Algemene kolfvragen hoeveelheid ed.

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door GJAF, 12 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GJAF

GJAF Lid

16 jun 2014
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Heb wat algemene vragen:

Mijn dochter is twee weken en woog bij de laatste weging dik 3300 gram.

Over twee weken moeten we een avondje weg en wil ik een voorraadje hebben aan BV. Ik heb al wat in de vriezer maar heb geen idee van de hoeveelheid. Hoeveel drinkt een baby?

Hoeveel zit er gemiddeld in een ijsklontzakje?
    Hoeveel ontdooi ik voor de baby?
    Neem ik dat in ijsklontjes mee en zet ik het bij de oppas in de koelkast die het au bain marie opwarmt?
    Kan ik ook altijd flesvoeding meegeven voor als ze niet genoeg heeft?
    Klopt het dat je van BV niet hoeft te boeren?
    Klopt het dat gekolfde melk 3 mn houdbaar is bij -18'C?
    Hoeveel keer kolf ik of hoeveel kolf ik per keer als ik wil bevoorraden/ Ik las ergens 20cc maar daar staat niet bij 1x of dubbel (heb een dubbele kolf).

Als ik straks tijdens een voeding werk, moet ik dan ook op dat moment kolven? Ik geef lessen van 1,5 uur en zou het fijn vinden als ik voor of na deze les kan kolven en niet tijdens.

Dank voor de vele vragen/antwoorden.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Veel vragen, hiervoor kun je prima een vrijwilliger van VBN bellen: zij nemen uitgebreid de tijd om je vragen te beantwoorden.
    je vindt hier contactgegevens:
    Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

In het kort: heeft je kindje al eens uit een flesje gedronken? Anders is het nu het moment om te starten met oefenen (kleine beetjes, als dat goed gaat kun je uitbreiden: blijf iedere dag oefenen!)
    je kunt uitrekenen wat je kindje ongeveer per voeding aangeboden kan krijgen: neem kilo's lichaamgewicht (3.3) en vermenigvuldig dat met 150. De uitkomst is voor 24 uur, dus deel je door het aantal voedingen wat je kindje op een dag krijgt.

Succes vast!

3. GJAF

GJAF Lid

16 jun 2014
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie. Echter vraag ik me af hoeveel ik moet kolven per keer. Ik zal deze mensen bellen.
    Een speen is geen probleem, ik voed met een tepelhoedje omdat ze de tepel zo niet pakt. Een flesje is voor haar natuurlijker dan een borst.

Dank voor de info.

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    in het begin kolf je misschien nog niet heel veel per keer, kijk hoe het lukt en in hoeverre je dat uit kunt bouwen.

Deel Deze Pagina