CIZ- indicatie aanvragen voor mijn cliënte, hoe?

Discussion in 'De lounge' started by bunchy, Jun 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,683
    515
    113
    Ik heb een cliënte in behandeling voor wie ik een ciz indicatie nodig heb voor dagbesteding in een zorgboerderij..
    Ik wil dit zelf invullen, weet dat het een tijdrovende aangelegenheid is maar heb geen collega beschikbaar met ervaring.
    Zit alvast op de website te kijken maar zie door de bomen het bos niet..
    Welk formulier dien ik nou in te voeren??
    Wie heeft ervaring en wilt mij helpen met welk formulier?

2. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    heb je een code en wachtwoord? Anders kun je dit niet doen.
    Normaal heeft 1 gemachtigde binnen een instelling de bevoegdheid dit aan te vragen. Hoe groter de organisatie hoe meer mensen dit kunnen.
    Je kunt anders niet verder met aanvragen.

Je moet t dacht ik het BG formulier hebben. En dan moet je ff onderscheid maken tussen BG individueel of groep. Dan moet je even kijken of er vervoer bij moet.

Ws is je cliënt al bekend bij t CIZ dus je zou haar dus kunnen opzoeken en de indicatie zo dus verkort kunnen invullen.

3. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    overigens is de normale gang van zaken dat de dagbesteding deze indicatie aanvraagt.
    Wij vragen nl alle indicaties aan voor onze cliënten, dit hoeven cliënten nooit zelf te doen. Het is nl onze klant, dus wij zorgen voor de juiste indicatie. Ook omdat wij weten wat we precies moeten invullen om een qua uren juiste indicatie te krijgen.

4. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,683
    515
    113
    Nee geen code en wachtwoord... Sinds wanneer is dit nodig? Twee jaar geleden er een aangevraagd zonder code...
    Zorginstelling zelf doet dit niet, besteden het uit ivm enorm lange wachttijd..

5. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,683
    515
    113
    Ik zou niet weten wie er binnen mijn organisatie code en ww. heeft evt..... Shit wil morgenvroeg aan de slag..

6. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    nou wij moeten altijd een login hebben anders kunnen we geen volledige indicatie aanvragen.
    eigenlijk voor alle soorten zorg pv, vp, bg, enz

7. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

Apr 28, 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Ik werk in de thuiszorg en heb al heel vaak meegemaakt dat familieleden zelf een indicatie regelden bij het CIZ. Dus m.i. Is er geen wachtwoord nodig. Formulier kun je downloaden en printen. Ik denk dat elke instelling zijn eigen afspraken heeft. CIZ bellen is ook een aanrader ;)

8. jennifer24

jennifer24 Bekend lid

Apr 8, 2011
    889
    5
    18
    Zeewolde
    Ik werk ik een verpleeghuis en doe ook de ciz aanvragen maar heb daar echt een wachtwoord en inlognaam voor.

succes

9. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,038
    1,859
    113
    Provincie Groningen
    Hoop voor je dat het lukt.
    Is nu 1 drama met het rond krijgen van een indicatie!

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Kan alleen met inlog code enz idd.
    En als je dagbesteding wilt dan is dat normaal gesproken via bijvoorbeeld een casemanager van de organisatie waarvan de dagbehandeling is. Zo werkt het bij ons.
    Mensen willen dagbesteding nemen contact op met de organisatie en dan gaan zij kijken naar de mogelijkheid voor plaatsing etc. Ik weet niet in welke regio het is?
    Maar ik denk dat het over het algemeen overal hetzelfde is?

11. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

Aug 17, 2012
    791
    116
    43
    Werk in t ziekenhuis en om n ciz-aanvraag te plaatsen tich echt n gebruikersnaam en ww nodig..daarna is t redelijk makkelijk (vind ik)

12. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,683
    515
    113
    Ok... Ik check het. Is dit sinds kort?

13. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0