Algemeen prematuren topic

Discussie in 'Prematuur' gestart door megacarls, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Wat naar cathaleay :( werkt je man? Kunnen schoonouders anders niet het huishouding doen?

Toch vind ik niet dat verpleging zo mag reageren en zou inderdaad als je de moed hebt het wel aankaarten, deze hele ervaring is al zwaar genoeg zonde dat mensen zo negatief doen.

2. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Dit vind ik heel erg om te horen! Je doet je best maar meer kan niet toch? Ik was er ook maar drie uur per dag, mijn man als hij vrij was ook maar echt niet iedere dag. Bij ons zeiden ze juist: doe wat je kan, je hebt nog een kind thuis, probeer aan jezelf te denken etc. Heel begripvol en behulpzaam. En zo is het ook bij jou! Sterkte!

3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Sorry dames, ik kom ook even binnenvallen, en sluip daarna weer weg.

Het is vaak de toon die de muziek maakt... En dan heb ik het ook over het eerste bericht. Spelfouten en aannames plaatsen die blijkbaar nog niet door een studie onderbouwd zijn (anders was deze studie niet nodig) in een topic waar moeders hun zorgen om hun kinderen delen waar ze vanaf hun geboorte al veel zorgen om hebben... Dit is niet handig.

En ik voel mij aangevallen. Mijn zoontjes waren prachtige schattige mannetjes, als uit deze zwangerschap een 7+ ponder komt (en dat hoop ik van harte, dat betekent over het algemeen dat de opstart vele malen beter is dan 740 en 830 gram) dan denk ik dat ik serieus even moet wennen aan zo'n grote beer, maar ook van hem of haar zal ik niet minder houden. (Ik was zelf bijna 11 pond, is weleens onderzocht of dat nog schattig is:)?)

Ik denk inderdaad dat het veel meer te maken heeft met het onzekere traject die je als moeder doorloopt, wat vaak al begint tijdens de zwangerschap, keuzes die je voor je kind moet maken en je nooit de mogelijkheid krijgen om het traject een plaatsje te geven, omdat je door gaat. (Tenzij je kinderen komen te overlijden, maar dan zijn er weer heel andere emoties, daar gaat je onderzoek niet over)

Zoek even rustig uit hoe je een nieuw topic aan maakt, schrijf een gedegen oproep met hierin geen woorden als babies, maar baby's, dan komt het in ieder geval serieuzer over.

Sorry voor mijn onaardige reactie, maar ik vind dat als je verwacht dat moeders foto's van hun kinderen sturen, je hier in ieder geval een nette oproep voor kunt plaatsen.

4. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Tegen mij werd juist gezegd 1x pd te komen voor voeding maximaal 2 voedingen omdat ik ook nog 1 thuis had en als je voorjezelf niet kan zorgen kan je dat straks voor je gezin ook niet

Daarbij viel me ook op oudere vp hebben nog de denkwijze van vroeger

dus aan jezelf denken en hoe je het nu doet gewoon doorgaan!!!!! Op deze manier en zelf je rust pakken kan je straks voor ze zorgen en heb je alle energie nodig

laat ze lekker praten daar

5. Cathaleya

Cathaleya Lid

24 jan 2014
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou smiley, hier is het andersom. Al sinds een aantal weken krijg ik venijnige indirecte opmerkingen van de oudere ( niet allemaal). Het lijken net zuurpruimen die vrijwilligerswerk doen en daarbij beroep doen op de ouders. Ik was er echt van slag van, maar sinds vanochtend voel ik me iets beter en heb besloten om dit weekend zelfs niet te gaan en even aan mezelf te denken.

ik geef nu even aandacht aan mijn dreumes want door de talloze logeerpartijen is zij ook niet meer dezelfde. Het huishouden doet normaal een schoonmaakster, maar die is hoogzwanger op dit moment. Schoonouders zijn op wereldreis en ouders wonen te ver 😖. Vriendinnen allemaal in de luiers en gebroken nachten dus vanavond maar eens op zoek gaan naar een nieuwe schoonmaakster.

De reden dat ik niet geciteerd wil worden is dat op deze high care heb gemerkt dat de vpk graag op deze pagina surfen. Ik haal daarom ook later mijn reacties weg om nog meer gedoe te vermijden. Er wordt veel geroddeld en meegelezen dus dames let op als je de naam van je kind hier vernoemd.

