Hier geef ik al een tijdje 240 want 120 helpt niet meer. Denk zeker dat het zal schelen! Beterschap met hem! Hier super trots want ons dametje LOOPT!!!!!!!!
Supergoed Frannie!! Hier ook trots! N probeerde gisteren zelf te lopen (vergat zich ergens aan vast te houden is een betere omschrijving) en ging keihard op zijn plaat. Maar dat hij het probeerde vind ik wel superstoer!! Verder was vandaag de 14 maanden check bij het CB. Qua ontwikkeling is alleen zijn spraak nog niet op het niveau van 14 maanden. De arts was er zo over aan het doorzagen dat ik me afvroeg of ze wel wist dat hij 2 maanden te vroeg geboren was. Maar toen ik daar wat over zei bleek ze het wel te weten. Toen ging ze alles onder elkaar zetten. De vorige keer had hij bij 11 maanden nog best wel wat minnetjes in het van-wychen schema staan met dingen die een 11 maanden oude baby normaliter kan maar hij nog niet maar nu was dat nog maar 1 dingetje; zijn spraak. Hij heeft het gewoon keigoed ingehaald allemaal! Verder de BMR prikjes gehad. Nadat hij al een keer menigitis heeft gehad ben ik ergens een beetje opgelucht dat de MenC erin zit Hij was ook 9,7 kilo en 77,3 cm! Keigoed!! De arts sprak nog over officieel ondergewicht omdat het lijntje van zijn lengte hoger in de curve ligt dan het lijntje van zijn gewicht maar daar heb ik nog nooit van gehoord en volgens mij is dat dan geen 'ondergewicht'. Hooguit "iets minder in proportie". Ik was net blij dat ik klaar was met energierijke voeding en dergelijke. Al met al dus met recht een trotse mama, al had ik bij de arts een beetje een raar gevoel. Maar ja...CB he?
Goed Megacarls! Als prematurenmoeder weet je veel beter of je kindje het goed doet dan een arts op het cb. Hier wilden ze ons op het 9 maanden consult (dus 7 maanden gecorrigeerd) al aan de twee flessen op een dag hebben. Nou nee dus! Volgende week weer naar de kinderarts en dan horen we het wel. Hier gaat het ook goed met onze mannen. Ze tijgeren de kamer door, geen stopcontact of peuterspeelgoedje is meer veilig . Gelukkig hebben we stopcontactbeveiligers, nu nog een grondbox om onze oudste ook zijn ruimte te geven... Het leukste is dat Teun nu Hidde voorbij is gestevend in zijn ontwikkeling. Waar Hidde altijd weken voorliep, is Teun nu duidelijk de pittigste. Hij zit de hele dag op zijn knietjes, handen op de grond of handen ergens bovenop. Hij komt van zit naar kruip en heeft vijf tanden, Hidde pas drie . Boeit allemaal niets natuurlijk maar het is zo leuk dat mijn kleine minimannetje het zo goed doet! Enne, zo mini is hij ook niet meer inmiddels. De 8 kg is hij gepasseerd! Volgende week weer een officieel gewicht, ben benieuwd.
O nee wat vreselijk! Ik lees vandaag pas voor het eerst in dit topic, dus vandaar de late reactie. Heel veel sterkte toegewenst verder
Hallo. Ik had even een vraagje. Onze zoon is 30 sept er met 33 weken geboren na 3fagen en complicaties is hij naar het Sophia gebracht daar hebben ze echos gemaakt ivm flaring. Na 5 dagen werd er weer een echo gemaakt voor hij naar het amphia mocht toen zeiden ze dat het er veel beter uit zag. Toen is hij vrij snel van het amphia terug naar het ziekenhuis hier gegaan. Daar hadden ze het over een echo ivm cyste maar in het Sophia hebben ze het nooit over cystes gehad plus onze zoon zijn moteriek tot nu toe voor loopt. Hij is donderdag naar huis gemogen. En we hebben gewoon een controle echo afspraak gemaakt. En heb zelf het idei dat de kinderarts bedoelde dat de echo moet ivm mogelijke kans op cyst door flaring.
Wie ze kindjes kregen ook die echos? Onze zoon heeft 1dag cpap daar NS neusbrilletje toen klaplon en volledige trilbeademing in het sophia en toen weer neusbrilletje.
Bij Hidde hebben ze ook echo's gemaakt ivm flaring, één keer waren we erbij en hebben ze ons uitleg gegeven. Ze zagen een witte waas wat normaal was bij dat termijn, we vroegen toen of ze de echo ook in tilburg zouden maken, hij zei ja. Toen Hidde in Tilburg lag hebben we dit gevraagd aan de kinderarts, deze gaf aan dat het weinig zin had om nog een echo te maken, omdat je er eigenlijk heel weinig mee kunt. Maar ik begrijp dat er bij de baby mogelijk een cyste is gezien, dan zal de volgende echo alleen zijn om dit uit te sluiten.. Wel vreemd dat dit in het Amphia niet gezien of vertelt was.
Wat een super kinderen allemaal zeg! Grappig dat elk cb zo anders is, hier zijn ze heel relax uit ondanks dat n nog steeds niet echt een inhaalslag geef gemaakt. Dat van ondergewicht heb ik ook nog nooit gehoord. Hier lengte gemiddeld en gewicht op -2 maar daar deden ze totaal niet moeilijk over. Hier kan n wel staan en langs de randen lopen
Wij gaan helemaal niet naar het cb en blijven het zij nu met een paar maanden ertussen naar de kinderarts gaan en die is altijd zeer tevreden. Wat betreft de spraak ze zegt nu 'die' als ze iets aanwijst, papa tegen iedereen, als ik zeg mama dan zegt ze met een bede grijns weer papa. Verder houdt het dan op. Als ze een dier ziet dan gaat ze helemaal uit haar plaat van enthousiasme. Ze probeert trouwens wel vaak ons na te praten.
