Hier ook even ego hoor. Ik duim toch wel voor jullie lieverds. Deze week weer begonnen met werken. Gisteren en vandaag vier uur en donderdag weer. Merk wel dat het weer even pittig is. Ben wel wat misselijker, maar ik zet gewoon even door. De beeb voelen....lijkt me fantastisch. Ik twijfel of ik af en toe iets voel of niet. De placenta zit ook voor dus wat dat aan gaat heb ik pech qua voelen. Nou ja, ik wacht gewoon af en dan merk ik vanzelf of het wel of niet de beeb is
grace oke,mijn placenta ligt achter, dus voelde t ook vrij snel allemaal, dus weer aan t werk meis wat goed! word t overgeven al wat minder? hier nog af en toe , maar zowiso wel paar x per week nog steeds.. en merk dat als de kleine raar ligt of draait, ik ook vaak misselijk word overdag nu... omdat kindje natuurlijk ook groter word enzo..mja nog eventjes! en dan komt ze, gaat echt heel snel nu..
evelien idd meid, had ik ook gedaan hoor lekker eerder naar je kindje spieken, en dan ben je ook gerustgesteld dat alles goed zit... xx
Het is wel aan het minderen. Gisteren wel drie keer. Waarschijnlijk ook door het werken erbij en weer in dat ritme komen, maar normaal is het een keer per dag mis. Vele malen beter dan wat het was....
@mvj en @one Wauww dat lijkt me geweldig om te voelen!!! Hoop dat ik dit ook ooit mag ervaren!!! Ben vandaag bezig geweest voor de babyshower van mijn vriendin samen met haar moeder!! Hebben n boxkleed gehaald , bedankkaartjes gemaakt en n fotocollage!! Dat laatste i nog nit helemaal af hoor maar goed we hebben gelukkig nog ff!!!
bah had hier net een heel stukje getypt.... deed verbinding even moeilijk en ben ik alles kwijt en nu weet ik de helft niet meer haha @mvj geniet van je buikje!!! @one mooie buik hoor ben (gezond) jaloers @evelien gewoon doen waar je je goed bij voelt de rest ben ik al weer kwijt, sorry @all ik zit weer op het wachtbankje en ik merk dat ik het er moeilijker mee heb dan vorige keer... had toen ook helemaal niet verwacht dat het raak zou zijn en dan heel die rollercoaster van blij naar zeer ongelukkig op minder dan een week tijd... ik ben iig al heel opgelucht dat eisprong geweest is, nu is het nog een 10-tal daagjes afwachten fijne avond iedereen
Het is ontzettend fijn. Al heb ik het ook wat weken verfoeid door extreme misselijkheid, maar zo'n wurmpje in je buik zien op de echo geeft je dan echt weer een boost. Hopelijk ervaar je het snel zelf. Rabia, lekker bezig geweest. Snel je eigen babyshower. Mvm, duimen draaien!
@ Lappie: Ja echt supergaaf . Het is vooral 's avonds dat ik het voel . Gelukkig heb je je eisprong niet gemist meid. @ One: ja echt supergaaf idd . Hahahaha, herkenbaar dat heen en weer bewegen van je buik . Hahahahaha ja idd... totaly in love <3 @ Jennifer: jaaaaaaaa echt zoooooo leuk! @ Willemientje: ikzelf kan niet zoveel met deze kaart. Ik kan alleen maar die van FF lezen. Sorry. Maar je zit nog wel aardig hoog, dat is het enige dat ik eruit op kan maken. Ja dat is zeker fijn! En het voelt extra fijn omdat velen die hier nu zwanger zijn al heel lang bezig zijn geweest. @ Evelien: dan zeg je toch gewoon dat je je zorgen maakt? Gewoon doen meid! En meid, jij gaat dat ook voelen hoor. Bij J.oshua had ik het met 15 weken (bij de 1e is het vaak later dat je het voelt). Nu weet ik wat ik voel natuurlijk hihihihi. En het is algemeen bekend dat je het bij een 2e vaak sneller voelt . @ Grace: fijn dat je weer aan het werk bent meid. Hopelijk word de misselijkheid niet weer erger en zo wel... gewoon weer de ziektewet in gaan hoor meid! Ow dat is balen zeg, dat je placenta voor ligt... Hier merk ik dat nu de koekjes op zijn voor in bed 's morgens ik wel weer sneller loop te kokhalsen, dus morgen écht weer biscuitjes halen. @ Rabia: dat hoop ik ook meid! Het is echt zo'n geweldig gevoel! Ik voel het op dit moment vooral 's avonds... als ik rustig ben Leuk