Algemeen Filler- en Injectables topic

Discussion in 'De lounge' started by Nina Sanders, Apr 11, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

May 12, 2017
    7,933
    12,187
    113
    Vriendin van mij spuit het juist daarom, tegen de hoofdpijn. Jammerlijk genoeg krijg je dat niet vergoed, het werkt het aller beste zegt ze. Je kunt met alle wil van de wereld niet meer fronsen nml.

Zulema and suus1983 like this.
  2. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

May 12, 2017
    7,933
    12,187
    113
    We spuiten dat bijna overal, zelfs in de kringspier. Elke overspannen spier kun je er mee plat leggen.

3. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

Aug 5, 2019
    2,439
    4,367
    113
    Zeker kan dat. Ik zou er alleen niet voor kiezen, omdat je het moet blijven “fillen” en ik bang zou zijn voor het wennen aan een bepaald beeld, waardoor je steeds weer bij laat vullen.
    Het kan zeker subtiel, maar dat lijkt vaker de uitzondering dan de regel, helemaal met de beauty standaard van vandaag.

Summerbelle, Butchke and citroenrasp like this.
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Oh dan moet ik toch eens mijn aversie aan de zetten en het eens proberen. Ik loop al met regelmaat met mijn zonnebril, maar het helpt niet. Ik loop de hele tijd onbewust te fronsen.

Cindy1977 likes this.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Klopt, ik weet dat het ook tegen hoofdpijn en migraine wordt gedaan. Ga me er eens verder in verdiepen.

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Ja daar heb je gelijk in. Het is zeer gemakkelijk om te denken aan de volgende plek die je wilt laten behandelen. Het gemak, de eenvoud. Je wordt als een queen behandeld en als je maar genoeg euro's neerlegt, dan kun je alles laten behandelen. Volgens mij ben je dan een godsvermogen kwijt :o:.

Het is heel makkelijk om die grens steeds te verleggen denk ik. Gelukkig ben ik redelijk in staat om het in perspectief te zien en er niet in door te slaan. Verder heb ik gelukkig ook een man die gerust zou zeggen 'doe normaal joh, denk even na voordat je dit doet en of je dit echt om de juiste redenen zou doen'. Bij mij is het inmiddels een behoorlijke tijd geleden (ook omdat er zwangerschappen tusse zitten) dus echt alle product is uitgewerkt. Maar het is altijd wel zonde om te zien wanneer mensen er in doorslaan.

YaelStone likes this.
  7. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Yes 2 a 3x per jaar voorhoofd en frons (botox) en af en toe lippen (fillers). Laatste keer lippen was juli 2019 2ml dat vond ik perfect en bleef heel lang zichtbaar. Zo lang dat toen het weer kon de corona al was uitgebroken en ik toen niet naar de kliniek meer wilde. Nu het zo lang duurt twijfel ik wel heel erg binnenkort alles te laten doen voor de zomer.

8. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

In de periodes dat ik mijn frons en voorhoofd deed had ik geen enkele dag hoofdpijn.

suus1983 likes this.
  9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,370
    21,747
    113
    Met fillers heb ik niets en botox om esthetische redenen ook niet. Eigenlijk met geen enkele cosmetische ingreep (huid/tanden bleken, wimpers liften etc).

Ik vind het zo jammer dat die Instagrammeiden er tegenwoordig zowat allemaal hetzelfde uitzien met die dikke lippen en spierwitte tanden. Een "authentiek" gezicht vind ik meestal veel mooier. Vaak is het ook behoorlijk verslavend aan vele beroemdheden te zien, en niet op de laatste plaats niet zonder risico's. En ja, het kan vast wel "zo natuurlijk mogelijk" zoals eerder geopperd, maar dan heb ik persoonlijk liever ook écht natuurlijk en niet onnatuurlijk-natuurlijk. Ik ben tevreden ben met wie ik ben, natuurlijk zullen er altijd dingen zijn die je anders had willen zien aan je lichaam maar dat is met eigenlijk alles wel zo.
    Daarbij komt ook nog eens dat ik een spierziekte heb waardoor er vaak spierzwakte optreedt. En wetende hoe lastig dat soms kan zijn, ik me niet kan voorstellen dat ik me bewust iets zou laten inspuiten waardoor m'n spieren verslappen. Ook zou ik het een eng idee vinden dat mensen geen emoties meer van m'n gezicht kunnen aflezen (de angst om ergens geen controle meer over te hebben). Ik heb trouwens wel de genen mee; mijn oma is op 89-jarige leeftijd overleden zonder ook maar één enkele rimpel. Op Nivea na gebruikte ze niets.