Gisteren weer op de ontwikkelingspoli (kinderarts, -fysio en logopediste) geweest. Hidde en Teun doen het goed! Qua motoriek, zowel grove als fijne, liggen ze mooi gemiddeld voor kindjes van 9 maanden. Ze waren goed gegroeid: ruim 8 en ruim 9 kilo / 72 en 76 cm. Teun zit met zijn gewicht nog keurig op de -1 en met zijn lengte zelfs op de middellijn van de gecorrigeerde curve. Hidde is met zijn gewicht gemiddeld maar met zijn lengte op de +1. Lange mannen dus! We mogen de derde fles laten vallen, ben ik blij mee want ik had het idee dat we ze 's avonds aan het volproppen waren: warme maaltijd, toetje en fles in anderhalf uur tijd. Wel nog tot na de winter doorgaan met poedermelk want daar zit meer ijzer in. Prima, doen we dat! Al met al heel tevreden en dat is toch altijd fijn om te horen. Over vier maanden weer terug.
Fijn Elisabethbas! Jouw zonen zijn ongeveer net zo groot als mijn meisje! Hier is ze volgens mij met en inhaalslag bezig ze eet als een bootwerker en staat regelmatig in de keuken 'die' te roepen en heeft dan honger! Ze krijgt dan snoeptomaatjes of een cracotte. Ze at bij het kinderdagverblijf het restje van grote zus ook nog op 😀. Maat 80 zit vaak al heel goed dat verbaasde me! 28 november pas weer op controle en ik ben ontzettend benieuwd!
Wij zijn eruit! We hebben getwijfeld. Heel lang. En nog zal ik niet zeggen dat het nooit meer gaat gebeuren. Maar we hebben gisteren de knoop doorgehakt dat we NIET meer voor een vierde kindje gaan. N. slaapt niet best en daardoor ben ik vaak moe en prikkelbaar. Ik kom nu al nergens aan toe. S. is ook een pittige tante. Ik denk dat ik een leukere mama ben als ik het hierbij hou. Als ik mezelf met nog eenzelfde kindje zie dan denk ik niet dat ik er relaxter op word. Ik heb mijn handen vol aan deze 2. Met de oudste op school heb ik af en toe iets meer ademruimte. Alleen N of als N slaapt zelfs even helemaal de tijd voor mij alleen. Ik vind het heerlijk. Ik heb mezelf afgevraagd "Wil ik echt nog een baby?" En ik merk gewoon dat als ik naar een toekomstbeeld kijk waarin ik mezelf zie met 3 tieners ik volmondig "Ja" zeg, maar denk ik aan nu. Aan onzekerheid, moeheid, huilen, slapen, drukte...dan zeg ik heel hard "Nee". Ik denk aan een toekomst met 2 kindjes die wat groter zijn en ik voel me gelukkig. Ik voel me compleet. Het is goed zo. Ik zie momenteel alleen maar beren op de weg als ik aan een zwangerschap of een baby denk. En dan moet ik het gewoon niet doen. Dus de boel gaat op marktplaats. En ja, dat doet me ergens wel een beetje pijn. We zullen S nooit op 'de goede manier' grote zus kunnen maken. En een tijd afsluiten die ons zoveel energie en tijd, hoop en dromen heeft gegeven. IUI's, IVF's, ICSI"s.... Het fertiliteitscentrum waar we nooit meer zullen lopen. Het heeft ons 6 jaar van ons leven gekost. Proberen zwanger te worden, zwanger zijn en baby-tijd. 3 Kinderen zijn we verder, 2 kindjes voeden we op en ik merk dat ik denk; het hoeft niet meer. Iemand anders mag nu. Ik wilde het ergens delen. Ik ben er een ruim half jaar zo mee bezig geweest "wel/niet" en ik vind het zo'n grote stap om er een punt achter te zetten... Ik zeg geen 'nooit', maar alles gaat wel de deur uit want de kans zit er dik in dat het gewoon niet meer gaat gebeuren, ik heb mezelf al een half jaar gegeven "Dan sta ik er vast anders in" en dat is niet gebeurd. Mocht het toch anders lopen sprokkelen we alles wel opnieuw bij elkaar. Zou het spontaan gebeuren dan ja, natuurlijk altijd! Maar het gebeurd niet spontaan. We moeten er achteraan rennen en dan nog best wel ver ook. Ik merk dat het me rust geeft. Ik opgelucht ben. Mijn man denkt ook op medisch gebied. Stel dat N. straks toch iets overhoud aan zijn vroeggeboorte. Een autisme/ADHD of misschien toch epilepsie, dan heb je daar je handen vol aan. Ook ik ben zodanig ziek geweest dat het heel anders had kunnen aflopen. Mijn man zei al gekscherend; "Je laat me niet alleen achter met 3 kinderen!" Dus...
Megacarls, goed gedaan! Elke beslissing was goed geweest, zo lang je er maar niet over blijft tobben. Dus inderdaad, alles op marktplaats. Mochten jullie je ooit nog bedenken dan is marktplaats er nog steeds en spullen zijn zo weer gekocht. Hier is het wel duidelijk dat er geen vierde komt. We waren met twee waarschijnlijk al klaar geweest. Al had ik de deur nog op een kier gelaten... Maar ik moet er echt niet aan denken om nog een keer zwanger te zijn en om nog een keer al die kleine-baby-dingen te moeten doen. Wat ben ik blij met alles wat ze leren, dat ze steeds iets groter worden... En heel trots op Teun die zich net voor het eerst optrok aan de klep van de vaatwasser . Wiebelig maar toch...