Jammer Lolly, maar je mag gerust meekletsen, kijk maar wat je doet Hier een leuke tip voor je: De zwangerschap van week tot week. Je ziet precies wanneer hoever je bent, heel handig voor afspraken e.d. (ik heb hem op mijn bureaublad staan) als je op de foto's klikt dan zie je info per week voor jezelf en de groei van de kleine beeb
Ja ik heb wel getest , maar of die nou posi is weet ik niet hij's nog steeds best licht maar toch beter zichtbaar dan de vorigen. heb er geen foto van (batterije moesten op laden) en ben vanmiddag even naar me pa toegeweest en toen ik terug kwam was die al helemaal geel geworden gatsie!
whhaaaatttt whoooeoeoee....hoera hoera geniet ervan en nu relax.....nou ja vaak ben je nog wel wat in afwachitng tot 1e echo...
jemig wat een knaltest...lolly.... en de pendels waren goed he ik ga stteds meer in geloven dat voor mij dan ook moet lukken @lala hebbie nog test in huis kunen we mee kijken
@ Lolly: gefeliciteerd! Jij hebt dus gesmept deze ronde? Heb je dat al eerder gedaan of alleen nu? Misschien moet ik dat ook s proberen Heb n poging gedaan deze maand, maar door n griepje bleef het helaas bij n poging.. (wel geklust voor en op ei ) Wat denken jullie van mijn kaartje? Is dat sowieso ongi of kan je temp ook wat dalen na ei, maar dan stabiliseren op iets hoger dan je normale temp? Na ei had ik nl 35,7 tot 35,8, dat lijkt me sowieso wel hoog voor n hele zwangerschap..? Ben nu 1 dag over tijd, bloed verloren op 6 dpo, sindsdien bruinverlies.. soms voel ik ongi kramp maar met name een drukkend gevoel in onderbuik. Had zooo'n gevoel dat het raak was, maar door bruinverlies dat helaas aanhield vanaf 7 dpo tm heden en dalende temp denk ik dat t toch niet kan. Nu ben ik benieuwd hoe dat precies zit met temp, of die echt zo hoog moet blijven:
bij de zwangere zie je een dip idd maar dan weer omhoog....wellicht dat de temp experts meer kunnen zeggen ik begin net
Meiden nomaals bedankt voor jullie felicitaties. Manlief kwam vanmiddag al met een grote bos bloemen thuis. Zoooo lief. Maandag de verloskundige maar bellen. Spannend. Dit was de 2 de ronde smeppen (of alweer de derde Ben de tel kwijt) Wij konden helaas niet klussen toen de eerste ovu test + was vanwege een verjaardag en omdat ik de nachtdienst inging. 's nachts voelde ik ovu pijn dus ik denk dat ik toen mijn eisprong had. Ik had met manlief al afgesproken dat ik hem wakker zou maken om te klussen (ja ook lekker spontaan he ) maar daardoor hebben we waarschijnlijk heel dicht op het ei kunnen klussen. over jou kaartje; ze zeggen geen bloed geeft bloed maar..... sorry het ziet er niet erg hoopvol uit. Een innestelingsdip duurt meestal 1 daag of vervolgens de volgende dag weer hoog te zijn en hoog te blijven. Ik hoop voor je dat ik het mis heb. Ik ga in ieder geval voor je duimen meid.
wat is smeppen nu weer...wat blijkbaar lijkt te werken? meiden even vraag in ff kun je de afschieding/slijmvlies....invullen hoe het er uit ziet maar wat verstaan jullie onder eggwhite, creamy, sticky, watery. ik heb nu eggwhtie maar geeft ff groen aan denk dat nietgoed is....eggwhtie is zeker dat doorzichtige vrbaarslijm waar je draden mee kan trekken...blegghhh...ook goedemorgen heb nu creamy en sticky den kik dan...maar wat vul je dan in?? maar wat is de rest dan
eggwhite is indd dat vruchtbare slijm, dat jij nu ongeveer zou moeten hebben, want ik zie dat vandaag je eisprong is! Gebruik je ook ovutesten? Als je nl. je vruchtbare slijm niet goed kunt ontdekken is het wel erg handig om als aanvulling ovutesten te gebruiken anders weet je niet precies wanneer je ei is. creamy of sticky, je moet invullen waar t t meest naar neigt, maar dat kunnen wij niet beoordelen vanaf hier als je goed wilt weten wat voor slijm je vandaag hebt kun je het beste met twee vingers naar binnen gaan en dan een klein beetje tegen je baarmoedermond drukken, zodat het huidige slijm vrijkomt en je goed kunt beoordelen hoe het er 'vandaag voorstaat'. Want soms komt het vruchtbare slijm pas naar buiten als je ei al is geweest, dus zou je dat te laat kunnen ontdekken, dat kun je voorkomen door even bovenstaande te doen.
