Algemeen prematuren topic

Discussie in 'Prematuur' gestart door megacarls, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Gefeliciteerd iris en heel veel sterkte komende tijd

vraagje, moet je met bijvoeding ook corrigeren?
    gister bij kinderarts geweest, moet 1x pd rijstebloem door een fles doen ivm reflux.
    maar hij is nog geen 4mnd en gecorrigeerd pas 2mnd

2. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Hier merk ik een groeiende behoefte om mijn vragen en zorgen te delen met andere premature mama's. Zou ik met jullie mee mogen schrijven?

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Tuurlijk iedereen is welkom!

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb wel gecorrigeerd 4 mnd gedaan. En dat was ook het advies. Jouw mannetje is nog wel erg jong hoor!

5. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    iris, gefeliciteerd met je meisjes!!!

baukje, welkom :)

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    ja dacht ik ook..

maar ka zal t wel weten toch?

7. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Volgens mij zijn de meningen daar erg over verdeelt. Wat denk je zelf mamachantal? Heb je het idee dat hij eraan toe is? Denk dat onze jongens praktisch even oud zijn, maar ik zie hem echt nog geen groente- fruithapjes eten. Vind hem echt een baby van bijna 8 weken..

Zijn hier ook meiden die ervaring hebben met liesbreuken bij hun kind. J. zal op korte termijn hieraan geholpen worden ivm een mogelijke relatie met de moeizame voedingen. Hij heeft er dagen tussen dat hij enorm veel huilt tijdens de voedingen. Hij lijkt wel te willen drinken maar na een paar slokken gaat hij huilen en hoor je zijn darmpjes ontzettend rommelen en borrelen. Overige oorzaken zijn al uitgesloten iom ka, kinderdiëtist en fysio...

8. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Iris van harte gefeliciteerd met je meisjes! Heel veel sterkte de komende tijd. Blijf je in het Ronald mcdonald huis?

Baukje, welkom! Het is fijn om ervaringen en vragen te delen.

Chantal, ik zou t niet durven zeggen. Ik ben vorige week bij Norah ook begonnen met rijstebloem maar dat is een drama, schreeuwen en ze wil het écht niet drinken! Maar ben gister begonnen met een paar hapjes wortel potje, en dat vond ze heerlijk! Vandaag heeft ze voor het eerst een slaapzakje aan, nu durfde ik t, voelde eerst niet goed, ik was bang dat dr hoofdje erdoor zou gaan. Nu past hij perfect!

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Ja, alle 3 de kinderen en waarvan 1tje 5x geopereerd aan liesbreuken en nogsteeds 1 heeft.
    Ik kwam hier even kijken, buurmeisje is zwanger en maakt steeds zulke foute opmerkingen naar mij toe. Geheel onbewust trouwens. Maar toch wel erg lomp hoor.

Iris van harte gefeliciteerd! en veel sterkte ook.
    Hier ook een tweeling met 27+4 geboren.

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Zo dat heb ik even over het hoofd gezien! Gefeliciteerd! Met hoeveel weken uiteindelijk?
    Is er geen mogelijkheid om tijdelijk in een Ronald McDonald huis te gaan?

11. megacarls

megacarls Niet meer actief

Bijvoeding; Nathan mocht het met 4 maanden ongecorrigeerd al hebben. Hij was toen net thuis na zijn laatste ziekenhuisopname en heb ervoor gekozen het nog even niet te doen. Ik vond het nog zo vroeg en wilde nog even gewoon van zijn baby-zijn genieten.
    Een maandje later heb ik het wel gedaan omdat hij eraan toe leek. Toch, voordat hij echt goed bijvoeding at, was het maart en was hij dus 7 maanden.
    Later zei de KA om hem een maandje te corrigeren met het eten (hij was 2 mnd te vroeg).
    Brood kreeg hij met 8 mnd aangeboden maar eer hij het binnen hield was hij 9,5 maand. Inmiddels eet hij echt heel goed. Hij blijft ook vragen om eten.