Overigens niks ten nadele van mensen die het wel doen, maar dit is mijn eerlijke mening omtrent dit onderwerp.

10. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,370
    21,747
    113
    Misschien heb ik van nature dan wel botox :roflmao: Ik zweet nl nooit...

Anouk2005 likes this.
  11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    @citroenrasp je mag natuurlijk gewoon je persoonlijke afwegingen hebben om het niet te doen en je mening hebben :thumup:.

Ik persoonlijk vind het heerlijk om via relatief hele kleine ingrepen net een beetje verfraaiing toe te passen en elke keer tevreden in de spiegel te kijken! Vaak zijn het kleine dingen waar je je aan blijft storen. Stel dat ik over een tijdje ook een enorme fronsrimpel heb en verder een relatief strak gezicht heb, dan zou ik me er ook mateloos aan ergeren. Of zeer dunne lippen oid, als je die relatief gemakkelijk kan laten opvullen, je goed laat informeren en ook goed de voor en nadelen overdenkt en daardoor wel elke dag blij op staat, dan ben ik daar voor mijzelf absoluut een voorstander van! :D

citroenrasp likes this.
  12. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

Apr 28, 2020
    1,485
    955
    113
    Female
    Noord-holland
    Voor mijn zwangerschap had ik Botox in fronsrimpel en voorhoofd + wenkbrauwlift anders gingen mijn oogleden teveel hangen door de Botox.
    Wilde het altijd wel een keer proberen en uitvinden of het wat voor mij is en was heel tevreden. Ben altijd veel met uiterlijke verzorging bezig.
    Zodra het weer mag ben ik weer in de kliniek te vinden :). Als ik het 2 x per jaar bijhoudt heb ik het hele jaar door er plezier van.

GossipGirlxoxo likes this.
  13. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    1,225
    1,262
    113
    Ik heb ook een verschrikkelijke fronsrimpel tussen m’n werkbrauwen, dat ding zit echt heel diep en het lijkt of ik constant boos kijk. En inderdaad ook hoofdpijn. Ik zou hier best wel wat aan willen doen, maar vind het tegelijkertijd ook heel spannend om in een gezond gezicht te laten spuiten. Wat als het mis gaat, als ze iets scheef zetten, als m’n wenkbrauwen daarom ongelijk gaan staan oid. Waar laat je het zetten?

Anouk2005 and suus1983 like this.
  14. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Ja daar ben ik ook bang voor. Het gaat ook heel erg tegen mijn principes in om in een gezond lichaam te spuiten.

citroenrasp, tuc and Anouk2005 like this.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Ik zou niet direct voor 2 ml gaan oid, maar klein beginnen. Iets bij spuiten kan altijd nog :).
    Een goede arts denkt daarin met je mee en zet als het goed is ook absoluut niet onnodig veel product.

GossipGirlxoxo likes this.
  16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,370
    21,747
    113
    @Nina Sanders Ik begrijp heel goed dat je dat zo ziet hoor :) Ik kan me echter om dat soort "kleine" dingen gewoon niet ergeren denk ik. Natuurlijk wil ik er (voor mijn man) leuk uitzien en accentueer ik dat wel met kleding/lichte make-up o.i.d Maar voor mij persoonlijk ligt de grens dan ook bij het snijden in het lichaam en lichaamsvreemde ongezonde stoffen inspuiten e.d. Fillers/botox gaat m.i verder dan accentueren, het verandert in principe gewoon een lichaamsdeel (al dan niet tijdelijk). En dat zou ik voor mezelf alleen acceptabel vinden als het om een reconstructie gaat, na bv een medisch noodzakelijke amputatie/ongeluk oid. Maar nogmaals, dit is mijn persoonlijke kijk erop hè, wil anderen niet in het harnas jagen ofzo :D

