Algemeen prematuren topic

Discussie in 'Prematuur' gestart door megacarls, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Ze had al sinds maandag koorts. Tussen 38,5 en 39 niet echt hoog maar het zakte maar niet.
    Vandaar toch naar hap.
    Ze lijkt nu wel op te knappen maar ik vreselijk aan de diaree. Morgen voor controle naar de huisarts om nog een keer te luisteren.
    Ze houden het gelukkig goed in de gaten

2. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ook al longonsteking! Hier ook al 2 weken geleden. Maar gelukkig is hij met de antibiotica goed opgeknapt.

We hebben een mijlpaal bereikt. Hij heeft eindelijk zijn eerste stapjes gezet, super leuk! Echt los lopen doet hij nog niet, maar dat volgt vast binnenkort. Dus ik denk dat we donderdag voor de laatste keer naar de fysio gaan.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Wat goed!

4. januari2010

Super!! Inderdaad een echte mijlpaal.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Knapt je meisje al wat op januari? Meestal met zo'n dag of 3 nl

6. januari2010

Ik krijg op de een of andere manier vaak geen melding meer van een nieuwe reactie :(

Maar het gaat goed! Kuurtje is nu klaar maar ze heeft wel nog steeds zo'n vies oog en snottebellen.
    Dat vind ik wel jammer, had gehoopt dat ze er helemaal vanaf zou zijn.

7. megacarls

megacarls Niet meer actief

#527 megacarls, 7 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jun 2014
    Fijn dat het beter gaat Januari! Jammer dat ze toch nog niet helemaal is opgeknapt.

Trots hier!! N is gaan tijgeren!!!!! (eerder dan zijn grote zus gewoon!)
    Maandag lukte het hem voor het eerst een beetje en sinds vandaag gaat hij echt ook goed vooruit op ons gladde parket. Hij heeft het nu echt door en het frustreert hem niet meer. Als iets buiten zijn bereik ligt *hup* knietjes eronder en tijgeren maar.
    S tijgerde ook anders. Echt met handjes en teentjes. Die had op een gegeven moment echt blaren op haar dikke tenen staan. N pakt het handiger aan en ik denk dat hij zo op handen en knietjes kruipt gezien hij ze er nu al onder trekt.
    Nu nog zitten. Zelfs in de kinderstoel zakt hij nog echt weg. S deed dat wel echt veel eerder (met 7 maanden zat die met steun goed, N is gecorrigeerd nu 8 mnd).

8. januari2010

Wat vlot!!! Ben benieuwd wanneer onze tante gaat tijgeren. En wat betreft zitten, hier ook nog helemaal niet.
    Ze scoorde op grove motoriek ook vrij laag doordat ze op gebied 'zitten' nog geen punten scoorde.
    Heb het idee dat zij ook eerst gaat tijgeren.

Fijne motoriek doet ze wel heel goed!

9. megacarls

megacarls Niet meer actief

Hoe oud is jullie dochter Januari?

10. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Wooooh wat snel megacals!!! Onwijs knap! Ook beetje jaloers hahaha mijn N tijgert alleen maar achteruit en kan sinds een weekje echt zitten:)

11. januari2010

8,5 mnd

12. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Zo heerlijk als ze zelf vooruit komen! Timo was heel vlot, hij tijgerde met zes maanden, maar Hidde gaat hem achterna. Hij rolt sinds deze week naar zijn buik en is al tijgerbewegingen aan het maken. We zijn nu op onze boot en hij heeft zich vannacht op één of andere manier los weten te rukken van zijn dekentje en is tegen Teun aan gaan liggen, terwijl ze echt wel een stuk uit elkaar lagen en apart ingestopt waren.

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Ahh wat lief!

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Vraagje,
    Caylen heeft naar ons idee meer honger.
    Hij krijgt nu 90+3 en doe er nu 10 extra water bij.
    Hij krijgt om de 4 uur een fles, dus 6 per 24u.
    Hij woog laatste x 3700 volgensmij, dat was 3 wk gekeden.
    Geen idee hoe zwaar die nu is, wegen kan alleen op maandag bij cb.

Zou ik hem gewoon meer kunnen geven? En hoeveel dan?
    Is er voor prematuren een andere regel dan 150 x gewicht? Of is er ook een max?

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Algemene regel max 180 ml per kilo per 24 uur dus je mag dan best wat ophogen!

16. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    ooooh thnx ga ik zo gelijk wat extra geven :)

hij wilt nu om de 3u eten ipv om de 4 :( het is na 2,5 uur huilen en proberen het zo lang mogelijk te rekken naar de 4 uur.
    maar dat houd ook een keer op helaas ;)

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dat is ook sneu misschien komt er vanzelf meer tijd tussen als hij beter verzadigd is! Wie weet kunnen is hij al met een inhaalslag bezig.....

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hoeveel groeit hij gemiddeld? Stel dat hij 100 gram per week groeit (ws meer) dan is hij nu de 4 kilo zeker al gepasseerd

19. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Om die reden woog ik haar thuis wekelijks om steeds gepast aan te kunnen bieden. De weegschaal gekregen van een lieve forum mama.
    Nu weeg ik haar alleen nog als ik mezelf niet kan houden en hier is ze de 8 kilo net gepasseerd.
    En het is goed te zien aan de kleertjes in maat 74 die steeds beter gaan zitten :)

20. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    zo'n 150 gr per week..
    hij zal idd boven de 4 kg zitten :)

ml geeft straks een grotere fles :)

Deel Deze Pagina