Hallo allemaal! Op deze gezellige kerstavond kom ik even tussendoor met een gezondheids-vraagje. Ik heb sinds gisteravond last van een soort opgeblazen gevoel; zegmaar wat spanning in de bovenbuik en het gevoel of er een boer dwarszit maar niet komt, en dat voelt echt heel irritant. Heb dit nog nooit eerder gehad en op internet lees ik alleen maar over opboeren etc, maar de boer komt dus juist niet (ja af en toe, en dan ben ik even opgelucht, maar komt het toch weer terug). Weet iemand wat dit kan zijn? Ik heb het laatste tijd heel druk gehad, maar nu twee weken vakantie, zou het stress kunnen zijn wat eruit komt? Ik heb hypochondrie dus wil niet meteen naar de huisarts, liever eerst zelf onschuldige oorzaken bedenken , hebben jullie daar ideeën voor? En evt dingen die zouden kunnen verlichten? Alvast bedankt en fijne kerstavond iedereen!
Ja dat kan zeker door stress komen...door teveel lucht mee eten... Ik heb het toevallig vanavond ook. Al een hele tijd niet meer gehad... Maar ook koolzuur kan het gevoel geven...of verkoudheid die er aan zit te komen... Rennie neem ik meestal als ik zoiets heb.
Ik heb dit ook. Volgens mij omdat je nu wat meer eet, en hier hadden we veel suiker-/krentenbrood gekregen, van witbrood kan ik niet goed naar de wc dus misschien hier ook niet van?! Misschie jij ook andere dingen gehad?
Bedankt voor de reacties tot nu toe! Is al een flinke opluchting @2jees als ik terugdenk begon het eigenlijk gisteren toen ik een flesje Spa Fruit (die met citroen) wat niet goed leek te vallen. Ik kreeg na een paar snelle slokken even erg kramp. Voor de rest vreemd eten valt nog wel mee afgelopen week.
Zit er in die spa fruit ook koolzuur? Ik eet niet meer of anders...wel had ik erge honger en heb waarschijnlijk gulzig gegeten net... Zakt hier alweer wat af gelukkig
O jawel hoor...dat kan wel dagen duren... Ik kan daar ook niet tegen. Vooral als je het snel drinkt kan het wel fout vallen. Tijdelijke verstoring in je maag.
Wow dat wist ik niet, dank je bosi. Het lijkt vandaag wel iets beter. Het zit nog niet helemaal lekker in m'n maag, maar zoals gister en eergister dat gevoel dat er zo'n boer dwars zit en maar niet komt dat heb ik gelukkig niet meer, daar werd ik echt naar van.
Kan zeker door stress komen! Maar je hoort veel mensen met maagklachten dus dat kan het ook zijn. Heb je geen rennies in huis? Dat helpt vaak goed. Ik heb door stress maagklachten gekregen en daardoor maagtabletten. Probeer er niet te veel op te letten want dan ga je dingen voelen die er niet zijn