Pittig Miss C. Ik heb het onderwerp gelezen en zie dat je al heel veel reacties hebt. Hopelijk kun je wat mee want ik zou zo verder ook niks kunnen anders bedenken eigenlijk. Wel fijn dat de dietiste ook mee gaat kijken. Die heeft misschien nog hele goede alternatieven. Hoe sta je tegenover dieetvoeding? Eerder wilde je dat niet toch? (Of heb ik dat verkeerd onthouden?) Mijn zoon heeft het wel gehad en ik was bang dat hij te hard zou groeien en heel erg bedacht op de kans op overgewicht op latere leeftijd dus ik was ook geen voorstander maar uiteindelijk heeft het hem wel geholpen. Hij is nu gemiddeld qua lengte en gewicht en hij heeft het ongeveer een half jaar gebruikt. Tot hij op de -1 lijn van de normale curve zat. Gisteren hadden wij een gesprekje bij het KDV van N en het gaat allemaal heel goed. Hij loopt qua ontwikkeling gelijk of zelfs een beetje voor hier en daar. Wel sinds kort want hij ontwikkeld zich momenteel heel hard. N zit nog op de baby-dreumesgroep. Ze gaan hier door naar de peutergroep als ze 2,5 zijn. N. is nu 2 jaar en 2 maanden en ze hadden het erover dat hij een beetje uitgespeeld was op de baby-dreumesgroep en wilden hem misschien wat eerder naar de peutergroep doen. Ik ben erg blij dat ze naar hem kijken en wat bij hem aansluit en ik heb dan ook aangegeven dat ze moeten doen wat ze denken wat voor N het beste is. Ze hadden het er sowieso over dat ze de leeftijd terug willen zetten naar 2 jaar. Toen S nog op die groep zat was het ook 2 jaar maar om ruimte te maken in de toen overvolle peutergroep is het kort daarna 2,5 jaar geworden. N zal dus wel niet de enige zijn die zich een beetje gaat vervelen in de baby-dreumesgroep maar ik was toch wel trots. Verder hebben wij de oproep voor het follow up onderzoek gehad. Ik heb een paar weken terug gebeld en toen gaven ze aan dat er net een hoop kindjes geweest waren dus dat N wel bij de volgende zou zitten. Nou dat klopt dus. 24 november zijn we aan de beurt. Wie weet wanneer ze weer naar het bureau moeten? Ik dacht dat dat rond de 2 was maar N heeft nog steeds geen oproep gehad van 2 jaar? Is met 1,5 voor het laatst geweest. Ik geloof dat ze toen wel zeiden dat ze naar 2 jaar en 2 maanden gingen maar daar zijn we nu ook beland en meestal krijg je die oproep toch wel een maandje van te voren? Zo zenuwachtig als ik was dat hij rond zijn tweede verbaal nog niet zo sterk was, zo zeker ben ik nu gelukkig. Hij gaat als een trein in zijn woordenschat momenteel. Heeft afgelopen weekend zelfs "eikel" geleerd (in het bos dus de associatie was goed, maar ik moest er toch om lachen) en praat zijn zus in alles na. Zo dadelijk met de oudste voor een echo ivm herhaaldelijk blaasontsteking (nu de 3e keer in 2 mnd tijd). Ik ben wel benieuwd. Ze vond het heel spannend maar heb haar de tablet beloofd. (Dan zal ik hem gauw maar even in het stopcontact steken).
Miss c, wat vervelend! Hier ook geen broodeters maar bij lange na niet zo erg als jouw meisje. En ze zijn mooi op gewicht 11 en 12 kg) dus ik maak me geen zorgen. Maar wie weet heb je iets aan de alternatieven die ik ze aanbied: - bananenbrood - bananenpannenkoekjes - smoothie met sinaasappelsap, banaan en verder wat voor fruit we hebben. Scheut yoghurt en wat brinta erdoor, in de blender en dan in een beker met een dik rietje want door de brinta wordt de smootie vrij dik. - soms kindercereals zoals chocopops of frosties. Maar daar zit veel suiker in dus liever niet Megacarls, de oproep voor twee jaar komt hier met 2 jaar en 3 maanden. Bel anders even naar het cb dan kan je meteen een afspraak maken. Fijn dat het goed gaat met zijn taalontwikkeling!