zeg dat jullie daarmee bezig zijn. @mamavanmenno: he bah wat balen meid dat je alles kwijt bent wat je had getypt. Ik geniet zeer zeker van mijn buik meid . Ik duim heel erg hard voor jou meid! Hier ben ik er vandaag achter gekomen dat ik echt weer wat meer de oefeningen van mijn HSP-training moet gaan doen. Merk dat ik mezelf af en toe helemaal niet meer leuk vind door die rothormonen... Pfffff. J.oshua maakte het vanavond echt wel heel erg bont... Hij was enorm brutaal en wilde gewoon niet eten. Hij gaf een grote mond enzovoorts. Ik heb hem toen de keus gegeven... hij kon zijn eten opeten en zo niet bracht ik hem meteen naar bed. Ik kreeg als antwoord: "Ik ga lekker toch niet eten!" Dus toen zei ik: "Is goed!" en heb zijn bord weggezet, en heb hem opgetild en naar bed gebracht. Pas toen hij eenmaal in bed lag, muziekje aanging en ik wegliep viel het kwartje dat hij dus echt geen eten meer kreeg en hij echt moest gaan slapen. Hij begon even te huilen en lag dus om 18.00 uur al in bed. om 18.15 uur was het al stil en sliep hij al! Ergens voel ik me nu wel schuldig dat hij niet gegeten heeft, maar hij heeft zelf die keuze gemaakt, aangezien ik hem die keuze heb gegeven. Heb daarna ook meteen mijn man gesmst dat hij al wel kon bellen en dat J.oshua op bed lag. Dus heb even van me af kunnen praten bij hem gelukkig... Nu vraag ik me toch af of ik er wel goed aan heb gedaan... *enorme hormonenbom en emotrut is nu*
Moppie maak je niet druk. Als hij zo lastig was en dan ook nog eens zo snel slaapt was hij waarschijnlijk ook moe. En van een keer eten overslaan houden ze echt niks over. Knuffel!
Heb zelfs een van de leidsters van de NSO (BSO) een pb op FB gestuurd dat hij donderdag geen tussendoortjes mag (alleen drinken), omdat hij steeds niet wil eten. Vanmiddag heeft hij ook al niet gegeten... Hij wilde met alle geweld kruidenkaas op brood (wat hij altijd heel lekker vind) en toen was het ineens ik lust het niet! En heeft dus zijn brood niet opgegeten... Ik heb nu ook tegen hem gezegd, dat als hij morgen weer zo doet, hij weer zonder eten naar bed moet... Ik hoop dat hij morgen gewoon weer gaat eten, want voel me toch wel schuldig...
@grace jah dat hoop ik ook Hihi @mvj jah lijkt me echt super!! Mocht toen ik bij m'n vriendin was ook ff de beeb voelen, kon wel janken en is niet eens van mij!!! Die van haar wordt altijd rond dezelfde tijd wakker (23.00-00.00) ze schijnt dan echt heel beweeglijk te worden!!! Ze raakte laatst in paniek had erg buikpijn en bleek n blaasontseking te hebben!! Ze koest veel drinken om de bacterie eruit te plassen maar gelukkig is alles ok...met hemelvaart had ze ook al buikpijn omdat de beeb hoger gaat liggen maar maakte de hele grapjes over dat ze straks al zou bevallen...ik zo hou op hoor!!! Ik wil je nu nog niet naar ziekenhuis hoeven te brengen dat je gaat bevallen hoor!! Mja goed gelukkig is alles wel ok nu....
goede mogen dames wat een rot weer hier in BE, bij jullie ook? hoop dat het snel weer wat beter mag worden.... Menno is ziekjes aan het worden, wat wil je met zo'n weer?! @mvj hoe oud is je zoontje alweer? Menno heeft ook periodes gehad dat hij weigerde te eten... ook zoals jij zegt dingen die hij normaal super graag had, wou hij dan opeens niet meer! wij hebben hem ook vaak zonder eten naar bed gestuurd zodat hij doorhad de volgende dag dat hij moet leren eten wat de pot schaft... doet wel hartzeer op dat moment helaas blijft Menno een moeilijke eter wat soms frustrerend kan zijn als we met z'n allen rond de tafel zitten... Vandaag komt de schoolfotograaf in Menno zijn school, altijd wel leuk (al vinden de kinderen er waarschijnlijk niets leuks aan hehe) Nu ga ik me snel klaarmaken om te gaan werken... morgen organiseren BE samen met Frankrijk en Ierland een special flight dus heb weer tonnen werk op mijn bureau liggen! Fijne dag iedereen!
