Algemeen prematuren topic

Discussie in 'Prematuur' gestart door megacarls, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Wat veel herkenning, wij zijn ietsje verder nu
    Onze jongens zijn met precies 34 weken geboren (hellp)
    1660 en 2185 gr eerst weekje in het streekziekenhuis gelegen. Daarna bacterie opgelopen en ziek geworden toen over gebracht naar een Nicu (Nijmegen heeft er ook 1) aan mij. Onderschrift kun je zien dat t niet helemaal goed is gegaan...:(mijn kleine bengel is nu bijna 21 mnd. Heeft er hard voor moeten vechten, doet alles op zijn eigen tempo maar doet t prima! Het is een vrolijke lieve dreumes en lekker eigenwijs
    Moet nog steeds vaak denken aan het begin, kraambezoek in een ziekenhuis slaan we over! Maar genieten van ons mannetje doen we dubbel!

2. vlindertje1204

vlindertje1204 Actief lid

21 dec 2012
    116
    0
    16
    Jeetje ongeduldje, daar schrik ik echt van. Pfff wat een heftige periode moeten jullie hebben meegemaakt. Lijkt me ook erg dubbel, verdriet maar ook weer een soort vreugde omdat je andere ventje wel het gevecht heeft gewonnen. Enorm zwaar zeg!

3. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Thnx vlindertje

4. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Vlindertje herkenbaar hoor van dat borstvoeding. Eerst had ik overproductie maar met de tijd steeds minder, heb me kapot gekolfd zelfs dure pillen gehaald, niks wilde helpen het was op. Heb maar 6 weken borstvoeding gegeven, daarna nog gebruikt wat ik nog ingevroren had. Daarna gewoon Nutrilon gegeven, snel overgeschakeld naar nutrilon voor hongerige baby's. Het komt echt wel goed met jouw kindje. Mijn dochter was 1396 gr, over een week word ze 1 jaar en ze is 75 cm, dikke 10 kilo en kruipt als de beste, gaat overal staan, lopen langs de bank en tafel. Ze probeert zelfs al losse stapjes te zetten. Groetjes

5. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Hoi meiden,

Sorry dat ik zomaar kom 'binnenvallen', maar ik merk aan mezelf dat ik een beetje 'herkenning' nodig heb.

Mijn oudste is prematuur geboren met 33+1. Hij woog slechts 1460 gram en heeft hard moeten knokken. Nog steeds is hij dun en klein en soms krijg ik zoveel commentaar op/over hem.
    Ik kan er zo verdrietig van worden! Hij is een mannetje die continu eigenlijk aandacht nodig heeft. Hij kan prima zelf spelen hoor, maar is erg luidruchtig en druk. We lopen nu ook met hem in het ziekenhuis in verband met zijn oogjes en naar z'n gehoor wordt ook onderzoek gedaan.

Soms zit ik er gewoon even helemaal doorheen. De kinderarts zegt dat ik me niet te druk moet maken om wat anderen zeggen, dat je vaak ziet dat prematuur geboren kinderen wat 'ander gedrag' vertonen dan kinderen die à terme geboren zijn.
    Hoe hij is vind ik ook geen probleem, hij is lief mooi en perfect. Maar ik ben soms zo bang dat anderen hem niet leuk of lief vinden.
    Begrijpen jullie wat ik bedoel, of ben ik echt een zeur? :):(

6. vlindertje1204

vlindertje1204 Actief lid

21 dec 2012
    116
    0
    16
    Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt vlinder1987. Mensen zien hem als een 'normale' kind, maar prematuren hebben al een moeilijke start gehad en dat vergeten mensen snel.

Ons dochtertje is gisteren helaas weer opgenomen in het ziekenhuis. Ze zeggen nu voor een langdurige periode, maarja wat is langdurig? Ze moest vrijdag voor de mri naar utrecht en daar merkte ze ook onze problemen op. Ze ligt nu in nieuwegein vanwege de slechte groei, slecht drinken, zichzelf totaal niet op temperatuur kunnen houden en het spugen. Maandag gaan ze pas echt onderzoeken, voor nu heeft ze een sonde in en krijgt dus hoe dan ook alle voeding binnen. De ferro is ook aangepast, ze kreeg echt te veel voor haar gewicht. Ben wel blij dat we serieus genomen worden, je voelt je toch al snel een overbezorgde ouder. Ik hoop dat ze snel de oorzaken kunnen vinden

7. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @vlindertje Sterkte met je meisje. Gelukkig nemen ze je serieus.
    Hopelijk gaat het snel beter!

8. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Heel veel sterkte Vlindertje! Wat heftig!!

9. megacarls

megacarls Niet meer actief

Sterkte vlindertje!