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    gisteren klein beetje rijstebloem door zn fles gedaan.
    hij reageerde er gelukkig heel goed op en was echt tevreden er na, dat is hij niet vaak ;)
    ik heb niet echt het idee dat hij er aan toe is, maar het is een hongerlappie en zit gewoon al aan zn max voeding.
    dit is natuurlijk gewoon "vulling' waardoor hij toch een voldaan gevoel heeft.
    dat is een voordeel ervan, maar de reden om het te geven is zijn reflux.

en als ik op deze manier hapjes nog een tijd kan uitstellen, is dat alleen maar goed.
    hij heeft nog geen idee dat hij iets vast kan pakken dus zou ik hem anders potjes moeten geven, wat ik liever niet doe.

ik vind hem inderdaad nog gewoon een mini baby, (is hij ook wel, hij is 58 cm en 5600 gr) en niet al een kind van 4mnd :)

13. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Mijn zoontje is ook geopereerd aan een liesbreuk. Maar bij hem was het heel duidelijk omdat er een dikke bult zichtbaar was. Volgens mij is hij met iets van 6 weken geopereerd. De operatie stelt weinig voor, maar hij moest wel een nachtje blijven omdat hij zo klein was. Het ergste is hem achterlaten op de ok

14. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hoi dames,
    Ik ben inmiddels weer thuis. ( woon om ongeveer 15 minuten rijden van het wkz) Mijn meisjes liggen nog lekker in de couveuse. Ze doen het erg goed. Sanne onder de blauwe lamp. Beide ondersteuning met ademhaling, en ze mogen al elke 2 uur een ml borstvoeding. We hebben gisteren voor het eerst kunnen buidelen, wat heerlijk is dat! Dat kleine blote lijfje tegen je aan. Ik viel en vanavond gewoon bij in slaap hihi.
    Met mij gaat het ook goed. Wel emotioneel, maar dat is niet zo raar met alles wat er is gebeurd en hormonen. Ik geniet echt van m'n pukkies, ze zijn zo mooi!

15. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Iris, gefeliciteerd met de geboorte van je meisjes! Fijn dat het goed gaat. Geniet van het buidelen. Vraag ook eens of je met ze tegelijk mag, dat is zoooooooo speciaal!

We hebben ook een tweelingmama topic, mocht je daar (tzt) in mee willen kletsen dan ben je welkom!

16. Ons Kleintje

wat een bofkont dat je zo dichtbij woont!

mocht je beiden buidelen of 1 van hen? geniet ervan, zo goed als dat gaat in deze omstandigheden!

17. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Iris gefeliciteerd met de geboorte van jullie tweeling en wat fijn dat ze het zo goed doen! Lekker genieten van het buidelen, dat zijn de spaarzame momentjes...

@liesbreuk; mijn zoontje heeft ook een enorme bult dus ook heel duidelijk zichtbaar. De darm zit helemaal in z'n balzakje. Hebben jullie het idee gehad dat jullie kinderen er last van hadden?

18. Ons Kleintje

mijn zoontje had er last van. Vooral bij de liesbreuken die heel groot waren, dus hoe jij het omschrijft. Na de operatie ging hij ineens weer eten, na een aantal maanden alle voeding/ drinken te hebben geweerd. vreselijke periode. hij wilde alleen nog maar in zijn bedje drinken met niemand erbij hij was toen iets ouder dan een jaar.
    waarschijnlijk kwam het door de pijn dat hij zo slecht at.

19. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Mijn zoontje had er best wel last van, er zijn 2 dagen geweest dat hij echt pijn had en heel veel moest huilen. Ik hoorde aan het huilen echt dat hij pijn had. Heb een keer de HAP gebeld en die hebben me een beetje afgepoeierd. Sophia zei dat ze niet juist hadden gehandeld en me hadden moeten laten komen.
    En de avond voor de operatie had hij echt veel pijn, maar omdat hij de dag erna werd geopereerd zijn we die nacht moeizaam doorgekomen. Anders waren we naar Sophia SEH gegaan (moest van arts). Het risico bestond dat het anders echt bekneld zou raken.

20. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Iris gefeliciteerd met jullie meiden fijn dat ze het goed doen.

Hier begonnen met groente toen Norah ongecorrigeerd 5 maanden en 2 dagen was gecorrigeerd was ze toen 2 maanden en 3 weken.

Deel Deze Pagina