Hier in totaal 7 weken; 4 in academisch ziekenhuis en 3 in streekziekenhuis. Ons meisje is in een week 300!! gram gegroeid met die extra schep erbij. Ze is meer tevreden en slaapt beter. Ze heeft het dus wel nodig. Maar we proberen het water iets op te voeren zodat we straks op de normale verhouding water en voeding zitten. Ook gaat de bijvoeding goed ze slikt de groenten nu door en reageert nergens op.
Luc maar 12 dagen, maar nog steeds te lang! Jeetje Frannie, dan groeit ze opeens wel goed ja. En fijn dat de groenten goed gaan Luc is in 2 maanden maar 25 gram gegroeid. Niet zo best dus. We gaan nu over op volle melk en meer boter smeren. Hopelijk gaat hij weer een spurt maken straks
frannie; fijn dat het naar omstandigheden goed gaat met je vriendin haar zoontje! En een mooi gewicht voor dat termijn. Hier beviel ik toen ik net met verlof was, allemaal plannen die dus niet doorgingen... Gebroken vliezen en 22 uur later was hij er met 34+4. Hier ook echt een rot gevoel gehad dat ik mn zwangerschap niet volledig heb doorgelopen. Na 2 weken mocht de kleine naar huis, heel onverwachts opeens sneller, 3 dagen ervoor werd er gezegd dat hij nog zo'n 1 tot 1½ week moest blijven omdat hij niet goed groeide, slecht dronk en nog zo rommelde met zijn temp. Blijkbaar vond hij dat veel te lang en vanaf dat moment ging alles opeens heel goed. Weet nog dat ik zowat neer ging toen ze zeiden dat hij over 2 dagen naar huis mocht. Totaal onverwachts op dat moment. Ik hoor vaak dat prematuren meer moeite hebben met alles. Hier merk daar 'gelukkig' niks van bij mijn zoontje. Hij doet het super goed. Hij woog 2 weken geleden met 5½ maand 7 kg. Hij toont ook echt niet prematuur, tenzij ze opeens horen hoe oud hij is of welke kleding maat hij heeft, dan vinden ze hem heel klein, maar omdat hij al lekkere spekbeentjes en een bol toetje heeft valt het niet zo op. Hij zit sinds hij 4 maanden is op 4x 180+6. De 5e fles rond 23.00 dronk hij niet omdat hij bijna niet wakker te krijgen was. Hij sliep al klokje rond en slapend dronk hij echt niet. Meer kleinere flesjes werkte ook niet, want dan moesten we hem weer steeds wakker maken voor zijn voeding en dronk hij ook niet super. Hij had gewoon niet meer nodig, groeide goed en was vrolijk, dus hebben het zo gelaten. Fruit en groente gaat ook echt super goed. Hij geniet van elke hap. Hij heeft wat fruit al appel, peer en banaan. Eerst alles apart geprobeerd en nu gecombineerd. Groente hebben we nu worteltjes, bloemkool en boontjes. Aankomende week gaan we broccoli proberen. We wilden eigenlijk wachten tot hij wat ouder was met hapjes, maar omdat hij maar 4 flessen drinkt zijn we eerder begonnen. Hij keek alles onze mond uit en vanaf de eerste hap is het een succes. Kwa ontwikkeling zie je wel duidelijk verschil. Hij begint net zijn speeltjes wat te ontdekken, maar pakt nog niet iets bewust vast (enkel zijn kikker die boven hem hangt) als het toevallig bij zijn hand ligt wilt hij het nog wel eens vast grijpen en dan een soort van 'vermoorden' door het in zijn mond te stoppen. Wel rolt hij al van buik naar rug, een nadeel hiervan is dat hij nu minder goed oefent op zijn buik. Hij steunt nog niet echt goed op zijn armen, laat zijn hoofd snel zakken en wordt dan boos en rol om als hem dit gelijk lukt. Maar verder ben ik heel trots op mn boefje
N. heeft 7 weken in het ziekenhuis gelegen. 3 in het academisch ziekenhuis en 4 in het streekziekenhuis. Thuiskomst was zo dichtbij en tegelijk bleef het maar duren. Als we niet hadden gezegd dat we hem mee naar huis wilden nemen had hij er misschien nog gelegen Nou, even alle gekheid op een stokje; ik denk dat we er dan nog een dikke week achteraan hadden kunnen plakken maar we hebben hem mee mogen nemen met een extra poli-controle ondanks hij afgevallen was. Ik moest eigenlijk nog 2 weken werken toen ik beviel. Mijn collega en tevens buurvrouw had ik meegenomen naar het ziekenhuis voor de CTG toen ik veel harde buiken had en terwijl ik op de brancard voor de ambulance werd gehesen heeft zij voor mij het werk gebeld met de mededeling dat ik die dag erna niet meer kwam werken :S Vandaag is N. gaan oefenen bij het kinderdagverblijf. Ik moet over 2 weken weer gaan werken en ik wil totaaaaaaaaaal niet. Echt echt echt niet! Ben er gewoon helemaal down van.Het is geen niet kúnnen maar een niet wíllen, dus ziek melden vind ik niet fair. Ik heb vrijwel niks van collegae gehoord en ben totaal niet op de hoogte gehouden. Compleet geen interesse van hun kant (wat me na vorig jaar toch wel tegen viel) dus bleh. Ik zag vandaag een mega leuke vacature en ik heb gesollicteerd en OH wat hoop ik dat ik een kans maak. Maar het is totaal niet waar ik voor ben opgeleid.... Ik mag wél mijn CV opsturen en dan tik ik er nog maar een goede brief bij om een goede indruk achter te laten want daarstraks heb ik wel gauw in alle opwelling en enthousiasme een heel amateuristisch mailtje gestuurd (shame on me).