Heel veel liefs en bedankt voor de steun

Ps: niet citeren aub 👍

6. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Wat vervelend dat je die opmerking hebt gekregen. Doe in ieder geval wat voor jou het beste voelt. Je bent je aan niemand verantwoording schuldig. Als jij weet dat je er alles aan doet om je kleintje te bezoeken is dat toch goed.

Huur anders tijdelijk een schoonmaakster in via de thuiszorg of zoiets? Wij hebben dat ook, kost wel iets meer, maar er wordt dan bv ook vervanging geregeld en er is een verzekering. Dat geeft jou nu tijdelijk weer wat rust.

Sterkte ermee meid!

7. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Even jullie advies nodig... Teun en Hidde krijgen vijf flessen van 180+6, die gaan er zonder problemen in. We zijn begonnen met hapjes en ze eten iedere dag een beetje meer groenten, vandaag 30 gram en ik hoog het op met een half ijsblokje, dus 7,5 gram per dag. Dit weekend beginnen we ook met een fruithap.
    Ze slapen elke nacht van 20-8:30 uur maar we maken ze wel wakker voor de fles van 23 uur. Dat is een krijsfestijn, want ze vinden het echt niet leuk om wakker gemaakt te worden. Maar de flessen drinken ze wel leeg, met wat haperingen.

De kinderarts had gezegd dat we mogen stoppen met de vijfde fles als de bijvoeding goed loopt. Maar wat is goed lopen? Ze heeft niets gezegd over een minimaal gewicht van Teun, maar je leest wel dat kindjes pas met 6 kilo zonder die vijfde fles kunnen.

Over twee weken moeten we weer naar het cb, over twee maanden pas weer naar de kinderarts. Als Teun zijn lijntje goed doortrekt, zal hij over twee weken zo'n 5,5 kilo zijn. Ik wil in dat geval eigenlijk stoppen met de vijfde fles. Maar denk ik daar te makkelijk over? Wat denken jullie? En dan flessen van 180+6 blijven geven of over naar 210+7? Wat er waarschijnlijk ook wel in zal gaan.

Tuurlijk heb ik het er over twee weken ook met het cb over, maar ik ben iemand die zich graag laat informeren en dan op basis van wat goed voelt zelf een keuze maakt. Ik ken mijn kinderen immers het beste.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    210/7 is wel heel veel.... maar als ze dat nodig hebben.
    Zeker de lichtste inderdaad niet zo snel een fles eraf!

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Heeft iemand van jullie ervaring met een te laag ijzer bij je prematuur?
    Ik heb dat vermoeden en heb dat 2 mei ook tegen de kinderarts gezegd maar zij vond het niet nodig te controleren.
    Maar hier een meisje dat veel slaapt, al in haar oogjes wrijft als ze net uit bed is en na 2, 5-3 uur echt weer moet slapen.
    Of is dat normaal?

10. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Elisabeth, ik zou bij de kleinste voorlopig zeker geen flessen weglaten. Daar groeit hij zeker tot 1 jaaf nog het allerhardst op.

Fran, ja was hier ook bij ongecorrigeerd 7 maanden. Veel te laag hb en toen ijzer gekregen. Maar dat had ik je vast al eens verteld.

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Klopt Maria maar waar merkte je dat aan bij haar?

12. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Aan de symptomen die jij ook beschrijft.

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oké ik bel morgen de poli of we even bloed kunnen laten prikken.
    Ik bedacht me vanmiddag dat mijn eigen hb tijdens de laatste weken van de zwangerschap ook nog eens veel te laag was. Dat zal ook wel meespelen...

14. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    mijn zoontje weegt nu rond 5kilo mischien iets erover heen
    is ook klein met 6mnd!
    Hij eet gewoon groente en fruit met 4.5 maand ongecorrigeerd en ernaast 5x115 ml melk (nr2)
    Hij heb nooit meer als 600 gehad omdat het te zwaar was en voor zijn gewicht zit die perfect niet te weinig

op cb zeiden ze dat hij kwa ontwikkeling super deed en mond moteriek perfect was waardoor hij zo snel was met eten
    mocht ik als hij het aankon met brood korst beginnen nou dat ging er goed in.

Hier ip cb weten ze weinig af van prematuur maar kijken ze naar hoe hij het doet dat aanhouden ipv minimaal 800ml melk ect
    met nr 2 voeding is minimaal 400 en met 6maanden groeien ze niet zozeer op melk meer (nr2) maar op koolhydraten zei cb!

