Algemeen corona topic (GEEN nieuws)

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door GossipGirlxoxo, 9 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Bij ons op school gaan de schoolfoto's ook niet meer door die voor maandag gepland stonden.

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Hier passen opa en oma sowieso niet op. Hij opvoedtaak zit er op.
    Maar er zijn wel veel kinderen die door opa en oma opgehaald en gebracht worden :(. Ouders nemen daarin geen extra maatregelen. Opa's en oma's horen ook op het nieuws dat kinderen geen risico groep is en denken daarbij automatisch dat ze niet ziek worden dus opa en oma ook niet. Een ouder die haar kind niet wil ophalen omdat het nep hoest is volgens ouders. Ja maar school vertrouwd het niet. Dus ophalen . Maar ze vertikt het. Kind zit nu afgezonderd in de klas :(

3. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.828
    8.483
    113
    Vrouw
    Ik was net bij de supermarkt en ik was de eerste bij de kassa. Helemaal niet druk! Alles was ook gewoon nog te krijgen.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Weten we meteen waarom tampons en maandverband wordt gehamsterd

Zxcvb, Jes88, Mamafiets en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ja, maar dat “dan haal je daarna toch bij de supermarkt”, dat is dus iets wat ik niet wilde. Ik moest al aan de diclofenac + paracetamol om uberhaupt mijn dochter te kunnen brengen en halen met de auto, dan ga ik echt niet uit vrije wil door de supermarkt heen lopen als dat niet hoeft. En dus had ik altijd een maandvoorraad in huis (of als ik dat eens een keer niet had, wat heus weleens gebeurde, liet ik mijn man naar de supermarkt gaan ;)).
    Maar ik snap dus nog steeds het extra hamsteren niet, met 2 doosjes kun je toch prima vooruit (per persoon dan, als je menstruerende pubers hebt), de meeste vrouwen zijn gelukkig maar 1x per maand ongesteld ;).

6. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Er gaat iets fout.

7. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Er gaat iets heel erg fout:roflmao: sorry.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.282
    36.147
    113
    Ja dat snap ik. Hier naproxen en paracetamol, maar dan stuur ik man even naar de winkel hoor. Maar idd hamsteren van meerdere verpakkingen vind ik dus helemaal onzinnig. De winkels blijven ook gewoon open.

Zonnestralen en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.080
    14.794
    113
    Vrouw
    Heb net boodschappen gedaan. Geen velletje wc papier meer in de winkel.
    Is iedereen bang aan de sjees te gaan?:roflmao:

Indire vindt dit leuk.
  10. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik verwacht dat dit allemaal niet zo ver gaat komen, maar er werken echt heel veel mensen in de zorg, bij de politie, ambus etc dus alleen zullen ze nooit zijn.

Cin85 en Syane vinden dit leuk.
  11. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.059
    2.555
    113
    Limburg
    Ik werk in een supermarkt, het is momenteel drukker dan de drukste dag voor kerst, echt gekkenwerk hier...

Jes88 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Hier zijn beide kinderen thuis. Zoon heeft virale infectie maar ze gaan niet testen omdat hij kind is en de testen bijna op.
    Hij is doodziek. Mijn dochter heb ik op moeten halen van school en de juf ging ook naar huis.
    Heb contact gehad met mijn werk, en moet morgen even terugbellen over hoe en wat want ze mogen niet naar school en opvang.

13. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Hier belde mijn moeder net. Ze is in quarantaine gezet. Ze had al wat last van verkouden zijn en was al voorzichtig maar daar is dus nu benauwdheid en koorts bijgekomen.
    Ze vertelde dat ze amper met de stofzuiger door de kamer kon en ze had al het gevoel dat iemand d'r een minuut onder water had gehouden.
    Mens heeft het altijd snel aan d'r luchtwegen. Vreemd genoeg vind de dokter testen niet nodig en krijgt ze antibiotica maar ze moet wel voorlopig binnen blijven.

Ze voelt zich nu rot omdat ze mij zou komen helpen volgende week en op zou passen voor mij zuster en ze maakt zich zorgen dat ze nu niet bij mijn bevalling mag zijn.
    Tsja ma, je vraagt er toch zeker niet om, eerst maar beter worden de rest is bijzaak.

Jes88, Athina en owly vinden dit leuk.
  14. 1548

1548 Niet meer actief

Hier viel het eigenlijk nog wel mee in de supermarkt (Brabant). Enige schappen die redelijk leeg waren, was van de pannenkoekenmix en knakworstjes.

15. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    ik ben heel benieuwd vanmiddag of ik nog paracetamol kan krijgen. Ik heb de jongste twee ziek en de rest begint ook al een beetje. Plus een dochter last van menstruatie en ik heb een kaakkopje ontstoken. Dus de paracetamol vliegt erdoor.
    Deze week waren bij ons de schappen gewoon vol in de winkels. Ik ben benieuwd na het bericht van gisteren hoe het dit weekend zal zijn.
    Ikzelf heb altijd een basis voorraad in huis, dus hoef die alleen maar weer aan te vullen elke week en dan de standaard boodschappen te doen. Met zeven mensen in huis lijkt het waarschijnlijk voor de toeschouwers in de supermarkt altijd alsof ik hamster. Drie trossen bananen in de week alleen al:D

Zxcvb vindt dit leuk.
  16. Kaboutertjes

Kaboutertjes Actief lid

14 feb 2020
    278
    237
    43
    Helaas... Hier is veel echt al leeggehamsterd. Misschien in een andere stad/dorp in tukkerland dat ze nog niet zo doorgeslagen zijn.
    Gelukkig was wat ik nodig had nog volop te krijgen (verse dingen zijn er nog veel). Als je wc papier of zeep nodig hebt moet je net geluk hebben dat het bijgevuld is.

Vraag mij wel af wat mensen met 100 a 200 rollen wc papier moeten. Als je een maand thuis moet blijven heb je ook niet zoveel nodig.

17. NienkeB

NienkeB Fanatiek lid

6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Iedereen slaat helemaal door. Doe ff normaal met z’n allen, crisis.

brownielover, NiVa0230 en Zoe123 vinden dit leuk.
  18. NienkeB

NienkeB Fanatiek lid

6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Ik blijf me verbazen hoe egoïstisch al die malloten hier wel niet zijn.

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier had het kruidvat alles nog, zelfs handgel. Heb even eentje meegenomen, en genoeg paracetamol//ibu. Ook toiletpapier.
    Heb mijn gewoon bestelde boodschappen binnen gekregen, slager bakker alles was normaal gelukkig. Alleen de houdbare pastas en rijst waren op.
    Maar deze paniekzaaier heeft 2 weken geleden meer dan genoeg rijst en pasta gekocht. En genoeg diepvries/blik groente.
    Blij dat ik toen ' in paniek' was :roflmao:

Zxcvb, SAARC, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    rotterdam ;) van de 16 kon uit mijn groep zijn er 2.

Jes88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina