Nou, het feest is weer begonnen, en mooi op tijd! Ben gister met manlief wezen shoppen voor de jongens, alvast voor Sinterklaas. Het was al een rib uit m'n lijf maar ik heb het mooi al binnen. Nu hoef ik alleen nog achter wat "kleine" spulletjes aan. We hebben o.a gekocht: Lego Duplo ( Thomas de stoomlocomotief ) Playstationspellen Monopoly WK 2006 Cars spulletjes Wie is het ( Disney uitvoering ) Lego Bionicle Feyenoord pyama's Feyenoord pet ( Voor zowel de kleine als de oudste ) En nog wat spulletjes.. Wat geven jullie zoal uit aan Sinterklaas of Kerst? Liefs Nies
Oja, ook dat nog en over twee weken is mijn moppie jarig, wat moet je zo'n kind toch allemaal kado doen Idd verstandig om nu al SK inkopen te doen, want wij zijn ook nog eens jarig en een nichtje en en en enne........ Goed idee Nies
Ja mijn oudste zoon is 6 december jarig Goeie timing hé? En ikke 13 december en manlief 16 december. Ik moet het hele jaar sparen voor de maand december hahaha! Maar het scheelt wel hoor ,Cath, bovendien als je rond de sinttijd gaat dan is of heel veel uitverkocht of je staat een uur in de rij. Gister waren we meteen aan de beurt Liefs Nies
Bij het lezen van de titel van het topic krijg ik weer de gezellige maanden kriebels. Heerlijk, de gezellige tijden komen er weer aan....... slim om nu al inkopen te doen.
Yep, ik ken het gevoel Bosi, gezellige koude wintermaanden, kaarsjes aan, warme koffie of chocomel en gevuld speculaas De winkels is feeststemming, overal gezellige lichtjes....zucht.... En het is echt niet zo gek om nu al inkopen te doen, de man van Intertoys zei gister dat ik niet de enige was. Hij moest maar snel de rollen sintpapier uit het magazijn trekken zei ie! Liefs Nies
En alle sinterklaassnoep, kruidnoten e.d. liggen alweer in de winkel. Hmm, ik krijg echt zin in donkere dagen, op de bank met warme chocola en lekkers... en surprises natuurlijk! Wij vieren het nog steeds met mijn familie en dan vooral om de surprises en gedichten. Altijd lachen!
Ja gezellig, het blijft toch een sfeertje hé? En voor de kids zijn het altijd spannende dagen hoor! Daarbij lopen ze hier in november ook nog St Maarten en das ook al zo gezellig! Nee, van mij moeten die gezellige dagen gewoon blijven. En idd, al dat lekkers rond die tijd, chocoladeletters...hmmmmmm!!
Ja idd ik vind het heerlijk. Mijn jongste broertje is nu 13 en die heeft het idee van surprises ook echt door... mmm ik heb er echt zin in! ben sowieso meer een wintermens ik hoop op veel sneeuw en ijs. oh maar dan wel nog ijs in februari ofzo dan kan ik ook nog schaatsen...
pff wat geven jullie zoals uit?? met sinterklaas niet zo heel erg veel zal het zo rond de 100,- / 125,- euro zijn...en met kerst tja dan kom ik er altijd achter dat het zoals altijd weer veel en veel te veel is, wij vieren kerst altijd met zijn allen, wij met ons gezin (4 pers) en dan mijn moeder samen met haar vriend.... en omdat ik ver vantevoren al dingen meeneem die ik leuk vindt, en pas veel te laat op ga schrijven wat ik voor wie heb gekocht zit ik elk jaar toch weer tegen de 800,- / 900,- euro aan, en elk jaar weer beloof ik beterschap, zo ook weer voor dit jaar, en dat ben ik ook vast van plan om te doen, en vooral om van het begin af aan op te schrijven wat ik voor wie heb meegenomen.... ik vindt het gewoon altijd leuk om de boom zo vol mogelijk te gooien, ook dmv kleine dingetjes of juist grote (goedkope dingen) pakjes, bijvoorbeeld een pak keukenrollen noem maar op.... voor de kinderen willen we het dit jaar wel anders gaan doen, daar neem ik ook altijd veel te veel voor mee, en voornamelijk ook wat "kleiner"spul wat uiteindelijk op de grote hoop beland, vele kleine dingen zijn vaak 1 grote dus we proberen dit jaar gewoon een paar grotere dingen te kopen waar ze echt iets aan hebben en wat mee doen.... hoe dan ook de tijd voor kerst het winkelen etc. dat vindt ik toch altijd wel de gezelligste tijd, vooral als overal al volop de kerstversiering hangt... merry christmas
ik zat er net aan te denken. Vorig jaar heb ik nog geen sint gevierd. En ik twijfel hoe het dit jaar moet. Eigenlijk wil ik gewoon niet dat Astrid overladen wordt met cadeau's. En aangezien de enige beeb is hier, is dat natuurlijk wel te verwachten! Hmm.. misschien moet ik een iets groter cadeau verzinnen zodat we met zijn allen lappen hiervoor! Ik weet het nog niet.