10. YYZHU

YYZHU Bekend lid

19 jun 2013
    648
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte vlindertje! Onze kleine wondertje is geboren met 24 wk en 2 dg. En is na 3,5 maand ziekenhuis afgelopen vrijdag thuis gekomen. Het genieten kan nu pas echt beginnen. Ik kan het nog steeds niet geloven. Ons kleine meisje weegt nu 3300 kg (geboorte gewicht was 795 g). Wij zijn zo trots op haar!

11. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Wauw dat is dan eindelijk genieten zeg!!! En lekker gegroeid ook! Daar mag je zeker trots op zijn!!

Hier hebben ze nog ff te gaan. C sinds gisteren uit de couveuse en A zal deze week ergens volgen als hij het goed blijft doen met neusbril.

12. megacarls

megacarls Niet meer actief

YYZHU, wat goed zeg! Wat fijn dat ze thuis is! Terecht dat je trots bent!

13. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Lang getwijfeld maar wil jullie toch wat voorleggen.
    Onze zoon is geboren met 34+2 en heeft verder een prima start gehad.
    Sinds ongeveer januari 2013 is hij enorm gaan veranderen in zijn gedrag en is nu af en toe echt onhandelbaar. Bijten, slaan, schoppen gillen etc.

Dan heeft hij ongeveer vanaf dezelfde termijn enorm 'last' van extreem hoofdbonken in zijn slaap. Hij bonkt zo erg dat hij bijna constant een blauwe plek heeft op zijn hoofd en hij heeft een kale plek op zijn hoofd. Soms halen we hem helemaal bebloed uit bed en dit is natuurlijk heel heftig.
    Zijn bed is helemaal afgeplakt met kussens op advies van de kinderarts, helaas lijkt het van kwaad tot erger te gaan en zijn wij echt een beetje radeloos. Als wij bij hem gaan kijken tijdens het bonken is hij amper aanspreekbaar, echt tussen slapen en waken, is hij helemaal verkrampt en daardoor loodzwaar om op te tillen.
    Als we hem dan pakken om te kalmeren gaat ie heel hard gillen dat ie het eng vind en begint te schoppen en te tieren.

Van de week de kinderarts weer gebeld want dit gaat gewoon niet meer!

Is er iemand die dit herkend en ons kan adviseren in wat we moeten doen?! Ik lees heel veel op internet dat het allemaal vrij normaal is maar naar ons idee is het nu wel heel extreem!
    Van de week lag zijn hele neus weer open :(

Onze kinderarts ging nu weer contact opnemen met de kinder neuroloog in het academisch ziekenhuis en daar hoor ik volgende week meer over!

Misschien herkend iemand dit!! Wij weten niet meer wat we moeten denken en het lijkt echt op hetgeen beschreven wordt op internet (parasomnia) maar wij maken ons toch zorgen.

Sorry voor het lange verhaal!

Edit: misschien herkend iemand dit van een andere aandoening? Dan kunnen wij dit misschien ook voorleggen aan de arts... Bedankt!

14. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    @januari2010,
    Jeetje wat heftig zeg,
    ik heb geen tips voor je maar wil jullie heel veel sterkte wensen...

15. januari2010

Dankjewel, het is ook echt heftig :( maar wil ook niet zeuren bij een arts.
    De diagnose lijkt ook te kloppen als ik het zo op internet lees maar toch knaagt het.

16. Nadia33

Nadia33 Actief lid

15 apr 2013
    343
    278
    63
    Vrouw
    Noord Brabant

Wauw!

17. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Wat heftig januari. Heb je al iets gehoord van het ziekenhuis?
    Ik kan je niet helpen met ervaringen, maar als jou gevoel zegt dat het niet goed zit, zit je echt niet te zeuren hoor

18. januari2010

Nog niks gehoord...
    Het lastige is dat de verschijnselen echt wel overeen komen met wat er op internet staat over parasomnia's waaronder het bonken valt... De laatste keer is er wel gesproken over medicijnen maar om zo'n jong kind er nu medicijnen voor te geven, dat geeft me ook weer geen goed gevoel.

Voel me op de een of andere manier toch een zeur. Ik loop daar ook met de jongste dus voel me echt zo'n ziekenhuisloper :(
    Gelukkig nam de kinderarts het wel serieus op anders voel je je helemaal zo ellendig.
    Ik zal het van de week laten weten!

19. januari2010

Vandaag contact gehad met kinderarts, hij wordt overgenomen door de kinderneuroloog in het academisch ziekenhuis, nu weer afwachten.

20. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    hoi hoi,
    even een vraagje aan de mama's met een kindje van 1 jaar of ouder...

wat hebben jullie je kindje voor hun 1e verjaardag gegeven?!
    mijn meisje is nog zo ontiegelijk klein (9mnd & 5,7 kilo) wat kan ik voor haar kopen waar ze echt iets aan heeft...

Deel Deze Pagina