@ Rabia: wat raar dat je vriendin niets gekregen heeft voor die blaasontsteking zeg...had ik in de zwangerschap van J.oshua 2x, maar beide keren ab-kuur gehad... Gelukkig gaat het nu weer goed. @ Mamavanmenno: J.oshua is bijna 4,5...Ik weet niet waarom hij op het moment steeds niet luistert en eet... word er een beetje moedeloos van... En ook verdrietig, want ben ik dan zo'n slechte moeder dat hij steeds zo stout doet? Ik zou haast gaan denken dat hij het leuk vind om straf te krijgen en ondertussen vreet ik mezelf van binnen op.... Ik merk dat ik er echt moeite mee begin te krijgen, waardoor ik soms gewoon echt niet meer weet wat ik met hem aan moet... *tranen in de ogen heb, terwijl ik dit zo op schrijf...*
Goedemorgen dames! @ Grace: rustig aan meissie, rustig aan weer opbouwen op het werk. Ik sprak mijn moeder gisteren en die had bij de eerste (mijn broer) ook steeds het gevoel "voel ik nou wel wat of toch niet?" en toen ze zwanger was van mij herkende ze het net als Mvj "uit duizenden" @ One: gelukkig geef je nu minder over, kan je toch NOG meer genieten Wat gaat het snel he! Nog 75 dagen Haha jij was dus ook eerder gegaan? Hoeveel weken ver was je toen? @ Willemientje: inderdaad heeel fijn om zwanger te zijn Jij volgt ook vast snel. @ Mvm: nu nog 9 daagjes meid! Wachtbankje is nooit leuk.. Hoe voel je je? Het is hier inderdaad ook vreselijk weer.. Wat een regen! Ik wil zomerrrr Beterschap voor je mannetje, meis! @ Mvj: heb inderdaad alsnog de poli gebeld, dus komt helemaal goed! Spannend, nog even wachten voor mij tot ik wat voel dus Vervelend dat je mannetje niet wilde eten.. Ik denk dat het heel goed is hoe je het hebt aangepakt. Moeilijk, maar denk dat hij er zeker wat van leert! En niet huilen meiss! Neee niet leuk! *knuff* @ Rabia: voor jou begint het ook alweer spannend te worden he? Hoe voel je je? @ Tinkerbell: hoe gaat het met jou meis? Hier dus gister de gyn gebeld en ik kan over 2 weken al terecht! Vanavond om 19.45u komt MvM langs, en dan op 29 mei eerst even kletsen met de VK om 12.45u en dan word ik om 15.30u in het ziekenhuis verwacht voor een echo. Ben dan precies 7 weken als het goed is. Spannend
Ze moest veel drinken om de bacterie eruit te plassen en cranberrysap drinken dat helpt tegen ontsteking. ze moest maandag weer urine inleveren en bleek er al uit te zijn, als dat niet zo was moest ze idd zo'n kuur hebben. gelukkig was t al over!!! Je hebt als je zwanger bent ook meer kans op blaasontsteking toch?!
Hee meiden, Even een kort bericht van mij. Om kwart voor 11 naar de verloskundige... Ben zenuwachtig !!! T voelt goed maar vind t super spannend. Zal straks een foto maken. Gister uitslag gehad van m'n schoonmoeder. Tumor in de darmen is opzich goed operatief te verwijderen alleen ze zagen ook nog plekjes op de longen en heup wat eventueel uitzaaiingen kunnen zijn... Vandaag om half 3 moeten ze terug en krijgen ze daar de uitslag van! @evelien goed dat je een afspraak daar hebt gemaakt, eindelijk de beeb zien!!! @mvj ik ben het helemaal met grace eens. Hij was waarschijnlijk ontzettend moe en van een keer zonder eten naar bed krijgt hij niks. Je moet nu deze lijn proberen vol te houden anders merkt hij dat hij wel wat kan bereiken en maakt hij er een spelletje van. Snap dat t lastig is meis maar de hoeveelheid hormonen op dit moment in ons lichaam zorgen ook voor extra emoties. Niet aan jezelf twijfelen, je doet het goed op jouw manier en hebt daar later juist profijt van. @mvm succes met je berg werk!!! Hier is t droog!! @rabia hoe gaat t met jou meis? Houdt de zoektocht van Ruben en Julian jullie ook zo bezig??
@rabia ja meer kans op vaginale infecties ook doordat je zoveel witte vloed verliest. Goede katoenen onderbroeken dragen en desnoods s avonds voort slapen gaan wisselen!