Helemaal blij! Super goed gegroeid! Tov 9 mei waar ze 7360 was en 68 cm is ze vandaag 8430 en 70, 6 cm Ze is van de -3 naar de -2, 5 zowel in lengte als gewicht dus super goed
Wauw frannie! Super! Norah vandaag 5300 Gr. En 58 cm! Ben zooooooo trots! Ze krijgt nu ook 2 x per dag een half potje, ze vind het heerlijk! Ze slaapt trouwens ook sinds een paar dagen door, wel een uur of 10!! Achter elkaar. Hoe is t met jullie kindjes meiden?
Wat goed Frannie en Mitsy! Onze jongen woog afgelopen woensdag 4940 gram en 54 cm. Ook heel mooi maar je ziet wel dat hij gaat afvlakken in de curve hij drinkt ook nog steeds dezelfde hoeveelheid als 4-6 weken terug, ongeveer 100cc per fles. Nu zal hij volgende week vrijdag geopereerd worden aan zijn liesbreuk. We hopen zo dat dát de oorzaak is...
Wel goed, gisteren weer een follow-up gehad. Incl de bmr prik :'( Ze weegt nu 6750 gram en is 70 cm. Ze eet helaas nog steeds geen brood omdat ze alles heel door wilt slikken en ja dat gaat natuurlijk niet dus spuugt ze Ik weet niet meer wat ik eraan moet doen zodat ze wel stukjes gaat eten. Ik loop al met r bij logopedie maar dat doet mevrouw niets De kinderarts vind haar te licht en we moeten nu door de flessen die ze nog krijgt pap gaan doen... Verder tijgert ze sinds 2/3 weken dus we zijn super trots op ons kleine meisje♡ Hoe is het verder met jouw kleine meid?!
Wat toevallig wij ook de bmr/menc gisteren. Op de menc niet gereageerd. Wel 3 uur geslapen vanmiddag. Onze meisjes zijn eigenlijk even lang maar jouw meisje is een stuk lichter inderdaad. Krijg je dan niet iets met extra calorieën? Kan me voorstellen dat in zo'n situatie het misschien wel gewenst is. Hier gaan stukjes wisselend de ene keer gaat brood goed en de andere keer gaat het in haar mond, komt het er weer uit en beland alles op de grond. Banaan gaat wel de rest niet.. Dus uiteindelijk maak ik het toch weer klein omdat ze anders niet eet. En dat eten komt vast ooit wel. Groeien vind ik nu belangrijker.
Wat toevallig wij ook de bmr/menc gisteren. Op de menc niet gereageerd. Wel 3 uur geslapen vanmiddag. Onze meisjes zijn eigenlijk even lang maar jouw meisje is een stuk lichter inderdaad. Krijg je dan niet iets met extra calorieën? Kan me voorstellen dat in zo'n situatie het misschien wel gewenst is. Hier gaan stukjes wisselend de ene keer gaat brood goed en de andere keer gaat het in haar mond, komt het er weer uit en beland alles op de grond. Banaan gaat wel de rest niet.. Dus uiteindelijk maak ik het toch weer klein omdat ze anders niet eet. En dat eten komt vast ooit wel. Groeien vind ik nu belangrijker.
Ze heeft tot een maand of 10/11 (gecorr) nenatal gehad, dus al de nodige extra calorieën. Ze ziet er gewoon lekker gezond uit dus ik maak me niet echt zorgen maar vind het niet fijn voor dr dat ze nu ineens zoveel moet eten. Heeft je dochtertje last gehad van de andere prikken?!
En als ze 18 zijn dan is het vast allemaal goedgekomen Je kan wel kijken wat je haar geeft als volle producten, roomboter enzo. Op de laatste DKTP/Pneu heeft ze wel gereageerd met koorts. De bmr is nog afwachten 7-10 dagen na inenten kan het komen. Oudste nergens op gereageerd.
