Algemeen Marktplaats Topic

Discussion in 'De lounge' started by Devilschase, Oct 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    mag ik mijn frustratie ook hier kwijt!

Wij gaan met mijn so, zwager, sz en kids naar het dolfinarium.

Kadootje voor de verjaardag van mijn sv.
    Dus ik via marktplaats alle kaartjes kopen..
    heb ik een deal met iemand en net voor ik het geld ga overmaken krijg ik een mailtje..
    Ze had een hogere bieding en die had ze gehaald. Dus nu waren ze weg. Met een of ander l*lverhaal dat ze vaker met mensen had gemaild en dat die hun afspraak niet altijd nakwamen blablabla..
    Terwijl zij mij gisteren haar rknnummer mailde en ik vandaag mijn adres. Dus ze wist dat het een serieuze koop was..
    Jakkie ben echt een beetje pissed.
    Heb ook terug gemaild dat ik het erg flauw vind en niet netjes..
    Zal ze zich wel niks van aantrekken, maar heb ik het in ieder geval gezegd

2. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

die miep die me die verwassen, en verkeerde leggings plus verkeerde broek waarvan een knoop mist heeft verkocht zal flink op dr neus kijken.
    ik heb net een waarschuwingsadvertentie gemaakt op marktplaats met haar alias naam...met mn verhaal...heb het geprobeerd netjes op te lossen, en kennelijk heeft ze met meerdere problemen, aangezien ze niet eens weet met wie ze praat, de telefoon neemt ze niet op..maar ik laat het er deze keer niet bij zitten...:x

3. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,750
    646
    113
    Gelderland
    Ik had geboden op een boxkleed. Er stond bij 'bieden vanaf 10 euro', dus ik had 10 euro geboden... Na een week (ik was nog steeds niet overboden) kreeg ik een mail dat ik hem voor 20 euro mocht hebben! Dus ik tetugmailen: 'er staat toch 10 euro....?' Maar kreeg een mail terug dat 'bieden vanaf' niet betekend dat ze hem voor dat bedrag ook verkoopt. Wazig! Als het nou storm liep met biedingen, maar niemand biedt er op.... Nou ja, heb ondertussen al een ander leuk boxkleed voor 10 euro gekocht. Als jullie een advertentie plaatsen, gaat het dan evt ook voor de 'bieden vanaf prijs' weg of wil je er dan ook meer voor, ook als je maar 1 bieder hebt...??

4. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

nou heb haar gemaild dat ik een waarschuwingsmail naar marktplaats heb gedaan...en als ze nog niet reageerd dat ik de bieders op de leggings waarschuw zodat zij niet ook teleurgesteld worden..hm zou dat helpen?

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik stoor me aan 2 dingen:
    -dat als ik op gratis spullen zoek en dus het woord gratis intyp ik een heleboel advertenties krijg met: bijna gratis.
    Dat is al irri en dan is het ook nog niet eens bijna gratis ook

-Dat soms als ik iets verstuurd heb, ik niks meer hoor. Zou wel fijn vinden als mensen even mailen dat ze het ontvangen hebben. Doe ik zelf wel altijd.

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Ik vind het ook fijn als mensen een bericht sturen. Wel een paar keer al gehad dat mensen een leuk bericht stuurden. Blij mee.

@verzendkosten: ik weeg alles. soms vul ik het van tevoren in en als blijkt na het inpakken dat het niet klopt pas ik het aan, of stort het resterende geld terug ook al is het maar 46ct.

@mausi, als ik iets heb met een vanaf prijs verkoop ik het daar meestal voor. En al helemaal als er geen bieders komen.

@nanette, dat is we llullig ja. Heb ook weleens gebaald dat ik iets toegezegd had en een hoger bod kreeg. Maar afspraak is afspraak hoor.
    Jammer dat je aan de advertentie niet kan zien of iemand netjes is he.

7. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

Mar 2, 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Een waarschuwing voor mensen die op zoek zijn naar tickets/entreebewijzen voor pretparken/musicals. Mijn schoonzus is laatst opgelicht voor erg veel geld (kaartjes voor de musical Soldaat van Oranje). Terwijl het allemaal erg betrouwbaar leek.

Ze heeft aangifte gedaan bij de politie en een melding gemaakt bij Marktplaats. Ze kreeg een mail terug van Marktplaats, dat het de laatste tijd ERG vaak voor komt dat er met kaartjes wordt gesjoemeld, dus dat ze het altijd aanraden om de kaartjes op te gaan halen. Vaak geven oplichters dan al op, omdat ze alleen willen verzenden.

8. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Angellove, misschien ben ik dan wel wantrouwend, maar ik zou sowieso al geen kaartjes/tickets van MP kopen. En als ik het wel zou doen, zou ik het ook willen halen inderdaad.

Wij hebben eergisteren een terrarium gekocht via MP, en hij ziet er nog heel netjes uit. :) (Goede dingen mogen ook gezegd worden toch. :p)

9. Viper

Viper Lid

Feb 10, 2011
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb al behoorlijk wat spullen via Marktplaats gekocht en meestal is dat allemaal goed gegaan.

Maar zo zijn er 2 incidenten die mij zijn bijgebleven.

- Ik had een bod gedaan op een salontafel en dat bod was geaccepteerd. Afspraak gemaakt betreft dag en tijdstip.
    Krijg ik op de dag zelf een mail dat ze de tafel heeft weggedaan aan haar broer omdat hij het zo'n mooie tafel vond.
    Ik was echt pisnijdig.

-Ik had mijn schommelstoel van Fisher-price te koop aangeboden voor een redelijke prijs. Een mevrouw had een bod gedaan, ik ging akkoord. Was een bedrag van 45 Euro. Maar omdat ze aangaf een alleenstaande moeder te zijn en geen auto te hebben heeft mijn man de schommelstoel gebracht. Bij het afrekenen gaf ze mijn man 35 euro, dus mijn man zei het was 45 euro. Toen begon ze een heel verhaal dat ze dat niet in huis had en dan nog moest pinnen. Dus of mijn man de volgende dag wou terugkomen. Mijn man heeft toen gezegd laat maar en is pissed weggegaan. We waren weer eens veel te goed van vertrouwen.

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik irriteer mij mateloos aan mensen die een bod doen van 25 eu. Mail je dat je akkoord gaat sturen ze terug dat ze het voor 20 eu incl verzend kosten willen hebben.

En terwijl er in de advertentie staat bieden vanaf 25 euro:x

11. 1982

1982 Actief lid

Feb 23, 2011
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat zouden jullie doen?

Had afgelopen vrijdag 2 draagdoeken gevonden op marktplaats. Had bij 1 nog gevraagd naar de maat en kreeg binnen 5 minuten reactie. Heb toen op beide een serieus bod uitgebracht, dus niet 1 euro of zoiets. Ben nu 3 dagen later nog steeds de enige die geboden heeft en had toch eigenlijk wel al een reactie verwacht, al was het maar een tegenbod.
    Of ben ik nu te ongeduldig?

Share This Page