Leroy's leeftijd is ook wel bijna vergelijkbaar met mijn dochter. Aan het begin als mensen/vreemden vroegen 'hoe oud is ze?' vertelde ik er ook altijd bij dat ze te vroeg geboren was. Meer om de verbazing voor te zijn. Na 3,5 week ziekenhuis mocht ze met 2300 gram naar huis, de eerste 4 maanden thuis is ze elke maand een kilo gegroeid, en elke week een cm. Omdat ze in 6 maanden bijna alle groei heeft ingehaald zeg ik het er inmiddels niet meer bij. Ze is gewoon 6,5 maand Heeft ook de ontwikkeling van 6,5 maand (rolt beide kanten, probeert driftig te tijgeren, brabbelt er op los), eet de potjes van 6+ maanden (fruit/groente/brood/vlees/alles!). Ben blij dat ze het zo goed doet. Megacarls, heel veel succes weer met werken! Kan me de teleurstelling indenken over je collega's. Hoe vond N (en jij) het oefenen? Zou leuk zijn als je sollicitatie wat wordt, succes!
Gisteren ben ik weer bij het cb geweest en hij was nu 64cm en 7250gr. Dus netjes op schema. Elke keer weer verbaasd het ze dat hij zo enorm sterk is in zijn benen. Weer konden ze zijn heupjes niet goed testen omdat hij zoveel tegenkracht zet Hij mag nu ook langzaam beginnen met broodkorstjes en rijstwafel enz. Moest wel lachen, want meneertje weet niet eens dat hij dit in zijn mond moet stoppen. Hij pakt nog niet eens bewust zijn speelgoed vast, dus laat staan dat hij een broodkorst in zijn mond stopt. Ze verwachten weer eens veel te veel. Wel gisteren voor het eerst wat aardappel bij zijn groente gedaan en dit ging er weer super in
Ik snap echt niet waarom je voor de 6 mnd gecorrigeerd tarwe gaat geven. Vandaag weer gelezen dat je bij à terme baby's dit echt niet voor de 6 maanden moet doen. En de darmen zijn toch prematuur. ... Wat krijgt jouw zoon nu precies en om wat voor tijden en hoe veel? Mijn meisje slaapt nog zo veel dat ik niet zou weten hoe laat ik er straks een hele warme hap in moet krijgen. Nu krijgt ze een uur na de fles en voor ze gaat slapen wat verde groente.
Hierover zijn talloze meningen, hetzelfde met wel of niet bij voeden voor dat ze 6 maanden zijn. Even voor de duidelijkheid, hij mag het hebben maar krijgt het niet... Voorlopig eerst maar eens wat leren vastpakken met die handjes. Dit is meestal zijn schema 7.30 wakker 7.45 fles 180+6 9.00-10.00 slapen, vaak zelfs maar 30 min 10.30 fruit 12.00 fles 180+6 12.30-15.30 slapen 16.00 fles 180+6 18.00 groente 20.00 fles 180+6 Ik weeg het fruit en groente niet af, ik maak het voor een paar dagen, vries dit in formaat ijsblokjes en per keer krijgt hij 5 of 6 blokjes. Als hij na zijn 3e fles nog een keer gaat slapen (dit doet hij meestal niet) dan heeft hij geen groente, want dan wordt hij meestal pas wakker voor zijn fles.
Als mijn klein ventje 3.5 maand was kreeg hij ook al groentjes met aardappel en sinds dan had hij nooit geen krampen meer en werkten zijn darmpjes eindelijk goed (lees elke dag stoelgang i.p.v. 1 maal in de week als we geluk hadden). Het kan dus wel helpen om vroeg te starten. en ja wij hebben vanaf maand 1 alles geprobeerd om zijn darmpjes rustig te maken.
hij krijgt sinds gisteren ook aardappel bij de groente. hij is nu eenmaal een kindje dat al toe was aan meer dan alleen flesvoeding. naar mijn idee ontwikkelen de darmen net zo als ieder ander baby vanaf de geboorte.
Dat ligt misschien aan de termijn van geboren worden want een probleem met de onrijpe darmen is juist 1 van de complicaties na de vroeggeboorte. Ik vroeg het me af van de tarwe. Zelf wachten we er mee want we zijn nu met groenten bezig en zie de toegevoegde waarde er ook nog niet van in.
Vandaag controle kinderarts geweest en zij zegt voor ons met 7 maanden gecorrigeerd pas brood. Dus misschien ook eigen inzicht van de arts.
Weet iemand hoe het zit met waterpokken? Het lijkt erop dat onze zoon waterpokken heeft... Kan dit kwijt voor onze jongste? Ze is nu 4 mnd oud.