smeppen is kort gezegd om de dag vrijen vanaf de 2de week van je cyclus (ong. 8e of 10e dag), afh. van lengte van je cyclus en wanneer je dus ong. je ei verwacht. je klust om de dag tot je een positieve ovu test hebt. je klust vanaf de dag met de posi test elke dag (en je blijft dan ook elke dag ovutesten). Je klust elke dag t/m de dag met een negatieve ovutest. Die dag sla je over en de dag daarna klus je voor de zekerheid nog 1 keer. als je t helemaal goed wilt doen moet je doorgaan met elke dag klussen tot je temp ook gestegen is, dan weet je zeker dat je je ei hebt gehad. dit kan tegelijk vallen met nega ovutest maar is niet altijd het geval, vandaar. ik hoor er ook goede verhalen over, maar niet bij iedereen betekent dat gelijk in die ronde raak hoor! ontspannen vrijen is minstens zo belangrijk en dat wordt wellicht wat lastiger met deze methode
goed raak geschoten dus hihi ja weet t, t lijkt niet hoopvol maar ik had wel echt bloedverlies op 6 dpo en mn temp daalt niet verder dan 37,2. maar je hebt gelijk hoor, ik denk ook dat ik ongi ga worden, maar as you know, geen bloed geeft moed... ik blijf toch hoop houden omdat ongi er niet doorkomt en bruinverlies minder wordt.
oke dan zat ik toch goed met idee over al dat slijm...... ik heb de ene keer wel al vrbaar slijm en andere keer komt veel later dus daar vanuit gaan doe ik zeker niet...heb ook nog geen posi ovutest maar ga maar wel klussen...manlief net opgekanpt na keelontsteking en paar dagen anti biiotica slikken maar is niet in a good mood...duszz.....klus wel klus niet....i dont know...ga mijn best doen in ieder geval....en dan maar gewoon aan het smeppen blijkt te werken...... fijne zaterdag
@Lolly van harte gefeliciteerd meid!!!! Wat een knaltesten zeg!!! Hier temp wel omhoog maar niet continiu ovutesten gebruikt?! Dus het is eigenlijk een beetje gissen. Volgende ronde gaat ik weer alles strakker bijhouden!!! @lala al een beetje meer duidelijkheid?
Hey nee niet weer getest nog... ga volgende week maandag weer nieuwe halen en dan zien we het wel Vind het echt vreemd hoge temp , maar nog geen knaltest?! En geen ongi ..?! Ben er verder wel rustig onder nu , kon me normaal echt druk maken dan Verder wel een opgezette bolle buik , raar gebrobbel en gevoel, en soms met tillen zoals vandaag boodschappen gehaald .. en dan heb je van die 6-pack 2liter colaflessen enzo, pff was wel wat zwaar voor me nu , kreeg een raar gevoel in me buik! Maarja ik kan niks anders doen dan afwachten...Pff..
Smeppen; -Je koopt 10 ovulatie testen. Je begint op dag tien met ovu testen. Dit doe je elke dag om ong. dezelfde tijd. Liefst rond het middag uur. -je klust vanaf dag 10 om de dag. Dus dag 10-12-14 enz -vanaf de dag dat je ovu test positief is klus je 3 dagen achter elkaar. Dus is je ovu test dag 14 positief dan klus je dag 14-15-16. - dan sla je 1 dag over en klus je nog 1 keer. Het smeppen is bij ons deze ronde ook niet helemaal gelukt hoor. Ik had dag 15 een positieve test maar toen konden we niet klussen. En je kunt afhankelijk van je cyclus ook wel later beginnen met ovutesten hoor.
Ik begrijp het laatste stukje van smeppen eigenlijk niet. Als je ei geweest is, 1 dag overslaan en dan nog eens klussen? Heeft toch helemaal geen zin meer!