Iemand tips om basilicumplantjes te laten overleven en groeien. Ik heb nu een extra plantje om te laten groeien omdat ik bij de vorige sneller at dan dat het kon groeien Op internet lees ik hele tegenstrijdige dingen zoals hele stengels afknippen of alleen de blaadjes. En water geven vanaf boven of juist vanaf onder met gaatjes in de pot en water op laten zuigen. Ik begreep dat basilucum zon nodig heeft. Is dat echt volle zon of is daglicht voldoende?
Ja heb hem over gepot naar een grotere pot (1 slag groter dan het potje waar de plant in zat) met potaarde erbij (had ik nog staan van de aardbei en tomaten planten uit de tuin).
Wat leuk! Heb je eerder zelf wijn gemaakt? Ik dit jaar voor het eerst maar twijfel over de batch uit de slowjuicer. Heb het idee dat deze toch ook de pitten verbrijzelt wat dus niet de bedoeling is. Daarom snel een andere batch gemaakt met een sapcentrifuge die nog stond te verstoffen en later nog een derde batch (rood) met een stamper in de ton en straks door een zeef en doek.
Paprika's in Nederland in de volle grond... Het groeit, er komen vruchten aan, maar het seizoen is te kort. De grote groene heb ik geoogst. Bekijk bijlage 664322 De planten met jonge vruchten heb ik uit de tuin gehaald en in potten gezet. Eens zien of ze nog verder rijpen de komende tijd Bekijk bijlage 664323 Bekijk bijlage 664324 Dit jaar misschien ook te laat voorgezaaid? Las dat je al vanaf januari kunt beginnen en de plantjes tot stevige planten laten opgroeien achter glas door de bloemen er steeds uit te knippen totdat je ze buiten zet. Volgend jaar eerder voorzaaien en in de kas uitplanten dus die kas moet nog weer hersteld worden na een hagelbui een paar jaar geleden helaas.
Oh, en waterschotels waren me veel te prijzig. Ik heb IKEA bordjes (die plastic kinderbordjes, 6v€1,29) gebruikt