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat ik vooral heel opvallend vind in dit topic is dat de meeste van jullie allemaal nog zo jong zijn en nu al beginnen met botox en fillers.
    Zelf ben ik halverwege de 40 en ik was hier een jaar of 10 terug totaal niet mee bezig.
    Is dit een soort hype? Zo had ik eens een jonge collega die ineens op een ochtend met rare lippen zat en een andere collega heel subtiel uitgilde van OMG heb je een allergische reactie op iets gehad ofzo??
    Had ze dus iets in die lippen laten spuiten wat niet goed had uitgepakt en liep ze gewoon maanden met een rare mond ( kind was toen een jaar of 26, why denk ik dan?)
    Zelf heb ik een enorm storende rimpel in mijn kin en doordat ik de nodige kilo's ben afgevallen wordt die er niet minder zichtbaar van en over die rimpel twijfel ik weleens om daar een filler in te laten zetten maar anderzijds zijn er ook genoeg producten op de markt om dat ding zelf subtiel op te vullen en anders gewoon lekker te laten zitten waar die zit.
    Ik zal er zeker geen minderwaardigheidscomplex van krijgen ;)
    In mijn voorhoofd zitten ook fronsrimpels maar volgens mij heeft iedereen fronsrimpels. Mijn zoon van 17 jaar heeft ze namelijk ook al haha
    Ik kan me daarom ook wel vinden in wat @citroenrasp zegt, iedereen lijkt er tegenwoordig hetzelfde uit te zien en dan inderdaad die witte onnatuurlijk tanden, vreselijk gewoon ;)
    Ik veroordeel het zeker niet maar ik vraag me weleens af waarom iedereen hier zo jong al aan moet beginnen??
    Je kan al zoveel uit een potje halen om bepaalde accenten in je gezicht te laten spreken of de mindere juist te camoufleren ( en dat geldt voor mij als 40 + dame) en hoe erg is het nu helemaal om rimpels, fronsrimpels, dunne lippen of wat dan ook te hebben. Als ik nu weleens bij de cosmetica een mascara sta uit te zoeken is het natuurlijk niet normaal wat er allemaal op de markt is, primers ( wist geeneens wat het was), highlighter ( dacht dat dit enkel voor in je haren was), serums voor wenkbrauwen en wimpers ( welke gek dit ooit bedacht heeft), lippenstiften met een volume effect etc etc en buiten dat vind ik al die cosmetische ingrepen ook enorm kostbaar en doe ik liever iets anders met dat geld.

18. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    1,225
    1,262
    113
    En ook vooral omdat het midden in een gezicht is. Ik haat die rimpel echt, maar wat als het niet goed gaat? Ik kan het moeilijk bedekken. Het is voor mij echt een beetje een twee strijd. Een tijdje terug heb ik op het punt gestaan er iets aan te doen, maar dan houdt het me toch weer tegen. Aan de ene kant wil ik er iets aan doen juist omdat het zo in het zich is en aan de andere kant durf ik dus niet omdat het zo in het zich is. En het is niet zo dat ik er echt last van heb. Ja het staat niet zo vriendelijk en ja ik heb hoofdpijn door al het fronsen. Maar that’s it. Ik functioneer nog prima, het kan geen kwaad, het richt geen schade aan.

19. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,370
    21,747
    113
    @Anouk2005 Ik vroeg me laatst hetzelfde af, maar ben er dus (via ZP :o:) achter dat jong met botox beginnen kennelijk rimpels tegen zou gaan of iig langer uitstelt.

Overigens geloof ik die claims op make-up ook niet zo hoor. Een mascara is gewoon een mascara :roflmao:

20. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Ja ik vind die hoofdpijn dus wel heel storend. Ik heb heel vaak migraine en veel last van spanningshoofdpijn, dus als er iets is om een beetje hoofdpijn weg te nemen zou ik dat wel fijn vinden.
    Ik ben niet zo bang dat er iets mis gaat. In het ergste geval loop je een paar maand er een beetje raar bij. Trekt wel weer weg. Maar gaat zo tegen mijn principes in.. vind het heel lastig.

Share This Page