Documentaire Voor het donker wordt

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Syane, 23 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Dinsdag 12-3 is die al op tv geweest. Ik heb hem opgenomen en vandaag bekeken. Zeeeeeer indrukwekkende docu. Over twee zussen (17 en 19 jaar) met het syndroom van Usher waardoor ze binnen relatief korte tijd (10-15 jaar gemiddeld) doof en blind worden.
    Ze gaan er beiden anders mee om. Een van de twee stelt dat ze nog9 jaar heeft en dat het dan stopt voor haar. Ze wil niet afhankelijk zijn van anderen. Dan hoeft het leven helemaal niet meer voor haar. Zo moedig! Allebei, want beide opties zijn heftig en is moed voor nodig.

    Als ik dit zie dan valt toch alles in het niet. Al die dagelijkse beslommeringen en kleinere of grotere zorgen. Die zijn in verhouding niks met wat deze meiden voor de kiezen krijgen. Diep respect voor hen.
    Nog anderen hier die de docu hebben gezien?
     
  2. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ik heb 'm niet gezien. Maar het klinkt erg indrukwekkend. Misschien dat ik 'm vanavond ga kijken.
     
  3. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Ik ga hem terugkijken!

    Een poosje terug was/ is hier een moeder op het forum die zwanger is van haar tweede kindje met dit syndroom.
    Heftig!
     
  4. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja heftig syndroom. Ik ken iemand en haar zusje heeft dit. Echt heel heftig.

    Bedankt voor de tip ik ga m nu ergens kijken. Hopelijk kan ik t terugvinden.
     
    Syane vindt dit leuk.
  5. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Ik heb het ook gezien.
    Ze zijn ook bij de wereld draait door geweest.
    Best wel heftig.
    Ik ben slechthorend en aan 1 kant doof. Moet niet aan denken om nog blind te worden ook.
     
  6. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Docu nog niet gezien, zag ze wel bij dwdd inderdaad. Vooral bijzonder dat ze beide de toekomst zo anders zien. Een wil kinderen grootbrengen, andere uit het leven stappen. Voor beide veel moed nodig ja, maar ook krachtig van ze om nu alles uit het leven te halen. Zouden we dat niet allemaal wat meer mogen hebben? Prachtig toch..
     

Deel Deze Pagina