Algemeen prematuren topic

Discussion in 'Prematuur' started by megacarls, Dec 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MariekevdS

Apr 22, 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je bericht en tips.
    Het is niet de bedoeling dat mensen zich persoonlijk aangevallen voelen. Wellicht komt dat inderdaad door de toon in mijn bericht en heb ik het niet goed uitgelegd.

In mijn onderzoek laat ik mensen het dokter bibber spel spelen. Vervolgens laat ik de proefpersonen de foto's van prematuren baby's op schattigheid ordenen. Daarna laat ik ze weer het dokter bibber spel spelen.
    Ik ga kijken of de proefpersonen na het zien van de foto's langer over het spel doen en minder fouten maken dan voor ze de foto's hebben gezien. Je zou namelijk zeggen dat het zien van de foto's zorgzaam gedrag triggered in een vrouw, waardoor ze zorgvuldiger te werk gaan (wat dus langer duurt en voor minder fouten zorgt).
    De prestatie op het spel wordt in dit onderzoek dus gezien als 'zorgzaam gedrag'. Dit onderzoek is al een keer eerder uitgevoerd door Nittono Zie de link voor geïnteresseerden (http://www.plosone.org/article/fetchObject.action?uri=info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0046362&representation=PDF) waar ook het dokter bibber spel in is gebruikt. Ik doe dus een soortgelijk onderzoek, alleen met andere foto's :)

De prestatie op deze taak met de foto's van premature baby's ga ik vergelijken met een soortgelijke taak, alleen dan zijn de foto's van premature baby's vervangen door niet-premature baby's.

En excuses voor de spelfout 'babies'. Ik schrijf mijn onderzoek in het Engels, waardoor ik erg gewend ben het zo te schrijven. Gelukkig ben ik ook maar een mens en maak ik ook wel eens fouten ;)

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    #482 Maria999, May 15, 2014
    Last edited: May 15, 2014
    Bijzonder. Want je topic is toch echt verdwenen, zoals je zelf ook kunt constateren.

Ik zou het overigens prettig vinden als je alsnog in een eigen topic zou willen gaan zitten. Je oproep hoort hier niet thuis. Dan kunnen mensen die geïnteresseerd zijn in dat onderzoek er daar fijn over lezen, en hoeven prematurenmoeders die hier niet geïnteresseerd in zijn niet om jouw berichten heen te lezen.

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,541
    3,057
    113
    caylen laat laatste tijd vaak een deel van zijn voeding staan :(
    we dikken het iets in met jbpm van tammi,echt een kwart-1/5e schepje. net een dun bodempje van het nutriton schepje.
    maar bv afgelopen voedingen
    00.00 30 laten staan
    03.30 30 laten staan
    05.30 60 laten staan
    07.15 (tja hij had honger,niet zo gek dus maar weer voeding gegeven) 20 laten staan
    10.45 met heeeel veel moeite fles leeg

hij valt meestal gewoon in slaap tijdens de fles, ene keer krijgen we hem nog wakker, andere keer niet.
    Vanochtend van 5.30 was het echt helemaal "drama" hij dronk echt gewoon tot zn honger weg was. Lippen stijf op elkaar en als ik de speen toch in zn mondje kreeg liet hij het er uit lopen.

Grotere speen heeft denk ik weinig nut, dan is heel het indikken effect weg denk ik.
    We dikken het iets in omdat hij anders zoveel moeite heeft met drinken.

Hij krijgt 90+3

4. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Ha MC, kan het niet zijn dat hij gewoon geen grote eter is? Groeit hij wel goed? Op zich hoor je dit vaak van prematuren, dat ze niet zo veel willen drinken. Helaas.

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,541
    3,057
    113
    Hij was wel een grote eter, tot 2-3 weken terug
    Hij weegt nu 3535 gr :) laatste x rond de 3100 geloof ik

6. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Hij had natuurlijk wel wat in te halen ;). Misschien heeft ie nu minder nodig, en groeit ie hier goed op. Ik zou het even met de kinderarts bespreken als je je zorgen maakt.

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,541
    3,057
    113
    Dat is ook zo, ik ga komende dagen bijhouden hoeveel hij laat staan, volgende week heeft hij weer controle, dan kan ik dat laten zien

8. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    1,702
    0
    0
    Goed idee om bij te houden. Als hij goed groeit is het vast niet erg.

Hier al de hele week een ventje dat niet lekker is. Hij is niet super ziek, maar wel de hele week verhoging en erg huilerig. Hij is nu ook veel aan t hoesten en klinkt erg vol, dus misschien toch maar even dokter bellen morgen.

Maandag onderzoek bij de orthoptist (of zoiets) omdat hij soms scheel kijkt. Ik ben erg benieuwd of er iets uit zal komen.

9. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Hoi MC mijn zoontje is nooit grote eter geweest zijn max aan fles was 600 alles erboven kwam eruit

hij groeit niet zo snel erg langzaam maar wijkt niet af na beneden.
    Zolang hij groeit op zijn tempo vind ik het prima

hoeveel flessen krijgg hij?
    Mischien teveel nutriton erin waardoor het te dik is dan zijn ze ook sneller moe.

