Hallo dames, ons zoontje van 2 jaar en 3 maanden heeft sinds kort af en toe van gigantische hysterische buien. Het gebeurt soms als hij 's avonds op bed ligt of juist als hij 's ochtends weer wakker is of in de middag na zijn slaapje. Uiteraard ken ik de welbekende driftbuien van 2-jarigen, maar deze buien zijn nog een stuk extremer. Hij is dan eigenlijk helemaal door het dolle heen en lijkt wel bezeten. Hij krijst, schreeuwt, huilt en slaat en schopt om zich heen. Blijft ook maar op alles Nee schreeuwen. Zowel fysiek als emotioneel weet hij niet wat hij met zichzelf aan moet. Mijn man kan hem dan al helemaal niet troosten en ik heb ook heel veel moeite om hem rustig te krijgen. We hebben geprobeerd om hem vast te houden, alleen te laten, maar niets helpt. Na een kwartier is het vaak weer over. Het gebeurt gelukkig niet vaak, maar sinds 1,5 week wel om de 2 a 3 dagen. Wat zou het kunnen zijn en is dit wel normaal? En graag tips! Alvast bedankt.
het gebeurt niet in zijn slaap? want dan kan het "dat-ene" zijn weet ff de naam niet... dan schreeuwen ze en gillen ze en is het net alsof ze wakker zijn maar inprincipe zijn ze niet wakker geloof ik. Heet het niet Nachtangst? dit bedoel ik: Nachtangst - Wikipedia Herken je dit? want dan zijn ze wakker maar ook niet echt wakker...
Ik herken die punten zeker, maar hij heeft het niet alleen tijdens het slapen. 's ochtends vroeg ook wel eens als hij wel echt al wakker is. Maar bedankt!
lastig hoor... zoals jij het verteld moest ik als 1e denken aan nachtangst nl. Mijn zoon wordt ook wel eens "verkeerd" wakker en gaat dan heel hard huilen maar dat is gewoon omdat hij ergens van geschrokken is en dan nog heel moe is. Maar hij is dan niet hysterisch, ik kan hem dan gewoon troosten en/of zijn knuffel geven en dan wordt hij weer rustig.
Heel herkenbaar. Mijn zoontje is 2 jaar en bijna 2 maanden. Hij heeft het in de vakantie een paar keer gehad en twee dagen terug weer. Ik merk dat die van mij het voornamelijk krijgt als andere mensen erbij zijn en ik dan zeg dat hij iets niet mag doen. Alsof hij me probeert uit te dagen. Als ik hem dan streng aankijk, begint hij zich te verzetten door te schreeuwen/krijsen/gillen. Ik herken mijn kind dan niet terug, zo hysterisch doet hij. Als ik hem oppak trappelt hij ook met zijn beentjes. Meestal is dit snel over. Een paar minuten duurt het. Zodra ik dan zeg dat als hij niet ophoudt, hij op het strafmatje moet zitten is het meestal over. Ik heb er niet veel last van. Ik probeer gewoon consequent te zijn..
Zo'n bui heb ik hier gisteren voor het eerst meegemaakt, na zijn middagslaapje. Ben wel een uur bezig geweest om hem rustig te krijgen! Alleen maar huilen, op de grond liggen en heel hard nee blijven schreeuwen, panisch reageren als ik toenadering zocht, pff.... Later toen ik erover nadacht, kreeg ik het idee dat hij misschien eng gedroomd heeft en niet goed wakker is geweest. Ik ben er in ieder geval nog van onder de indruk en vond het ook best een beetje eng. Hij schreeuwde zo hard nee en bleef maar huilen. Het lijkt wel op nachtangst.... Lijkt me dat ze dat toch ook wel tijdens een middagslaap kunnen ervaren?
hier hetzelfde zomaar uit het niets begint hij dan te schreeuwen en is helemaal overstuur en uit zijn doen roept steeds niet doen om gek van te worden we krijgen hem met geen mogenlijkheid rustig ik vind het vreselijk als hij zo een bui krijgt al helemaal omdat hy hysterisch scvhreeuwt en roept niet doen alsof we hem iets aan doen zo gaat hy te keer pff hoop tot het snel voorbij zal zijn ff afkloppen het is al een paar dagen niet meer voor gekomen