Algemeen prematuren topic

Discussie in 'Prematuur' gestart door megacarls, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Hier stem ik dagelijks 2x :)

2. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Ook weer gestemd!

3. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Top! Het is een nek aan nek race

4. megacarls

megacarls Niet meer actief

Stomme egels... ;)

5. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Idd, ze lopen 's nachts telkens in maar gelukkig stopt het stemmen in de middag :D

6. megacarls

Jeeejj, met een facebook actie via Mc Donalds heb ik het boekje "Tim gaat logeren" gewonnen. Het gaat over een gezin dat gaat logeren in een Ronald McDonald huis. Ik ben erg blij en nieuwsgierig!

7. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36

Leuk! gefeliciteerd.

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Even een vraagje..

Ik ben weer snel zwanger geraakt (Zl was 6 mnd en toen zwanger )
    Nou sprak ik iemand.. en die zei dat doordat ik zo snel zwanger ben geraakt mn lichaam niet hersteld is en ik meer kans heb om nog eerder te bevallen dan bij mn jongste. (Jongste en oudste zijn met 33 wk geboren )

Weet iemand of dat klopt?

9. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Tussen mijn oudste en mijn tweede zit nog geen 13 maanden. De eerste kwam met 36 wkn en de 2e met 34 wkn.

Tussen de tweede en de derde zit precies 2 jaar en zij kwam met 32 wkn.

Het zegt dus niks! Bij de derde langer gewacht maar evengoed te vroeg.

nu 20 weken zwanger van de vierde en de jongste is bijna 15 maanden. Mijn gyn zegt dat het kan meespelen maar dat het absoluut niet de reden is van een vroeggeboorte, zeker niet als je al meerdere vroeggeboortes hebt gehad.

10. megacarls

Wij hebben pas terugkomavond gehad van de VOC en dat had als thema een volgende zwangerschap. Er was een gyn bij die wel aangaf dat je een groter risico hebt als je snel achter elkaar zwanger raakt.
    Ze adviseren dan ook om 15 tot 18 maanden tussen 2 zwangerschappen te houden. Maar het is uiteraard geen hoofdfactor.

Tussen S en L* zou 2 jr en een maand gezeten hebben. Uiteindelijk werd dit 2 jr. Na 6 mnd was ik alweer zwanger van N. Hij is dus wel met 32 wk geboren en de meiden waren niet prematuur. Nu was er bij N een duidelijke oorzaak maar het zou wel meegespeeld kunnen hebben. Het is in elk geval geen broodje aap verhaal maar ik zou me er nu ook niet proberen om je er druk over te maken. Je kunt het altijd met je gyn overleggen en vragen hoe hij dat ziet.

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Ik had maandag al met gyn over gehad, ze zei dat deze waarschijnlijk ook weer rond de 33 weken zou komen.
    Ik ben bang dat het nog eerder komt, omdat ik het zover heb kunnen "rekken" met zoveel mogelijk rust.
    Zat bv in een rolstoel (had hg en daardoor geen energie + vanaf 15 wk al harde buiken die ook effect hadden) en lag veel op bed.
    nu kan dat niet en ben ik echt bang dat het een extreem prematuur word.
    gyn zei alleen "tja als t komt komt het" en als het voor de 32 wk kwam ik naar een ander zh moest
    ze deed er zo makkelijk over :(

12. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Megacarls: mijn gyn zegt dat het kan meespelen maar dat het vaak niet de reden is. Zoals jij ook schrijft is de vroege komst van N veroorzaakt door iets anders en kan het zijn dat de snelle zwangerschap nog wat heeft bijgedragen.

Persoonlijk denk ik dat als 2 van de 3 kinderen geboren is met 33 weken je toch sterk rekening moet houden met weer een prematuur. Ik zou dit niet de 'schuld' geven aan de snelle opvolgende zwangerschap.

13. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    mamachantal: herkenbaar. Het is hun vak dus zij krijgen er zoveel mee te maken.
    Probeer je zoveel mogelijk rustig te houden, veel kan je er toch niet aan doen.

krijg je proluton injecties vanaf 16 wkn?

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Nee krijg niks, er word wel een kweek afgenomen met 14 weken om te kijken of ik iets bij me draag wat vroeggeboorte kan veroorzaken.
    En verder zei ze alleen "je weet wat je kan verwachten "
    En krijg tegen die tijd vaker bmm metingen.

15. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    mamachantal,
    ik zou er idd wel rekening mee houden dat hij of zij idd rond de 33 weken geboren wordt.
    ik heb idd ook gehoord dat 2 zwangerschappen dicht op elkaar vroeggeboorte kan veroorzaken, maar denk in jouw situatie dat je eerder rekening moet houden met de 33 weken grens..
    ik ga keihard voor je duimen dat dit kindje langer mag blijven zitten, lekker warm bij mama!

16. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hai ik zag dit even voorbijkomen. Heb zelf geen ervaring met vroeg geboortes maar mijn drie kids heb ik in 3 jasr gekregen en zijn allemaal met 40 weken en bijna 42 geboren

Dus als je snel op elkaar krijgtvmeer kans hebt is onzin

Elke bevalling is anders ik hoop dat jullie wondertjes minstens de 37 weken mogen halen. Zodat je toch een fijnere start hebt

17. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    We wachten af :)
    haal voor de zekerheid wel een prematuur setje en zorg voor een goede zorgverzekering voor als het eerder dan de 32 wk komt (wil dan in een rmd huis verblijven )
    Meer kan ik toch niet doen.

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Gefeliciteerd Mama Chantal!

Hier een echo van de nieren en blaas gehad omdat de kinderarts wilde weten of er urine terug vloeit naar de nieren.
    Dat is niet zo maar wel is er ontdekt dat de rechter nier niet goed gegroeid is.
    En nu gaan er bij de kinderarts dingen dagen; ons meisje heeft een hele lijn met aderen aan de oppervlakte liggen rond linker borst en schouder. Zij denkt aan een afsluiting van een ader mogelijk door de lange infuuslijn die ze in haar linker arm had. Mogelijk door een bloedpropje een afsluiting bij de nier?

Nu moeten we 7 januari voor een onderzoek met contrastvloeistof omdat ze willen weten of de nier het doet en zo ja hoe goed. En ze krijgt een uitgebreide echo opnieuw in het AZM door de kinder radioloog.

En ze willen weten of het misschien toch aangeboren is.....

19. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dit zijn die adertjes loopt door tot in linker bovenarm

20. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Jeetje Frannie, dat klinkt heftig en eng! Wat nou als dat propje nog ergens zit?!
    Benieuwd wat hier uit komt! Sterkte

Deel Deze Pagina