Algemeen tempkaartjes topic (voorheen 1-1-2010)

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Lisje86, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariloo

Mariloo Actief lid

31 aug 2010
    138
    0
    0
    ICT
    Zuid-Holland
    @Mumm84:
    Ik ben nieuw met tempen, maar volgens mij is het wel goed dat je temp stijgt in de 2e week na je eisprong.
    Ik heb gelezen dat je temp omhoog gaat na eventuele innesteling...

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Goedemorgen meiden,

even kaartjes kijken hoor...

Ikke wacht nog op ei denk ik.... succes

Charissa, hij komt er aan.... klussen ;)

Assje, tot zo ver heb je echt een mooi kaartje. Helaas heb ik ze ook vaker zo gehad en als ik dan dicht bij NOD kwam, dan kelderde ik heel snel en hard naar beneden. Hoop voor jou natuurlijk dat jouw kaartje een mooier einde krijgt

Bij Lolly ook nog spannend. alles kan nog he. Bij de zwangerschap van mijn oudste, kreeg ik pas na 10 dagen overtijd een lichte posi test... dus ik heb nog hoop

FutureSounds.... wacht wacht wacht....

Mariloo, ik wil heel graag kijken, maar zie mijn eigen kaartje als ik op de link klik

oh, Mumm84, zie het stukje hierboven!

Mariloo, je krijgt een open bolletje als je te vroeg of te laat je temp hebt opgemeten.

Dimmel, leuk dat je ff langskomt.

Hier is het onverwacht toch nog wel even spannend...;)

3. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    @Marloes Oehhhh ja denk je :D heb al vanaf dag 8 in de avond geklust om de dag :D...wat denk jij beter om de dag of toch elke dag als ei er echt aankomt?

Je hebt nog niet getest he....maar het is wel al donderdag inmiddels en je zei woensdag of donderdag.....morgen testen? :D

4. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    haha, over testen heb ik nog niks gezegd hoor ;) Heb ze niet eens in huis. Mijn lf zit tussen de 11 en 12 in, dus ik wacht sowieso nog even... heb geen haast, eerst maar eens niet ongesteld worden.

5. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    oehhhhhh wat ben je toch een geduldig mens hahaha is ook beter hoor heel verstandig...ik ben alleen zo'n test junk al hoewel na een paar keer negatief werd ik al minder enthousiast, maar goed wat stel je als uiterste datum bij geen ongi om te testen :p?

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    hmmm eigenlijk nog geen idee. Misschien na het weekend ;)

7. Mumm84

Mumm84 Niet meer actief

#187 Mumm84, 21 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 okt 2010

Poging 2...hoe krijg ik mijn kaartje zichtbaar op deze site...;) dat bedoeld je toch Marloes?! :)

3163ee Ovulation Charts Nu?

8. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ik krijg ook m'n eigen kaartje te zien mariloo en mummy84.

@marloes je temp gaat mooi de lucht in hoor super. ik duim voor je meid.

ik mag helaas door naar de volgende ronde. Ben net ongi geworden.

9. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    #189 Assje, 21 okt 2010
    Laatst bewerkt: 21 okt 2010
    Op 26 of 27 oktober. Vorige keer kwam mijn ongi ook keurig 14 dagen na mijn ei dus daar ga ik eerst vanuit.

Zeker weten van niet. Ik heb het namelijk heel duidelijk gevoeld. Drie dagen kramp gehad en toen ineens was het over, op maandag aan het eind van de middag. De dag erop had ik niet alleen een temperatuurstijging maar ook gevoelige tepels en een joekel van een puist. De dagen voor de eisprong had ik vruchtbaar slijm en erna meteen niet meer. Voor mij voldoende symptomen dat de eisprong geweest is ;)

Mijn temperatuur daalt pas na mijn menstruatie dus ik ga er eigenlijk vanuit dat hij ergens bovenin blijft hangen tot het einde van mijn kaartje. Maar elke maand kan anders zijn dus misschien daalt 'ie nu al wel eerder.

Ik had vanmorgen overigens 37,3 :$ maar ik voel me ook niet zo fit dus misschien hangt dat samen. Ben ontzettend moe, kan echt wel hele dagen slapen. Heb een emotioneel weekend gehad dus mogelijk heeft dat me wat uit het lood geslagen.