Zodra hij melk laat staan naast brood mag ik kijken fles eraf of minderen

jij geeft aan wakker makej met laatste fles
    probeer eens die fles weg te laten en kijk wat er gebeurd.

elke arts en cb hanteerd andere regels heb ik gemerkt
    vandaar dat ik kijk naar hoe hij erop reageert en ja hij is klein met 6mnd zowel gewicht als lengte zolang hij ziij lijn volgt en niet afwijkt vind ik het prima dan maar geen 800ml wat volgens de 1 nodig is en andere zegt minder ect .

Zelfde met groente/fruit hij bepaalt tot hoever hij opkan.
    en straks ook met de fles

dat is mijn mening en hoe ik het zie bij mij kleintje
    overigens 6weken te vroeg)

15. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Luc heeft ook ijzertekort gehad, maar dat was toen hij denk ik 3 maanden was ofzo. Toen hadden ze het standaard getest.
    Ik vroeg me ook wel eens af of hij niet te veel sliep, maar er is me wel verteld dat dat erg kan verschillen per kindje. Toen hij nog 3 keer per dag sliep, sliepen leeftijd genootjes nog maar 1 keer.
    Maar als je twijfelt zou ik het gewoon eens laten testen.

16. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Vooral dat niet lekker uitgerust wakker worden valt mij op.
    Ik ga het proberen. ...

17. megacarls

megacarls Niet meer actief

Even ego;

Bij ons is het nu zo dat mijn zoontje (9 maanden, maar gecorrigeerd is hij nu 7 mnd) onwijs veel moeite heeft om overdag in slaap te vallen.
    Ik handel naar zijn signalen (geeuwen, oogjes wrijven). Hij heeft (of hij had eigenlijk) op die manier ook wel een aardig ritme hoor. Meestal slaapt hij 's morgens zo'n 45 min rond een uur of 9:00.
    's Middags gaat hij dan na de fles naar bed en dan slaapt hij meestal langer. Soms is het anderhalf uur, soms 2 of zelfs 3. 's Avonds was altijd al pet.

Sinds een ruime week is het drama om te slapen voor hem. Als ik hem overdag in bed leg gaat hij huilen en blijft huilen.
    Eerder was het zo dat als hij bleef huilen (langer dan een (paar) minuut(jes)) dat het een teken was dat hij toch niet moe was.
    Nu gaat dat ook niet meer op. Hij is kapot, je ziet het aan hem, maar slapen, ho maar!
    Hij gaat wel steeds zachter huilen en uiteindelijk valt hij dan in slaap. Hij slaapt ook korter dan anders. 's Morgens een half uurtje en 's middags 45 minuten. Ik ben nu al een paar dagen achter elkaar met hem gaan rijden in de auto na zijn middagslaap want hij wordt ook echt overstuur wakker en ik krijg hem met geen mogelijkheid stil! Niks is goed. Van rijden wordt hij dan rustig en dan krijgt hij uiteindelijk genoeg slaap op die dag.

Het frustreert me enorm, en als er dan daarnaast ook nog een bijna-kleuter staat te zeuren of zich overal tegenaan staat te bemoeien moet ik me echt enorm inhouden. Loop echt op mijn tenen dan.

Wat kan dit zijn en hoe los ik dit op??

Edit; momenteel ligt hij al een uur in bed, af en aan te huilen. In het begin natuurlijk meer, maar de oudste vraagt ook haar aandacht dus dan moet ik gewoon even me opsplitsen. Hij is steeds 5 tot 10 minuten stil en dan denk ik dat hij slaapt maar dan begint hij weer. Als ik erheen ga gaat hij alleen nog maar harder huilen, en als ik weg loop helemaal.

18. stelpie

stelpie Actief lid

22 jun 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL
    @megacarls: het klinkt een beetje als een sprongetje. Weinig slapen, niet in slaap kunnen vallen. Zijn er andere dingen dat je opmerkt? Vervelend Iig, sterkte!

19. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    @megacarls

mischien sprongentje

Mijne heeft t al vanaf toen hij 4 weken was
    hier is t soms andersom als er iets veranderd is aan voeding ofzo alaapt die 2 dgn wat meer op de dag na 2dgn zit die weer in zijn oude ritme

wel heeft hij het snachts gehad met 5mnd duurde week dat was denk ik sprongentje toen.

hoop dat je snel oplossing heb ik weet het is niet fijn en leuk voor beide

20. MariekevdS

22 apr 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ehm niet dat ik weet Maria999?
    Ik ben namelijk niet bang voor niet blije reacties. Ik vind het juist fijn dat mensen reacties geven (negatief of positief), zodat mijn blik verruimd wordt :).

Deel Deze Pagina