Algemeen prematuren topic

Discussie in 'Prematuur' gestart door megacarls, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limburg88

limburg88 Lid

20 jun 2013
    55
    0
    0
    #641 limburg88, 17 jul 2014
    Laatst bewerkt: 17 jul 2014
    hallo dames..

ik zie bij sommige in de tekst eronder de echte leeftijd en er
    onder de gecorrigeerde leeftijd.
    mijn vraagje waar kan ik dat vinden?
    dankje!

groetjes,

Dames heb het al gevonden.. en al geplaatst!

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oké! Ik heb het toen via de banner van iemand anders gedaan. Daar gewoon op geklikt.

3. megacarls

megacarls Niet meer actief

lilypie.com en dan de banner "premature baby" aanklikken.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Eerste stapjes achter loopwagen zij gezet! Het ziet er nog zo komisch uit! Met de loopwagen op de rem anders gaat het veel te hard. Aan de onze handen en langs de tafel begint ook te komen. En het is zo'n klein onderdeurtje! Heb de centimeter er langs gelegd en ik denk rond de 70 cm.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Uitslag bloed: hb 8.3 dat is dus super en verder schildklier ook prima.
    De enige waarde die te laag is is het ferritine. Dat is ook een waarde die wat zegt over de ijzervoorraad. Die is 14 en moet 20 zijn.
    Ze krijgt nu dan 3x daags ferrodrank.
    En bij de controle in augustus kijken we hoe het gaat.

6. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    He meiden

Frannie, wat knap! Wat zal je trots zijn!:)
    Gelukkig dat de meeste uitslagen goed zijn! Hoop dat in augustus alle waardes goed zijn. Reageren ze snel op die ferrodrank?

Norah vandaag erg hangerig door het warme weer, dan wil ze alleen maar op haar buik bij me liggen. Ze drinkt gelukkig wel goed, want ze heeft diarree. Ze wilde alleen haar laatste fles niet, Dalijk nog maar eens proberen.

7. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik sta niet onder extra controle omdat er vorige keer geen oorzaak is gevonden voor vroeggeboorte. Mijn vliezen waren voortijdig gebroken en ze denken dat dat gewoon pech is geweest. Ik hoop het maar, ik ga de zwangerschap in ieder geval niet zo onbezorgd in als de eerste keer.
    We zijn het nu langzaamaan aan het bekend maken. Naaste familie weet het nu en nu gaan we het aan vrienden vertellen

Hoe gaat het nu met Norah? Nog last van diarree?

Gelukkig waren de meeste uitslagen goed Frannie!

8. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hoi ladies,
    Ik denk dat ik me hier even meld.
    Ik ben morgen 28 weken van een tweeling. Heb zw cholestase die niet onder controle komt. En nu ben ik sind vanmorgen 5 uur opengebroken omdat ik wat bloed verloor en harde buiken/ weeën kreeg. Heb nu longrijping gehad, 1 keer en nu hele dag aan wee remmers. Lijkt te helpen is nu rustig. Morgen nog longrijping. En dan donderdag mag ik van wee remmer af. Erg heftige dag. Lig in wkz utrecht. Meisjes doen het goed gelukkig.
    Wat kan ik verwachten van longrijping. En het remmer van de weeën. Komt het snel op gang als het infuus stopt??
    Gr iris

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oh wat heftig! Longrijping wil zeggen dat de medicijnen die jij gespoten krijgt inwerken in de longen van jouw meisjes zodat die versneld rijpen.
    Dan is de kans op een goede start groter.
    Veel succes!

10. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Thanks😀

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Zijn ze verder wel goed op groei?

12. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Succes!

13. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Hanneke, nee de zwangerschap is totaal anders dan he... Veel minder onbezorgd helaas. Hebben jullie t op een speciale manier verteld aan de familie?

Jeetje Iris, wat verschrikkelijk allemaal. Heftig zeg, is er wel kans dat ze het nog kunnen rekken? In dit stadium is iedere 24 uur al meegenomen. Misschien hele stomme vraag, maar wat bedoel je met opengebroken? Heel veel sterkte

Met Norah gaat het goed, ze heeft geen diarree meer gelukkig.

14. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    O typ fout op telefoon ik ben opgenomen ipv opgebroken haha
    Gewicht is prima. Ongeveer een kilo elk. Wee remmers doe het goed. Donderdag gaan die uit en dan weer afwachten hoe het zal lopen. Heb dan wel ruim 48 uur gewonnen

15. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Iris, veel sterkte en hou ze nog even binnen! Ik ken het wkz goed en en bent er in hele goede handen! Geen ervaring met weeënremmers maar heb tijdens mijn maand wkz veel dames na weeënremmers weer naar huis zien gaan. Hou je ons op de hoogte?

16. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Iris heel veel sterkte ik hoop dat de meisjes nog een tijdje blijven zitten. Zelf ook 4,5 week in het wkz gelezen met zwangerschapsvergiftiging/helpp hele fijne mensen daar.

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Spannende dag vandaag! Hopelijk blijft alles rustig! Laat je het ons weten?

18. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hoi dames, ik ben op 23-7 om 9.31 en 9.32 uur bevallen van Lotte en Sanne. Het ging in rap tempo. Ik denk dat we allen haast hadden haha. De meisjes liggen op de nicu en doen het super. Hulp met ademen een beetje. Ze zijn zo mooi! Ik ben zo trots!
    Ik mag straks naar huis dat is wel vreemd. Maar we zijn hier in goede handen. Lieve mensen hier, erg fijn.
    Nu spannende lange tijd of het zo goed blijft gaan. Maar ik heb er vertrouwen in.
    Dank voor jullie steun!
    Liefs iris

19. megacarls

megacarls Niet meer actief

Iris, Gefeliciteerd met de geboorte van je meiden. Gelukkig gaat het naar omstandigheden goed. Uiteraard ben je trots!
    Naar huis gaan is inderdaad heel erg vreemd. Ik voelde me echt een soort van dakloos toen. Mag je al kangoeroeen?

20. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Heel erg gefeliciteerd! Fijn dat ze het super doen.
    Veel sterkte met de komende tijd, hopelijk zijn er ook veel momenten om van te genieten

Deel Deze Pagina