moedeloos

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sikki, 16 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Moedeloos wordt je ervan.
    Na een jaar proberen zwanger te worden nog geen enkel zicht op een positief resultaat. Iedere maand weer het leven van moment naar moment. De teleurstelling van de menstruatie, de jacht naar het ei, de spanning voor het testen en wederom weer de teleurstelling van de nieuwe menstruatie. En ondertussen iedere ochtend braaf temperaturen.

Deze maand dacht ik er dicht bij te zitten, 3 dagen overtijd, maar helaas, wederom een teleurstelling, zojuist weer ongi geworden.
    We waren al naar de ha geweest en hebben al een verwijsbrief op zak, maar nu moeten we deze dan ook echt gaan verzilveren.

Komen we dan echt in die gevreesde medische molen terecht?
    Toch nooit gedacht dat het ons zou overkomen...

X Sikki

2. Bets

Bets Lid

17 okt 2008
    52
    0
    0
    Al een jaar meid?! Wat verschrikkelijk lijkt me dat! Lees het wel vaker hier....zou er idd moedeloos van worden. Hopelijk gaat het nu lukken voor jullie nu jullie je moeten melden bij de gyn. Ik hoop voor jullie dat zij je verder kunnen helpen..."en een beetje snel graag", ;)

Wij gaan nu pas de 4e maand in en elke keer als ik ongesteld word, dan baal ik er al verschrikkelijk van, laat staan een jaar bezig zijn!
    Ik ben net terug van de gyn (cyclusonderzoek en bloedprikken), uitslagen waren goed. Ik moet nu stoppen met tempen, anders wordt je d'r gek van zegt ze! (Loop al jaren bij de gyn ivm menstruatiestoornissen, omdat we nu serieus bezig zijn, heb ik dit eerst allemaal na laten kijken, zodat ik niet na jaren proberen erachter kom dat het niet zou willen lukken (snap je me nog?!))

Heel veel succes Sikki, zal voor je duimen!

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hey meid! Ik snap helemaal hoe je je voelt! :(
    Als je wilt, kan je komen meekletsen bij clubs: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... c&start=30

Een (pas gestart) topic voor meiden die nog steeds niet zwanger zijn...
    Je cyclus lijkt me wel héél goed dus daar ligt het wss niet aan. En als je zo regelmatig bent, lijkt het mij ook niet zinvol om te blijven tempen. En je bent niet verplicht om nu naar de gyn te gaan hè...
    Wij zijn gegaan omdat ik maar amper ongi werd maar ik dénk dat we anders nog wat langer hadden gewacht...
    Maar die beslissing ligt natuurlijk helemaal bij jullie! ;)

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@Elke1984: Ik denk dat TS juist wel graag naar de gynaecoloog wil, ook ivm haar leeftijd (29).....

Wij zijn ook al langer dan een jaar bezig. In augustus zijn wij al voor een eerste gesprek bij de gynaecoloog geweest (ivm mijn leeftijd). In maart 2009 moeten wij terugkomen, als wij dan nog niet zwanger zijn. Mijn vriend heeft al een zaadtest laten doen die goed bleek te zijn gelukkig. Verder heb ik een regelmatige cyclus met eisprong (dit weet ik dmv ovulatietestjes en tempen). Maar helaas heeft het nog steeds niet zo mogen zijn. Het zaadje heeft het eitje gewoon nog niet weten te vinden.

Ik begrijp hoe je je voelt. Mijn vriend en ik zaten anderhalve week geleden helemaal in een dip. Ik was namelijk weer ongesteld geworden. Terwijl wij juist zulke goede hoop hadden!

En inderdaad.... Als er iets mis is, wil je dat liever zo snel mogelijk weten zodat er actie ondernomen kan worden.

5. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hé meiden, bedankt voor jullie reactie's!
    Ik merk nu dat ik zo langerzamerhand echt de behoefte krijg om met lotgenoten te kletsen. Zal dan ook straks even op het andere topic kijken. De dip wordt iedere maand toch weer dieper.

Het klopt dat ik nu wel heel graag naar de gyn wil. Ik hoop alleen dan er geen al te vervelende dingen op ons pad komen. Eigenlijk hoop ik gewoon dat er gezegd wordt, hier heb je een pilletje en dan komt het allemaal goed! Maar ja, we zullen wel zien. Morgen maar eens bellen voor een afspraak en dan hopen dat we er zo snel mogelijk terecht kunnen.

Inderdaad, als ik mijn cyclus zo bekijk dan heb ik een vrij nette cyclus, iedere maand kom ik positieve ovulatie testen tegen en zelfs de temperatuurstijging laat zich zien op mijn temperatuurkaartje. En als je er dan deze maand een dagelijks klusuurtje in de vruchtbare periode er bij optelt dan snap je dat de dip deze maand des te dieper is.
    Wel ben ik iedere periode maar maximaal 2 dagen ongesteld. Daar maak ik me dus wel zorgen over. En ik heb het idee dat mijn cyclus steeds wat langer wordt. Deze maand ineens 31 dagen. Een volle maand (dus langer wachten om een nieuwe poging te starten!). Als dat maar geen slecht voorteken is...

@Be Happy: Jullie zijn dus ook al langer dan een jaar bezig en nog geen succes. En alle testen zijn wel goed of hebben jullie alleen nog maar een zaadonderzoek gehad?