ik doe er dit jaar ook niet aan ,Caitlin is 18 november jarig dus krijgt ze al genoeg sinterklaas zegt haar toch niets nog met kerst wat pakjes onder de boom maar ik maak er geen heisa van kids krijgen al genoeg en dan heb ik het over mijn pubers he kleintjes is wat anders volgens jaar zien we wel weer verder
Ik heb de eerste kado's al een maand of twee in huis. We hebben vor onze dochter tot nu toe een groot my little pony knuffel paard ( was toen in de aanbieding, dus direct maar gekocht), en een poppen bedje met dekentjes en hemeltje, en nog wat dingetjes. We moeten wel van te voren inkopen doen, anders is het niet te doen. 2 december is Manon jarig, 4 + 5 december sinterklaas, want we vieren het ook met de opa's en oma's appart. 8 december schoonvader jarig 21 december, trouwdag van mijn ouders de kerst dagen worden ook dubbel gevierd, zowel bij mijn schoonfamilie als bij mijn ouders. Oud en nieuw En natuurlijk dit jaar niet te vergeten de geboorte van onze tweede uk. En aangezien je nooit van te voren weet wanneer die zich mag aankondigen, moeten we er maar rekening mee houden dat het ergens tussen al die data geboren gaat worden. Zelf hebben we zoiets van het gaat om het idee wat achter de kado's zit, en niet om het bedrag wat er mee gemoeid gaat. Maar zit er toch aan te denken om wat af te schaffen, misschien niet dit jaar maar wel volgend jaar. Dubbelop, of soms zelfs feestdagen driedubbel vieren is gewoon niet meer te doen, en ik vind het toch ook erg belangrijk om een van die dagen lekker met ons eigen gezinnetje door te kunnen brengen. Daar zullen sommigen (in de familie bedoel ik) waarschijnlijk niet mee eens zijn, maar dat is dan niet anders. Gezellige, drukke , maar vooral ook dure tijden.
Hmmm, dat is een mooie dag om jarig te zijn, ik kan het weten 8) Hier vieren ze ook Sint Maarten, mijn oudste is op 10/10 jarig, daarna komt de baby rond de 26ste, Sint maarten dus, Sinterklaas, mijn verjaardag, kerst, en mijn zoon is op 7 januari jarig. Dus op 8 januari heb ik mezelf meestal failliet verklaard Angelina
Nikki krijgt een armbandje met haar naam en ivm onze aanstaande verhuizing heb ik besloten de surprises met de family dit jaar over te slaan... Ik moet het ze alleen nog vertellen
Wow, ik vind rond de 100,-/125,- best wel veel eigenlijk, wij doen altijd voor 15,- met sinterklaas. Met kerst doen we geen cadeautjes, voor ons het feest van de geboorte van Jezus en niets anders. Wel hebben we in de winter meer kaarsen enzo. Kerstboom doen we niet, geen plek. Moeten al flink alles omgooien om ons kleintje straks kwijt te kunnen dus die boom komt er nu nog maar niet in .