Bekijk bijlage 102520

Bedankt voor de reacties trouwens, ik temp nog niet zo lang dus ik vind het prettig om ook andermans kaartjes te kunnen bekijken. Symptomen bijhouden doe ik wel al heel lang, zowel tijdens mijn vorige conceptie-vrije periode als tijdens pilgebruik. Zo heb ik ook echt verschillende patronen ontdekt die nu met het temperaturen bevestigd worden. In mijn ogen heel prettig om je eigen lijf goed te leren kennen!

10. Mumm84

Mumm84 Niet meer actief

Hier nog een keer mijn kaartje!

Hoor graag jullie mening meiden.

In de zomer een cyclus van 52 gehad met 2 positieve testen ( bezoek aan gyn etc...beetje slopend allemaal) ..ben nu beetje huiverig voor het testen....:(

3163ee Ovulation Charts

Liefs Mumm

11. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    hij ziet er nu heel mooi uit Mumm... spannend.

Assje, zo pas na je menstruatie een daling... dat is ook laat, dan blijft elk einde van de cyclus spannend voor jou.

12. Mariloo

Mariloo Actief lid

31 aug 2010
    138
    0
    0
    ICT
    Zuid-Holland
  13. Mariloo

Mariloo Actief lid

31 aug 2010
    138
    0
    0
    ICT
    Zuid-Holland
    @mum84:
    Jou temp loopt mooi op zeg!!!

14. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik ga dan ook niet op temperatuur af, maar op ongesteldheid of testen ;)

@ Mariloo: ik kan hem wel downloaden zo.

Wat mij opvalt is dat veel mensen maar om de paar dagen tempen of veel temperaturen op 'discarded' hebben staan. Ik vraag me af of dit is omdat je niet de mogelijkheid hebt om elke dag op hetzelfde tijdstip te tempen? Of omdat je al veel getempt hebt en nu alleen nog maar globaal de boel bijhoudt, omdat je al inzicht in je cyclus hebt? Gewoon nieuwsgierig! Ik ben namelijk zelf elke dag heel stipt omdat ik graag duidelijk inzicht wil. Heb thermometer en papiertje naast mijn bed liggen.

15. Mariloo

Mariloo Actief lid

31 aug 2010
    138
    0
    0
    ICT
    Zuid-Holland
    Het probleem is dat ik door de weeks om 5 uur me bed uit ga, dat doe ik in het weekend dus niet. Ik zit ook met wisselende werktijden.
    Vandaar dat het bij mij niet elke dag om dezelfde tijd is. Ik doe het wel altijd direct als ik wakker wordt. Thermometer ligt naast me bed op het nachtkastje....

16. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik zet gewoon in het weekend ook de wekker op 7.30 AM, temp dan en draai me daarna nog even lekker om! Maarja, als je moeilijk weer in slaap komt kan ik me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten, zeker niet om 5 AM!

17. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik temp normaal ook elke dag om 6.15 uur. Maar soms komt er wel een eens klein mannetje uit zijn bed, kruipt naast, bovenop mama, en tja... daar gaat je temp ;)

18. Mariloo

Mariloo Actief lid

31 aug 2010
    138
    0
    0
    ICT
    Zuid-Holland
    Nou idd!
    Vind 5 uur in het weekend een beetje te vroeg :D.

Ik probeer het echt elke ochtend ook te doen, maar soms zijn er dagen dat ik zo slaperig uit bed kom en dan loop ik naar de douche en denk ik.. oohhhhh... vergeten.... tja.. die dagen schieten er dan bij in. Vind dat wel zonde ook.

Maar ziet het er verder goed uit mijn kaartje?

19. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik kan er eigenlijk weinig over zeggen omdat er veel gegevens ontbreken of door FF als onjuist zijn aangegeven. Waarschijnlijk afwijkend tijdstip? Ik zou wel zeggen dat hij je ei iets te vroeg aangeeft, want je hebt zelf ook nog 'eggwhite' ingevuld naderhand en daarbij zie ik weer een flinke stijging. Ik zou zelf dus gokken op dag 18.

20. Mariloo

Mariloo Actief lid

31 aug 2010
    138
    0
    0
    ICT
    Zuid-Holland
    Ja dat zou je wel zeggen ja, maar ik gebruik ook ovu testen, dus weet echt zeker dat ik me ei toen al had gehad.....

Deel Deze Pagina