megacarls, wat fijn om te lezen dat jullie zoontje er baat bij heeft gehad, ik ben absoluut niet tegen dieetvoeding (als ze het nodig heeft dan heeft ze het nodig) ik denk dat je mij verward met iemand anders bij ons was het 't geval dat de ene KA zei dat ze het wel nodig heeft en de andere KA vond het niet nodig, maar die is blijkbaar 180 graden omgedraaid want die vond het nu ook nodig. super dat N. voorloopt qua taalontwikkeling, hij zal het naar zijn zin hebben op de peutergroep. hoeveel dagen gaat hij naar het kinderdagverblijf? over het CB durf ik je niets te zeggen, J hoeft daar namelijk pas heen als ze 3 is. maar net wat elisabethbas zegt, als ik jou was zou ik gewoon even bellen. wat sneu dat de oudste herhaaldelijk blaasontsteking heeft (gehad) is hier een oorzaak voor of heeft ze in dit geval de pech?! heeft ze de echo een beetje goed doorlopen?!
bananenbrood en bananenpannenkoekjes heb ik idd vaker van gehoord. heb je voor mij een receptje? dan kan ik het eens proberen of ze dat wel wilt eten. verder moet ik morgen met J. naar de diëtiste dus zal ook wel even aan haar vragen wat ik hiermee moet, vind het lastig. kindercereals zoals chocopops of frosties heb ik liever niet ivm de suikers.. smoothie wordt denk ik lastig, drinken is ze namelijk geen ster in en dit doet ze dan ook niet graag, de KA zei dat ik me geen zorgen hoeft te maken omdat ze dmv haar eten genoeg vocht binnen krijgt.
Deze is lekker: Healthy banana bread | Chickslovefood.com Bananenpannenkoekjes is 2 eieren en 1 banaan (of een vervoud hiervan) mengen / prakken met een beetje bakpoeder en eventueel wat fijngehakte havermout. Met een soeplepel een klodder beslag in een goede anti-aanbaklaag pan doen (ik heb een grote pan en bak er drie tegelijk). Wachten tot de bovenkant gestold is en dan met een spatel omdraaien en de andere kant bakken. Verwacht geen wonderen, maar je weet maar nooit... Het ziet er in ieder geval anders uit dan brood. Laat je het weten???
Vannacht werd N ineens wakker met hoofdpijn. Hij greep naar zijn achterhoofd tegen zijn nek aan. Hij heeft na de geboorte meningitis gehad dus ik merkte wel dat ik bezorgd was, maar vanmorgen mochten we bij de dokter komen en die denkt dat het zijn holtes zijn want hij had vocht achter zijn trommelvliezen en opgezwollen lymfeklieren. Voelde me meteen weer een hypochonder door meteen naar de dokter te rennen. Hebben jullie dat ook wel eens?
ik herken je verhaal deels, ik ben wel zo van meteen bellen voor wat info maar niet van meteen naar de ha rennen. ben niet zo dol op mn huisarts maar ik denk dat als wij in jullie schoenen hadden gestaan dat J. net zo ziek geboren zou zijn als N. dat ik precies zoals jij gereageerd zou hebben..
door de (pre)logopediste en door het kinderdagverblijf is het bevestigd dat J. een spraak- en taalachterstand heeft. de logopediste heeft ons aangeraden om achter een vve verklaring aan te gaan en heeft hiervoor een verklaring gemaakt volgens haar bevindingen en waarom zij denkt/vindt dat J. die vve verklaring nodig heeft. had ik vanmorgen een afspraak staan bij het CB (verklaring is nl alleen via het cb te krijgen) J. krijgt die verklaring niet omdat ze volgens de mevrouw van het cb goed praat en dat de oplossing niet een vve plaatsing is maar miss een afspraak bij een audiologisch centrum.. dit was de eerste (en waarschijnlijk de laatste) x dat ze bij het cb is geweest, hoe kunnen zij nou in 10 minuten constateren dat ze geen achterstand heeft en dus geen vve plaatsing krijgt.. ik kan er met mn pet niet bij!
Megacarls, hoofdpijn bij den klein kind is niet normaal dus ik had precies hetzelfde gedaan. Heb ook wel eens het gevoel dat ik alweer bij de ha zit. Maar ja, dat heb je met drie kleine kinderen waarvan eentje met eczeem en eentje met astma. Miss C, kan de logopediste niet met het cb bellen? Die kent je meisje toch een stuk beter dan de dame van het cb? Hoe gaat het nu met het eten?
ik had al bij het cb aangegeven dat ze maar eens met de logopedie moesten gaan bellen omdat die het duidelijk wel nodig vinden dus als het goed is zou ze dat doen. het eten gaat stukken beter, brood gaat af en toe nog moeizaam maar over het algemeen eet ze als een bouwvakker vaak is het meer het niet trek hebben in brood maar wel in een cracker of wat dan ook, ik vind crackers een prima vervanging van een broodje en dat gaat er altijd in..