Ik denk dat wij aan Sinterklaas meestal zo'n 50,-- uitgeven. Gewoon iets leuks en meer niet. Ik hecht zelf meer aan de gezelligheid, warme chocomel, perpernoten en gevulde speculaas en natuurlijk de gedichten. Ik wil dit ons kindje ook meegeven. Met kerst doen we geen cadeau's. Wel geven we dan meer uit aan de boodschappen en wat spulletjes om het gezellig te maken in huis. Ik zie het nu bij mijn neefjes en nichtje. Die worden overladen met cadeaus met Sinterklaas. Mijn zus heeft dit nu ook een halt toegeroepen. Een leuk spelletje, wat lego/playmobiel/strijkkralen etc. en het is mooi geweest. Pim
dat vindt ik heel knap, ik kan in ieder geval niet voor 15 euro (per kindx2) als ik in de speelgoedwinkel loop en zie wat dingen kosten...simpel (rot)ding kost al bijna 15,-... wat kerst betreft, ben wat dat betreft (zomer geboren ) echt een kerstkind, heerlijk vindt ik die dagen en oud en nieuw..... wij hebben totaal niets met de geboorte van jezus..voor ons zijn het mooie feestdagen met een mooi verhaal erachter..... bij ons zal het dit keer ook anders worden wat boom betreft omdat we sinds voorjaar nieuwe inboedel hebben en er nog maar weinig ruimte overblijft om een boom neer te zetten dus, ik denk dat we het een paar weken zonder kastjes moeten doen om ruimte te maken voor de boom....maar ik kijk er nu alweer naar uit....
Smoekie, misschien scheelt het ook wel dat mijn jongste broertje 13 is en de rest ouder is. Dan vraag je toch andere dingen dan wat er in de speelgoedwinkel ligt. verder hebben wij als familie gewoon afgesproken dat het om de gezeligheid gaat, nadruk op lekker bij elkaar, surprises en gedichten. De cadeautjes zijn er meer bij zeg maar. Scheelt misschien ook wel. het is ook niet altijd even makkelijk om dingen te verzinnen om te vragen moet ik zeggen als je ziet wat alles kost. Maar toch lukt het iedereen wel weer elk jaar.
dat kan, die van mij zijn 8 en 5(bijna 6) dus ja die vinden het prachtig als er op de deur "gebonkt"wordt en de sint blijkt de zak van sinterklaas achter te hebben gelaten... ... als die 2 straks groter zijn en niet meer in "de sint"geloven wordt het heel anders, dan gaat het zoals het bij ons ook ging, gewoon een sinterklaasletter en wat ander snoepgoed en thats it en zijn ze weer wat ouder dan wat jij al zegt surprise's maar net wat ik al zeg sinterklaas stelt hier voor ons niet zo heel veel voor, tis meer voor de kinderen, ik heb er totaal niets mee, in tegenstelling tot de kerstdagen... dat vindt ik heerlijke dagen gezellig bij elkaar zitten, lekker eten en drinken...en kadootjes onder de boom vandaan, met een paar leuke "geintjes"ertussen... tis altijd ontzettend lache als er een weer eens een tube tandpasta uitpakt, of een toiletrol
Oja die tijd komt er ook weer aan, net de verjaardag van ons dochtertje gevierd, dus even geen zin om weer de winkels in te gaan. Misschien over een paar weken maar even gaan kijken. Met Sinterklaas geven we wat kleinigheidjes, iig vaak niet meer dan 20 euro. En met de kerst doen we wel wat duurder, maar toch ook niet echt heel gek. Ze is net 4 geworden en vind cadeautjes krijgen erg leuk, maar ze kan heel erg blij zijn met kleine dingetjes en dat wil ik graag zo houden. Ik ken kinderen die enorm verwend zijn en waarbij het gewoon niet leuk meer is om daar een cadeautje voor te kopen met hun verjaardag, dat wil ik dus echt niet! Kerst vind ik altijd leuker dan Sinterklaas, vroeger vond ik de kerstman al veel liever dan Sinterklaas Kerst is altijd zo gezellig, met lekkere hapjes en een mooi versierde boom Ik krijg er al meteen zin in