ik voel me al een paar dagen niet zo fit. vel hoofdpijn/migraine. nu heb ik wel vaker migraine, maar nu houd het toch al wat langer aan. ook bij vlagen echt misselijk. ik ben ruim 6 weken zwanger, voelde me vanavond zo licht in het hoofd, dat ik dacht...ik ga mijn bloeddruk meten. nu is dit maar 88/58, vrij laag dus. zijn anderen hier die ook een lage bloeddruk hebben? normaal heb ik toch een gemiddelde bloeddruk van netjes 120/80. ik ga morgen sowieso de huisarts bellen, maar dacht misschien hebben jullie tips,
Een lage bloeddruk is heel normaal in het begin van de zwangerschap. Die van mij was een paar weken geleden nog 90/50. Het kan geen kwaad voor je kindje, alleen is het voor jouzelf wat vervelend (snel duizelig en licht in je hoofd). Enige wat je kan doen is lekker hartig eten (en drop verhoogt ook de bloeddruk). Een lage bloeddruk tijdens je zwangerschap is beter dan een hoge! Wat betreft de hoofdpijn: hier ook sinds begin van de zwangerschap extreem veel last van hoofdpijn. Ik denk dat dit te wijten is aan de enorme hormoonveranderingen in je lichaam. Paracetamol mag je zonder gevaar slikken tijdens je zwangerschap (maar niet teveel natuurlijk). Bij mij helpt dat goed! Denk eerlijk gezegd dat de huisarts niet veel zal doen. Het blijven zwangerschapskwaaltjes Geniet van je zwangerschap in ieder geval! Het wordt over een aantal weken echt allemaal beter
Ik had de hele zwangerschap ook zo'n lage bloeddruk, (90 om 60/55). Ik heb veel zoethoutthee gedronken en me lens gegeten aan drop Dat hielp dan wel iets. Verder vooral voldoende drinken en de dingen rustig aan doen, niet te hard willen