Algemeen prematuren topic

Discussion in 'Prematuur' started by megacarls, Dec 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    Jeetje Frannie wat heftig zeg..
    hopelijk weten ze na die 7e snel meer zodat ze actie kunnen ondernemen!
    Heel veel sterkte met je meisje...

2. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ze heeft er helemaal geen last van maar het is wel van belang te weten of die rechter nier functioneert. En dan zullen we voor de toekomst misschien leefregels meekrijgen om de ene goede nier zo veel mogelijk te sparen.

3. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,886
    2
    38
    't Gooi
    Mama Chantal, gefeliciteerd met je zwangerschap! Je hebt inderdaad de vaart erin...;) Hopelijk blijft dit kindje in ieder geval tot na de 32 weken zitten. En liefst langer...

Frannie, klinkt inderdaad verontrustend. Gelukkig zijn jullie nu onder goede controle.

4. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    1,702
    0
    0
    Vandaag opgenomen met harde buiken. We waren nachtje weg in een hotel en ik werd wakker en had telkens harde buiken, wel vrij regelmatig. Na paar uur twijfelen over wel of niet bellen, toch maar vk gebeld en die adviseerde even langs seh te gaan. Daarna allemaal onderzoeken, ctg etc. Ik had geen ontsluiting en bmm leek oké. Na 2 uur nog een echo om bmm te checken, als er niks was gebeurd mocht ik naar huis. Ik ging nog even plassen en opeens had ik bloed met afvegen en in de wc en toen ik terug liep voelde ik vruchtwater lopen. Dus traject met remmers, longrijping etc is nu in gang gezet. Hoop zo dat buik in ieder geval 48 uur rustig blijft...
    Het leek allemaal zo goed te gaan en er werd mij verteld dat de eerste keer vroeggeboorte gewoon pech was. Dat geloof ik nu niet meer ;)

5. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

Aug 25, 2014
    1,113
    0
    36
    Sterkte Hanneke! Hopelijk kan de longrijping zijn werk doen. Wel vervelend dat je nu ook nog (ver) van huis bent.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Oh Hanneke wat vervelend! Inderdaad hopelijk red je de 48 uur dat is mooi meegenomen. Bij mij zouden ze het bij 32 weken niet meer geven omdat het dan niet meer zou hoeven. Sterkte en laat je ons weten hoe het gaat?

7. happyone

happyone Niet meer actief

mamachantal
    gefeliciteerd met je zwangerschap

ik heb helaas ook 3 prematuur kinderen. oudste geboren bij 28 weken, tweede bij 35 weken en mijn 3e bij 31 weken

ook is mij verteld dat dat ik puur pech had wat ik dus zeker niet geloof.
    tussen 1 en 2 zit 18 maanden en tussen 2 en 3 zit 5 jaar!

ik heb extra gerust en veel controle gehad maar alles was steeds prima.
    kan alleen zeggen.. luister na je lichaam en zorg dat je alles oprijd klaar hebt
    het komt zeker goed!!

8. megacarls

megacarls Niet meer actief

Hanneke ik had het al gelezen bij de kleine kanjers. Jeetje zeg! Ik hoop dat de kleine zeker nog 48 uur blijft zitten en liever nog langer!

Bij mij hadden ze het ook over longrijping. Dat ze die bewust niet gingen doen dan, vanwege spoed. Ook bij 32 weken.

9. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

Aug 25, 2014
    1,113
    0
    36
    Hanneke, hoe is het nu met je?

10. elisabethbas

Feb 2, 2011
    2,886
    2
    38
    't Gooi
    Hanneke, wat enorm balen! Hoe is het nu? Mag je nog over naar een ziekenhuis bij jou in de buurt? Heel veel sterkte!

11. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    1,702
    0
    0
    Ik ben vandaag met ambulance overgebracht, want alles was rustig gebleven. Ben daar heel erg blij mee, in de buurt van huis en familie en vooral van zoontje.
    En wat ook erg fijn is, ze hebben hier gezinsuites. Dus heb nu een mooi kamer met ruimte voor een couveuse / bedje naast me. Baby mag dus continue bij mij blijven, zo fijn!
    Nu iig tot morgen ochtend volhouden en dan kijken wat er gaat gebeuren.

Raar dat het beleid overal anders is. Ik heb in Eindhoven AB gekregen en hier vinden ze dat helemaal niet nodig

12. elisabethbas

Feb 2, 2011
    2,886
    2
    38
    't Gooi
    #812 elisabethbas, Dec 22, 2014
    Last edited: Dec 22, 2014
    Oh wat ongelofelijk fijn dat je dichterbij huis en gezin bent. Dan is het nu rustig houden en heel hard duimen dat je kindje nog heel lang kan blijven zitten. Het is zoals het is, je hebt gelukkig nu al een 'mooie' termijn. Al is 40 weken natuurlijk veel mooier...

13. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

Aug 25, 2014
    1,113
    0
    36
    Fijn dat je dichterbij huis bent! En familie suite klinkt echt heerlijk!
    Super fijn om de kleine zo dicht bij je te mogen hebben, zelfs als het in de couveuse ligt!

14. maliro

maliro Niet meer actief

ik had het op kleine kanjers fb al gelezen, maar wat fijn dat je nu in Gouda bent! Hopelijk blijft morgen en de komende paar weken ook alles rustig!

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,542
    3,057
    113
    Ooh kom je ook uit Gouda? :)
    Fijn hè die gezinssuites!
    Ik vond het echt ideaal, je mag daar blijven tot ukkie mee naar huis mag!

Heel veel succes/sterkte!

16. lunap

lunap Fanatiek lid

Oct 15, 2011
    2,064
    6
    38
    Wat schikken hanneke! Hoe is de nacht verlopen?

17. lunap

lunap Fanatiek lid

Oct 15, 2011
    2,064
    6
    38
    Wat schikken hanneke! Hoe is de nacht verlopen? Hopelijk zit de kleine nog gezellig bij je in de buik;)

18. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,542
    3,057
    113
    Hoe gaat het nu ?

19. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

May 5, 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Via fb gelezen dat ze inmiddels bevallen is gan een zoon.

20. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Oh dus toch niet meer rustig geworden... Gefeliciteerd Hanneke! Hopelijk is alles goed met de kleine man!

Share This Page