Ik heb zo'n doekje van de cleaning academy n.a.v. een tip van @GossipGirlxoxo maar kan het zijn dat die het na een tijdje niet meer "doen" foto voor resultaat. Met welk doekje nemen jullie het af, heb geen zin om na te moeten boenen met droge doek of is dat enige wat werkt...?
Ik gebruik doeken van Optidee voor oa mijn inductie kookplaat Het is een set van 2, met 1 maak je ‘m schoon, met de ander droog (en streepvrij)
Ik gebruik gewoon een vaatdoek, en daarna nadrogen met een doek van jemako! Zonder nadrogen blijf je toch strepen zien denk ik!
Ik heb heel lang ook die doekjes van cleaning academy gebruikt, maar bij mijn inductieplaat toch altijd nog een dikker microvezel gebruikt om na te drogen (het paarse doekje van cleaning academy). Inmiddels overgestapt op microvezeldoekjes van sorbo. Die vind ik 10x fijner. Maar ik droog mijn inductieplaat nog steeds na. Kost ook nauwelijks tijd. Ik heb beide doekjes in mijn handen en doe een snelle ‘wax on wax off’
Microvezel doekjes van m’n favoriete winkel en daarna keukenpapier. Tenminste: C zegt dat hij het zo doet Ik maak hier echt amper schoon En nu niet denken dat m’n huis een vieze bende is. Ik hoef het niet te doen omdat C het al doet voordat ik er zelf maar aan denk
Hm ja als ik toch moet nadrogen dan kan ik m inderdaad net zo goed met de gewone vaatdoek schoonmaken...
Ja ze lagen laatst bij de ah. Een hele stand met sorbo producten. Het zijn 6 doekjes in lekkere felle kleuren. Ik had ze vlak daarvoor bij amazon besteld (https://www.amazon.nl/Sorbo-Microvezeldoeken-40-stuks/dp/B079DDJ5ZW) Die cleaning academy doekjes moest ik voor mijn gevoel in te korte tijd vervangen, en daar vond ik ze toch wat te duur voor. Dus vandaar overgestapt en iets anders uitgeprobeerd.
Deze gebruik ik indd ook. Vaak alleen met water en als de kookplaat echt vies is met wat sop. Vind dan dat je toch sneller strepen ziet!
Volgens mij zijn je doekjes te nat als ze zoveel strepen achter laten, bij microvezeldoekjes moeten ze licht vochtig zijn en niet doorweekt om goed te werken, het idee is dat ze anders niks meer opnemen. En inderdaad alleen water gebruiken, geen zeep, want dat laat ook strepen achter. Maar goed, het kan ook zijn dat we hier geen strepen krijgen, omdat we heel zacht water hebben.
Ben ik trouwens de enige die de kriebels krijgt van droge microvezeldoekjes blijft echt zo aan mijn handen haken (in de winter met al dat handen wassen) ik kan er echt niet tegen. Bij die van de cleaning academy heb ik dat niet dat lijkt meer een zeem.
Hier gewoon met de vaatdoek, en daarna met de theedoek er overheen en klaar. En als ik toevallig een micorvezel doekje bij de hand heb dan gebruik ik die.
Dat heb ik ook hoor, totdat ze nat zijn. Ik heb het trouwens ook bij de droge cleaning academy doekjes. En ik kan ook niet tegen watten. Net als bij watten, helpt het om microvezel heel stevig vast te houden, dan kan het niet schuiven en heb je dat gevoel minder.