Hii, mijn dochtertje js met 27 weken geboren in het umc (utrecht) dar hebben ze een speciale afdeling voor kinderen die te vroeg geboren worden, ook ik mocht daar blijven in het Ronald mac donald huis, nu zijn we nog niet thuis vanwegen dat mijn kleine meisje is opgenomen met acute leukemie, ik hoop dat jullie meisjes/jongens lekker tot het einde blijven zitten, wij gan die rot ziekte weg vechten. We zijn al de hele leven voor dit meisje aan het vechten en ook nu gaan we het gewoon doen.
Oh nee, wat een vreselijk bericht! Wanneer is je kindje geboren? Heel veel sterkte en duimen dat ze er bovenop komt.
helaas moeten wij melden, dat we onze vrolijke kleine dame moeten gaan missen, ze is gisteren nacht plots overleden. ik wil er niet teveel over zeggen maar het verlies is erg groot zowel voor ons als voor haar 1 jaar oudere zusje. alle berichtjes zijn welkom!
Moeder, Gecondoleerd en sterkte met de situatie. Ik heb een vraag : mijn dochter zweet ontzettend hard tijdens het slapen en voeding.( gecorrigeerd 4 maanden oud). 3 maanden te vroeg geboren. Heeft dit iets te maken met de vroeggeboorte? Verder is het een tevreden baby. Ik kleed haar niet te warm, slaapt en drinkt goed. Volgens een vriendin is dit zorgwekkend.
Oh wat vreselijk, tranen schieten in mijn ogen. Heel veel sterkte met dit verlies. Cathaleya, ik herken het niet. Als je je zorgen maakt, ga je even naar de huisarts? Moederinstinkt heeft het meestal wel goed dus als jij denkt dat je kindje tevreden is, zal er denk ik niets aan de hand zijn.
@cathaleya, Ik ben het met Elisabethbas eens, mocht je je zorgen maken zou je het eens met de Ha/Ka over kunnen hebben. @all, Ons meisje d'r eerste stapjes zijn een feit! Whoehoee ik ben een mega trotse mama...♥
Moedervanschat wat verschrikkelijk! Ik wens jullie heel erg veel sterkte met het verlies van jullie kleintje..
Moedervanschat, met een brok in mijn keel lees ik je bericht, wat oneerlijk dat ze maar zokort bij jullie mocht zijn. Gecondoleerd met dit grote verlies en heel veel sterkte geweest de komende tijd
Miss C, wat goed!! Ik heb ook een vraagje. M doet erg lang over haar flesjes. Valt in slaap en stopt dan met drinken. Jullie nog tips? Verder dan verschonen tussendoor en onder haar voetje kriebelen kom ik niet..
Een heel gemene; handje of voetje onder de koude kraan. S had het ook heel hardnekkig (tijdens bv ook nog) dus dit was een tip van de vk. We hebben het maar een keertje gedaan. Aan een oortje kriebelen vinden ze ook niet fijn. Meestal helpt dat ook wel maar je moet niet wachten tot ze al helemaal in slaap zijn. Probeer om dat voor te zijn.
N is ziek. Hij is al vaker ziek geweest. Hij heeft na de geboorte het een en ander moeten doorstaan. Hij heeft Rhinovirus gehad en het RS virus gehad. Hij heeft verschillende verkoudheidjes gehad en hij heeft verschillende buikgriepjes gehad. Hij is inmiddels 14 maanden dus...waar maak ik me nou eigenlijk druk om? N heeft vandaag voor de eerste keer hoge koorts (39,4). Hij is hangerig en er zit niks in. Normaal wordt hij wakker en laat hij merken dat hij uit zijn bedje wil. Nu niet. Hij heeft heerlijk bij mij een flesje gedronken. Hij heeft heerlijk bij mij gelegen. Knuffelen, genieten voor mama. Daarna even in de wipstoel zodat mama even kon eten en daarna in zijn bedje gelegd zodat ik me ook kon aankleden. Daar is hij lekker in slaap gevallen en ligt nu nog te slapen. Vanmiddag gaan we even naar de huisarts. Eerste dag koorts. Bij S deed ik dat niet, gelijk dezelfde dag naar de huisarts rennen. Maar het weekend staat voor de deur en vorige week zat er vocht in zijn oortjes waar hij last van had en lag er een oorontsteking op de loer dus wil ik nu even laten kijken of hij geen oorontsteking heeft. Het enige wat ik nu spannend vind is de eventuele koortsstuip. N heeft vanwege zijn herseninfarct een grotere kans op een koortsstuip en wat nou als dat gebeurt?? En toen was ik weer heel even die overbezorgde mama Het is maar koorts.....chill
En 40 graden... na 2 uur wakker gemaakt. Wil niks dan alleen maar liggen. Zit apatisch in wipstoel. Ben blij met de afspraak bij de HA zeg...
Geen oorontsteking. Waarschijnlijk een hoge luchtweginfectie. Een virusje en hoort koorts er even gewoon bij. Is wel sneu ja. Toen hij 40 graden had om 11:30 heb ik hem paracetamol gegeven. 120 mg (dat is van 3 mnd tot 12 mnd). Zijn temp is gezakt naar 38,4. Niet verder. Nu net om 16:30 was het weer aan het stijgen en was het 39,4. Ik heb er niet bij stil gestaan om 240 te geven. Zou met 240 mg de koorts nog verder gezakt zijn? Of zou het dan langer gewerkt hebben? Hij werd uiteindelijk wel iets levendiger van de paracetamol maar het was maar van korte duur (uurtje/anderhalf) en hij voelde zich ook nog steeds ziek maar wellicht iets minder ziek dan eerst.
240 is vanaf 8 kg zei onze kinderarts. Dat weegt hij denk ik al wel, toch? Gewoon geven dan. Ik benniet zo moeilijkmet pcm moet ik zeggen...