6. Be Happy

Hoi,

Nee wij hebben nog geen verdere onderzoeken gehad (behalve dat zaadonderzoek van mijn vriend). Daarvoor waren we na de pilstop nog te kort bezig, aldus de gynaecoloog. Wij zijn namelijk vorig jaar oktober gestopt met de pil, maar mijn cycus kwam pas in februari van dit jaar op gang. De gynaecoloog rekent vanaf februari, terwijl wij voor mijn gevoel dus al bezig zijn sinds oktober 2007.

Als wij in februari '09 nog niet zwanger zijn, moeten we in maart terugkomen voor verdere onderzoeken.

Ik ben nu al een paar maandjes niet meer aan het tempen en gebruik ook even geen ovutestjes meer. Ik wil even niks meer. Maar als wij deze ronde nog niet zwanger zijn, dan ga ik wel weer tempen. Ik wil namelijk, als het zover komt, wel recente tempkaartjes mee kunnen nemen naar de gynaecoloog.

En inderdaad... Dan doe je je best in de vruchtbare dagen / eisprong, dan heb je goede hoop (omdat je precies op het juiste moment geklust hebt) en dan komt vervolgens de klap van de ongesteldheid weer hard aan. Dat had ik dus zaterdag 6 december. Had ook zo gehoopt op een Sinterklaascadeautje :cry: .... Ik was dus helemaal in tranen en mijn vriend was ook verdrietig.

Ik gun me trouwens ook dat dagje verdriet als het weer niet gelukt is. Na dat dagje kijk ik weer vooruit naar mijn eisprong.

Maar goed. We geven de moed niet op! Ik zit weer rond mijn ei dus we gaan er weer voor.

Hopelijk is het deze ronde raak... Ik moet namelijk rond de jaarwisseling weer ongesteld worden.... Ik hoop maar dat het wegblijft!

Ik hoop voor jou dat je cyclus slechts eenmalig 31 dagen was en dat het vanaf nu gewoon weer kortere cyclussen zijn of beter nog... dat het deze ronde wegblijft en dat je gewoon lekker zwanger bent!

Trouwens... Mijn ongesteldheid is de laatste maanden ook niet meer zo hevig als toen ik nog aan de pil was. De laatste keer was bij mij ook 2 dagen roodverlies, daarna alleen af en toe nog wat bruinrode veegjes na toiletbezoek.

7. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Dag dames,

Helaas ik mag aansluiten. Wij zijn ook een jaar bezig. Ik heb met ee klein leugentje bij de huisarts al een verwijzing gekregen voor de gyn. Dat hebben we allemaal al achter de rug. Alles was goed. Geen enkele aanwijzing waarom het niet zou lukken.
    Helaas ..... nog steeds niets. Hoewel ik de laatste maanden wel een groot verschil in mijn lichamelijke gesteldheid merk. Eerder was het standaard 28 dagen. Vreselijk pijnlijke borsten en vreselijke krampen voor de mentruatie. Nu..... niets meer...... Lengte cyclus is nu standaard 30 geworden. Met een uitschieter naar 32. Geen gevoelige borsten meer. Geen vreslijke krampen vooraf.
    Of dit nou goed nieuws is weet ik eigenlijk niet. Maar elke maand is de teleurstelling er niets minder om. Ik geef mezelf altijd een dag of twee om weer vooruit te kunnen kijken en de mislukte poging af te sluiten.
    En maar geduld heben....en nog meer geduld.....

8. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Wat heerlijk herkenbaar jullie verhalen (klinkt misschien onaardig, maar zo bedoel ik het niet hoor!).
    En ik herken me ook helemaal in het menstruatie verhaal van Be Happy. Sinds ik gestopt ben met de pil is mijn menstruatie ook zo licht en kort.
    Vanochtend dus ongesteld geworden, maar nu heb ik tot vanavond eigenlijk niet meer dan een halve tampon nodig gehad. Dat is toch raar?!?! Andere mensen zijn gewoon 7(!) dagen ongesteld sinds ze gestopt zijn met de pil. Alhoewel ik er niet om klaag, maakt het me natuurlijk wel onzeker.

Wat goed dat je geen ovu testen meer gebruikt en ook gestopt bent met temperaturen. Mij lukt het nog niet om het allemaal los te laten. Ik weet wel dat het beter is, maar hoe?

En nu is mijn collegaatje net ook nog zwanger geworden. Ze is twee jaar jonger dan ik ben en een half jaar bezig. En nu dus raak. Eerder konden we lekker samen van moment naar moment leven. Nadat ik al een tijdje overtijd was, waren we al lekker aan het doordraven (zouden we twee weken achter elkaar op schema lopen ;) ), maar ja, nu is ze me dus voorbij... Heb ik het dus ook wel weer moeilijk mee. Ik ben heel blij voor haar, maar vind mezelf dan stiekum ook wel weer zielig...

Morgen in ieder geval een afspraak maken met de gyn. Hopen dat we snel terecht kunnen. En dat ze daar dan ook gelijk doorpakken. En niet eerst een intake, dan eens een onderzoek zus, en dan weer een onderzoekje zo. Gewoon alles tegelijk dat we maar gelijk weten waar we aan toe zijn!

Maar het mooiste is als het komende maand nog gaat lukken. Ik vind het toch ook wel weer bijzonder hoe verdriet om een menstruatie weer snel kan omslaan in hoop voor de nieuwe ronde. Dat we 2008 maar mogen afsluiten met een mooie bevruchting :D

9. Be Happy

Hoi allemaal,

Niet alleen ben ik moedeloos omdat het ons niet wil lukken, het lukt ook al niet meer om te klussen.... :cry: :cry: :cry: ....

Het zit mij dus allemaal niet mee. Zit nu even helemaal in een dip.

Zie topic voor mijn verhaal: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=126651

Deel Deze Pagina