn moeder, zodat zij zich hier geen zorgen over hoeft te maken. Maar het is toch idioot dat dit nodig is?
https://www.libelle.nl/lekker-in-je-vel/zo-gevaarlijk-is-het-coronavirus-voor-zwangere-vrouwen/ Helemaal onderaan bij complicaties, las het op meerdere sites. Ja ik ben misschien de enige die hier zich dan zo druk om maakt..
Net bij de Kruidvat geweest. Schap is minder vol dan anders, maar er ligt echt nog wel veel qua pijnstillers.
Hier was bij een vestiging het schap vanmorgen op een paar pakjes met 20 stuks na leeg, bij een andere vestiging lag nog wel iets, maar niet veel...en het was ook het laatste wat ze hadden zei de caissière.
Ik denk dat het per provincie verschillend is Ik lees overal op fb dat alles op is maar bij ons is alles ook nog volop te verkrijgbaar
Vind het schrikwekkend hoe snel het allemaal omslaat. In België lijkt het nu nog net mee te vallen, maar dan ga je dus twijfelen of ik morgen toch maar boodschappen moet doen.
Joh, geeft niet. Ik moet ook eerst alles bijlezen en niet meteen op de eerste berichten reageren zie ik nu. Maar ja, sinds gisteravond geen tijd meer gehad en er valt nu veel bij te lezen.
Rivm.nl. Dat lijkt me stuk betrouwbaarder Edit: en libelle gebruikt in zo ongeveer elke zin "mogelijk...". Het is dus niet per definitie zo maar het zou evt kunnen
Ik lees veel "mogelijk' "misschien" "zou" ,oftewel, ze weten het niet...er is nog niets bekend,al helemaal niet of er afwijkingen voor kunnen komen!Ga aub met je werkgever overleggen, geef aan waar je mee zit en dat je liever thuis blijft nu bv maar het weg laten halen zonder dat er echt bewijs is dat het virus schadelijk is voor de ongeboren baby?Persoonlijk zou ik me afzonderen tot het een beetje over is en de kans op besmetting minimaal is.
Hier mag je overal nog maar max. 3 stuks vrij verkrijgbare geneesmiddelen kopen. Vind het wel echt bijzonder, heel onwerkelijk.
Ik mocht zojuist mijn jongste niet van de opvang halen omdat nu dus wel echt mijn keelpijn begint door te zetten. Schoonmoeder heeft voor mij nog strepsels gehaald en de jongste maar opgehaald. Moet ik de kids nu ook thuis houden met mijn klachten? Ik hoest en nies misschien 5x op een dag.
Snap je zorgen heel goed, maar laat je alsjeblieft niet gek maken. Kindje zit beschermd in je buik, zorg goed voor jezelf, meer kun je niet doen. Angst is een slechte raadgever. Libelle wil gewoon hits op de website.
Hier leek het in de Lidl ook wel alsof het oorlog was. geen pasta of rijst meer te krijgen. en rijen dik aan mensen. Terwijl er normaal 1 a 2 kassa's open zijn met 5 wachtenden op dat tijdstip waren nu alle kassa's open en nog stonden er zo 10 in de rij. Ik moest alleen een klein dingetje hebben dus was even dubbel zuur. maar het geeft wel weer dat mensen nerveus worden. En terecht want dat wat nu in Italie gebeurt komt ook hierheen. Straks is hier ook alles dicht en ja dan wil je wel wat te eten hebben. Maar om nou 6 pakken met 40 rollen wc papier mee te nemen vind ik dan weer overdreven. Tenzij ze voor de hele straat meenemen. maar ja ik denk echt niet dat al die 10 mensen die zoveel meenamen echt voor hun straat meenemen.
Mijn zoon ook. En nog meer omdat voetbal (alle trainingen en wedstrijden) wel zijn afgelast. Voor mij. Eigenlijk wel zo rustig zo. Maar als school alsnog dichtgaat lossen we het ook wel weer op.
En ik constateerde vanmiddag dat wij ook hoognodig voorraad moeten inslaan. Bijna alles wat we normaal ruim op voorraad hebben is bijna of helemaal op. Dus waarschijnlijk gaat het er morgen uitzien alsof ik mega koffie, chocomel, tortilla's tomatenketchup en schoonmaakmiddel aan het hamsteren ben
Hier bij ons valt het mee. Was alles nog te krijgen. Nu had ik 2 weken geleden al gehamsterd haha. En zal morgen weer naar de Jumbo, daar was het ook nog rustig.