Tja dat zal wel zo wezen, maar de hogere inkomens dragen al enorm veel bij dmv de belastingen. Trek eens 50% van je bruto inkomen af per maand als je wat meer verdiend. Armoede moet bestreden worden, maar sorry dat ik het zeg, soms ligt armoede ook bij de mensen zelf. Ik denk dat mensen ook moeten leren om keuzen te maken in wat wel te kopen en wat niet. Wat is belangrijk. Een uitkering bv is om te voorzien in de eerste levenbehoeften..als ik dan mensen in een auto zie rijden vind ik dat geen eerste levensbehoefte. Prima als je dat doet hoor, maar ik heb dan geen meelij als je dan naar een voedselbank moet. Je kan nooit, en dat zal ook nooit gebeuren, iedereen een gelijk inkomen laten hebben. In mijn ogen zou dit ook niet goed zijn. Want waarom wil je dan bv meer werken of studeren? Hetzelfde loon zou je houden. JAmmer is vaak ook dat vergeten wordt dat mensen die iets meer verdienen ook meer geld uitgeven en dat dus indirect weer banen oplevert in andere economische sectoren. Ten aanzien van de kinderopvang. Ik heb echt geen rotinkomen hoor, maar zelfs dan hou ik niet veel over als we gaan kijken wat we straks kwijt zijn aan kinderopvang kosten. Iedereen moet zich realiseren dat de komende jaren meer en meer kosten komen ivm de vergrijzing en dat het daardoor ook noodzakelijk is dat meer mensen werken om de kosten voor ouderen te kunnen dragen. En is er ooit een minister president geweest die het volledige kabinet in het gareel heeft weten te houden? Want ik neem aan dat je doelt op het aftreden van Dekker en Donner?
Het CPB heeft de diverse partijprogramma's ook al nagerekend en geconcludeerd dat deze berekeningen niet kloppen. Stond vanochtend in de Volkskrant. Pim