Ben benieuwd wat ze gaan doen! Heel fijn dat het eten beter gaat. Brood blijft hier bij vlagen ook een probleem, met name bij Teun, maar crackers vindt ik ook prima. Hidde heeft sinds kort muesli met yoghurt ontdekt. Die maak ik altijd zelf en voor hem heb ik een variant zonder noten gemaakt, alleen met havermout en rozijnen. Het is even knauwen dus snel gaat het niet. Maar het gaat en daar ben ik blij om.
En dan komt hier binnenkort de tweede verjaardag van de mannen aan! Zondag vieren we het, de woensdag daarna zijn ze echt jarig. Waar de eerste verjaardag me overviel, ze waren echt nog baby's en geen dreumessen, ben ik (en zijn zij) echt klaar voor de tweede verjaardag! Ze zitten op de ongecorrigeerde curve (Teun onderaan maar hij valt binnen de lijntjes) en qua taal en motoriek zijn ze soms verder, soms iets minder ver dan de zoontjes van vriendinnen die binnen een maand van hun zijn geboren. Ook mijn 'zorgen' of ze cognitief wel ok zouden zijn, beginnen langzaam te verdwijnen. Zeker nu ik zie hoe snel ze woorden oppikken en verbanden leggen. Kortom, een trotse mama
Wat vliegt de tijd toch!! Alvast gefeliciteerd en veel plezier morgen! Wat fijn dat ze zo goed gaan! Hier ook zo! Madammetje is helemaal zindelijk overdag en poept zelfs op de wc. Tijdens haar middagslaap nu ook droog alleen de nacht nog niet maar dat komt wel. En ze is zo zelfstandig al ze gaat er zelf op (afvegen wil ze zelf maar vraag niet hoe haha)
even een kleine verlate update: ik heb de verklaring binnen, het cb belde me op dat ze toch wel in aanmerking komt. vraag me niet waarom ze van gedachte zijn veranderd want ze hebben de logopediste niet aan de telefoon gehad. vaag! maar goed, we gaan morgen op een psz kijken dus ik ben benieuwd! elisabethbas, alvast gefeliciteerd met jullie 2 mannen! Fijne dag vandaag..
Hoi allemaal, Ik kom hier graag mee kletsen. Ik ben nu 23.2 weken zwanger maar we weten al dat ons kleintje prematuur geboren gaat worden. Ze loopt achter qua groei en t is afwachten hoe ver ze t gaat redden in m'n buik.. Ze weegt nu pas 350 gram... We moeten eerst hopen dat ze de 500 gram haalt.. Vanaf dan zal ik waarschijnlijk worden opgenomen en wordt er per dag bepaald of ze d'r gaan halen...
Oh jeetje Damen wat heftig moet dit zijn. Veel sterkte en hopelijk blijft jullie kleintje nog even veilig zitten tot ze in elk geval zo sterk mogelijk is dat ze een goede start kan maken.
Hier hebben we afgelopen week de uitslag binnen gekregen van de follow up van 2 jaar. Deze is afgenomen met 2 jaar en 3 maanden (27 mnd). En gecorrigeerd is dat 25 maanden. Op cognitie had hij een score van 101 met zijn kalenderleeftijd. Gecorrigeerd scoorde hij 105. Dit was een gemiddelde score en komt overeen met prestaties van een kind van 27 maanden. Precies goed dus. Op de motoriek scoorde hij met zijn kalenderleeftijd 87. Dit zou ondergemiddeld tot gemiddeld zijn.Gecorrigeerd was dit 92 wat het een 'gemiddelde' score maakte. Het komt overeen met de prestaties van een kind van 26 maanden op de fijne motoriek en 22 maanden op de grove motoriek. Ik had verwacht dat alles gewoon goed zou zijn. Niet meer of minder dan naar zijn leeftijd. Dat van de grove motoriek had ik niet verwacht, maar ik maak me er eigenlijk ook niet zo druk om. Ik ben al lang blij dat zijn cognitie gewoon goed is. Die motoriek, dan wat trager, komt vast wel goed.