Net met ons kleine meisje op follow-up controle geweest in het ziekenhuis, ze is weer helemaal goed gekeurd! 72 cm en 7450 gram is ze nu. De kinderarts en de fysio waren allebei flink tevreden, de laatste keer dat we bij de KA waren tijgerde J. net en nu 3 maanden later loopt madame om de tafel heen en de hele box rond! Verder mogen we met d'r ventolin pufje stoppen en mogen we over op gewone melk ipv nutrilon, Jeeey! Over 3/4 maanden weer terug voor de follow-up controle...
Wat een goede berichten miss C! Op welk moment zijn jullie kindjes met de pot mee gaan eten? Ik ben het vergeten aan de kinderarts te vragen. Zelf ga ik qua eten en melk uit van hun gecorrigeerde leeftijd dus ze zullen eind januari met de pot mee gaan eten, nu eten ze wel tegelijk met ons maar dan hun eigen (zelfgemaakte) hapjes of wij moeten stamppot oid eten. We moeten wel de winter doorgaan met poedermelk. Daar zit namelijk meer ijzer in. Dus over een week over naar 3 en dan met een jaar gecorrigeerd over naar 4.
Mijn mannen zijn vandaag jarig! Zondag hebben we het gevierd dus mijn man is nu gewoon werken maar ik ben er wel emo door hoor... Als je bedenkt van hoe ver ze gekomen zijn...
Gefeliciteerd met de 1e verjaardag van jullie mannen! ongelofelijk alweer 1 jaar, wat gaat de tijd toch hard he...
Gefeliciteerd met jullie mannetjes! Ik herken het emotionele ook. Maar ook de trots. Alles kwam binnen. Geniet van vandaag!
Pff hier ligt hij nu sinds vrijdag weer in het ziekenhuis met een Nierbekkenontsteking... Hij is trouwens 62.5 cm en bijna 6.5 kilo
Beterschap! Enig idee hoe lang hij daar moet blijven? Misschien ligt het aan mij maar het valt me op dat ik hier toch regelmatig berichten lees van kindjes die opgenomen moeten worden met iets dat niet direct met hun prematuriteit te maken heeft. Bij het clubje van mijn oudste gebeurde dat eigenlijk nooit. Zijn toch blijkbaar wel kwetsbaarder, onze kleine kanjers.
Nou ze hebben de uitslag van het kweekje en er zaten 2 bacteriën in. 1 die toepasselijk Is bij een urineweginfectie / nierbekkenontsteking maar er zat nog andere bacterie in, een atypische bacterie die niet vaak voor komt. Dus krijgt hij vanmiddag een echo van zijn nieren.. Als die goed is mogen we hopelijk naar huis en krijgt hij de rest van de antibiotica oraal.
Ja gelukkig alles goed !! We zijn weer thuis. Over een aantal weken nog een scan laten maken van zijn niertjes om te kijken of deze geen schade opgelopen hebben door de nierbekkenontsteking.
Goed nieuws! Ze is wel fijntjes of niet? Ik heb voor mijn meisje voor volle melk gekozen omdat ze wel wat extra's mag. Misschien voor jouw meisje ook goed.. Hier was ze vrijdag 77 cm en 9720 gram.
Oh wat fijn! Blijft dus nog wel even spannend.... Hier ook blaasontsteking gehad was doodziek huisarts en huisarts van hap konden er niks van maken. Urine bleek positief te zijn. Toevallig een breed spectrum antibiotica gehad en meteen al verschil. Maar nu wil de kinderarts toch nader onderzoek om dat het niet normaal is voor een kleintje. Dus de 10e een echo van nieren en blaas.
Sorry dat ik zo kom binnen vallen. Ik heb voorheen geschreven onder een andere naam maar nu begonnen onder een andere! Mocht je nieuwsgierig zijn dan kan je me een pb sturen voor mijn oude naam. Zelf mama van drie prematuurtjes (gelukkig niet extreem vroeg. 36 wkn, 34 wkn en 32 wkn) en nu zwanger van ons vierde kindje! Hopelijk blijft deze dame het langste zitten! Ik wilde eigenlijk vragen of jullie willen stemmen op stichtinh prilleven. Zij maken dan kans om een jaar lang financieel gesteund te worden! Zelf vind ik het een mooi initiatief! Hopelijk denken jullie er ook zo over! De eerste keer dat je stemt moet deze bevestigd worden via de mail daarna kan je iedere dag stemmen zonder te bevestigen. De stemming loopt nog tot 8 december en er mag met ieder adres 1 keer gestemd worden! Bedankt! http://m.stichtingspecsaverssteunt.specsavers.nl/stemmen/stichting-prilleven_15592/
Dat dacht ik wel De meeste zijn ook lid van kleine kanjers op Facebook Niet weg maar wilde graag weer anoniem verder op dit forum. En dan bedoel ik dat mensen uit mijn directe omgeving niet weten welke naam bij mij hoort