Vandaag weer op controle geweest bij de neonatoloog en de kinderneuroloog. Ze hadden het over een volgende afspraak bij 18 maanden/2 jaar gecorrigeerd en dan zou het een afspraak bij de psycholoog betreffen. Kan iemand mij vertellen wat zo'n afspraak inhoudt? Is dat standaard? Waar wordt er dan naar gekeken en moet ik me nu zorgen maken? Ik ben het vergeten te vragen. Verder is hij glansrijk door de APK gekomen.
Kan je vraag niet beantwoorden megacarls maar zag deze vraag ook voorbij komen op de kleine kanjers fb-pagina. Was jij dat toevallig ook?
Ik geloof niet dat er bij ons een psycholoog in de ontwikkelingspoli zit. Wij zien steeds de kinderarts, fysio en logopedist. Anders bel je toch even om te vragen?
Euhm...betrapt.Hihi. Daar zijn wat meer prematurenmama's actief bij wie hun kindjes al wat ouder zijn. Het blijkt erbij te horen.
Bij ons was het met 2 jaar gecorigeerd en dan bij de fysio, psycholoog en de kinder arts. En bij de psycholoog moeten ze wat kleine opdrachten doen en kijken ze naar de kleine motorriek en grove motorriek en of hij/zei de opdrachten snapt en goed uitvoerd en hoe lang ze erover doen. Ze zetten ook een stopwatch aan met de opdrachten en vergelijken dan de tijd die ze erover doen dan met een kindje wat op tijd geboren is. Dat wordt dan allemaal besproken met het team en ze bellen je dan na een paar dagen/weken met de uitslag. Het is weer een ochtendje ziekenhuis. En gelijk een afsluiting want we hoeften daarna niet meer naar het VU.
Miss C wat goed!!! Ik deel met je mee! Onze knul ook! Sinds zaterdag. Wat een drama vandaag om te slapen overdag. Het bedje stond nog op de middenstand (niet de hoge stand en niet de lage stand maar er tussenin is bij ons nog een stand) en hij trok zich dus steeds op tot staan. Heel vervelend. Hij maar huilen en ik 20 keer naar boven om hem weg te leggen (maar hij bleef overeind komen, en doodmoe he). Uiteindelijk sliep hij een half uur en toen was hij weer wakker. En weer staan en niet meer willen slapen. Vanmiddag hetzelfde gedonder. Dus vanavond begon het weer en toen heeft mijn man het bedje helemaal naar beneden gezet. Hij viel meteen in slaap. Alsof de gedachte dat hij er niet meer bij kon de drang om te gaan staan weghaalde of zo. Het leek hem echt rust te geven. Hebben jullie dat ook? Ik heb zo het gevoel dat N zichzelf weinig rust gunt. Die blijft maar doorgaan tot hij iets kan. Hij kan echt die drang hebben om op te blijven staan (waarom mag joost weten) totdat we hem de mogelijkheid ontnemen. Hij staat ook nog heel wankel. Hij heeft het evenwicht nog helemaal niet. Zitten kan hij ook nog niet zo goed, zakt in de eetstoel nog helemaal onderuit (gaat sinds nu wel beter), maar hij heeft zo de drang om te gaan staan, altijd al gehad ook. Iszabella, bedankt voor je antwoord. Heel fijn. N is bij 32 weken geboren en als ik ga googlen kom ik erop uit dat die psychologische testjes meer gebeuren bij geboortes onder de 30 weken of wanneer er speciale behandelingen zijn geweest. N heeft een hersenvliesontsteking en een hersenbloedinkje gehad en ik krijg de indruk dat dat hem in dit traject heeft geduwd. Ik vind het niet erg, hoor. Liever dat ze alles goed beoordelen. Maar vanwege dat hersenbloedinkje denk ik wel dat 2 jaar misschien niet de laatste controle zal zijn. Misschien wel bij de neonatoloog.
Ik heb een filmpje gemaakt van N's eerste jaar. Voor wie dat zou willen zien wil ik de link wel sturen via PB.