In zh mocht mijn zoontje fles restten die methode heb ik thuis ook aangehouden alles daarboven hield ik in de gaten

10. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    Mamachantal,
    Ik zou denk ik toch een andere speen proberen.
    Onze dochter kreeg ook bij maat 1 speen bijna niets uit de fles, gevolg na de fles was ze dood op en liet super veel staan soms wel eens 80 van een 120 fles.
    Toen over gestapt op maat 2 en ze ging ineens super goed drinken...

11. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    1,702
    0
    0
    Maar goed dat ik naar de dokter ben gegaan. De kleine man heft zeer waarschijnlijk longonsteking. Dus nu aan de antibiotica en een puf om te helpen met beter ademen

12. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    ahhhh beterschap en sterkte met de kleine man!!

13. megacarls

megacarls Niet meer actief

Beterschap Hanneke, met je zoontje.
    Orthoptist (klopt), geen ervaring mee zoals bij jou maar ze zullen wat testjes doen en wellicht afplakken?
    Onze grote meid heeft n.a.v. de check op het CB een verwijzing gekregen en heeft nu een brilletje sinds een half jaar ongeveer.
    (*flashback* N. was net ontslagen uit het ziekenhuis, ik mocht de afspraak bij het CB nog verzetten omdat hij ten tijde van het maken van de afspraak nog in het ziekenhuis lag en de boel al hectisch genoeg was, maar had hem door laten gaan omdat ik dan heel even met dezelfde zorgzaamheid me over ons meisje kon ontfermen, daarbij was hij thuis en tja, dan gaat het leven toch gewoon weer door, maar goed dat ter zijde)
    Er is toen hetzelfde testje gedaan als op het CB (met plaatjes), daarna sterkte bepalen door te kijken in een soort verrekijker. Daarna oogjes druppelen en na een half uurtje spelen in de wachtkamer alle testjes nog een keer. Toen kwam eruit dat er een aardig sterkteverschil was. Ze moest sowieso een bril dus dat kwam eerst en daarna, bij de volgende afspraak, gingen ze beoordelen of er nog afgeplakt ging worden. Vorige afspraak vonden ze dat niet nodig. Helaas de afspraak van afgelopen maandag vonden ze het wel nodig. Dus nu mag ze wel gaan afplakken. Maar scheel kijken doet ze niet.
    Toen N. MRI kreeg werd hij op dagbehandeling opgenomen. Daar werden toen meerdere kindjes geholpen d.m.v. chirurgische ingreep aan scheelzien.
    Succes in elk geval bij de Orthoptist. Wanneer moeten jullie erheen?

14. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    1,702
    0
    0
    We hebben maandag middag afspraak. Ben benieuwd. Ik heb even gebeld over hoe lang het zal duren en of ik wat moet voorbereiden, maar de eerste keer duurt maar een kwartier. Hopelijk wil hij beetje mee werken.

Hij heeft gelukkig geen koorts meer. Is alleen echt nog niet lekker, is snel moe en aangebrand. We hebben er een hele taak aan om hem genoeg te laten drinken. De hele kamer stond vol met bekers en flessen op een gegeven moment, haha. Uiteindelijk voor hij ging slapen maar een fles in bed, dan maar even een keer niet tanden poetsen

15. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Beterschap Hanneke!

Hier groot feest! Vandaag gevierd dat onze kleine meid 1 wordt morgen!
    En wat heeft ze genoten!
    Enorm verwend!
    Een top dag!

16. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,886
    2
    38
    't Gooi
    Frannie (bijna) gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je meisje! Een heftig jaar, dus dat maakt een hele bijzondere verjaardag. En dan ook nog zulk prachtig weer, dat was genieten!

Hanneke, beterschap voor je mannetje. Go with the flow is ons motto bij een ziek kindje. Even kiezen op elkaar en niets doen wat niet direct noodzakelijk is. Sterkte!

Oh wat een prachtige dag was het vandaag. Heerlijk hele dag in de tuin gespeeld. We hadden het badje op en Timo heeft vandaag voor het eerst op het potje geplast en gepoept (5 keer :$). Nu doorpakken en wie weet binnenkort een kind uit de luiers?
    Gisteren voor het eerst gezeild met z'n vijven. Wij zijn fanatieke zeilers en hebben een eigen boot maar de eerste keer met drie kinderen was wel aanpoten...

17. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    Frannie,
    Gefeliciteerd met de 1e verjaardag van jullie meisje!
    Fijne dag vandaag...

18. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Gefeliciteerd, Fran!

19. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    En beterschap, Hanneke G.

20. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    1,702
    0
    0
    Gefeliciteerd Frannie!! Mooie mijlpaal

Luc ademt nog zwaar en heeft een beetje stemmingswisselingen, maar dat wijt ik ook een beetje aan zijn leeftijd. Hij zit ook echt tegen het lopen aan denk ik.
    We hebben eerste oogonderzoek gehad en hij lijkt niet scheel te zijn. Ze wil wel nog een keer een oogonderzoek doen bij de oogarts met druppels, zodat ze zijn oogsterkte kunnen zien en netvlies bekijken. Dit omdat ik ook lenzen heb en prematuren toch vaak oogproblemen hebben. Ik heb toegestemd, kan geen kwaad

Share This Page