Hoi meiden, Ik ben vorige week begonnen met temperatuur opnemen, ik ben in mei 2012 gestopt met pil' oktober 1e cyclus gehad en inmiddels is de 4e cyclus geweest.We willen graag een kindje maar helaas nog niet gelukt. Is het handig om temperatuur kaart mee naar huisarts te nemen? Ik wil niet te lang wachten voor ik naar arts ga, moeder Jon moeilijk zwanger worden en oma met hulp dus ik vrees dat het lang gaat duren. Wat denken jullie? Goed voorbereid met temperatuur kaarten? Groetjes
Anja sterkte! Zonnestraal waarschijnlijk wel verstandig van te voren te tempen.. de huisarts of gynaecoloog gaan er hoogstwaarschijnlijk wel om vragen.. Volgens mij is anders de kans groot dat ze eerst nog gaan vragen om 3 maanden te tempen
@ Evelien: duimduimduim! Vanavond wel ffies knuffelen dus . @ Anjamones: he bah meid, wat een rotnieuws! Dit gun je zeker niemand! Dikke knuffel meid! Veel sterkte voor jullie. @ Zonnestraal: temperaturen is altijd handig, maar denk dat je nu nog weinig kans zult hebben dat ze je nu al gaan helpen, maar proberen kan altijd. Bij vrijwel alle huisartsen moet je het eerst een jaar geprobeerd hebben, voor ze verder gaan kijken. En dat zeg ik niet, omdat ik wil dat je eerst nog even verder probeert, maar probeer je alleen teleurstellingen tegen te gaan.
Zou je kunnen doen. Gynaecologen doen tegenwoodig niet veel meer met temperaturen kwam ik gisteren achter toen ik een afspraak had met mijn gynaecoloog. Las het toevallig vandaag hier nog in een topic op ZP. Er zijn volgens mij nog wel gynaecologen die het wel doen hoort maar de meeste niet meer. Je zou het voor de zekerheid wel kunnen doen.
thanx meiden @margha, echt niet? je zou toch denken dat ze daar wel veel mee doen omdat het toch wel een soort van betrouwbaar is.
de mijne heb ik het onder der neus moeten schuiven en toen keek ze er vlug naar.... maar verder werd er niks mee gedaan...Ik denk dat het aan de gynaecoloog ligt ik ben benieuwd wat er 30 jan wordt besproken naast de echo.. zeker omdat er wss wat regels moeten worden omzeilt..
Goedemorgen dames!! M'n mannetje en ik... Hij heeft nu ineens besloten toch nog te willen wachten met "klussen voor het echie" tot na de bruiloft.. Hoe dan ineens? Leek hem toch een beter idee, helemaal i.v.m. de reactie die hij kan verwachten als ik eventueel nu al zwanger zou zijn.. Balen zeg, had dat eerder gezegd!! :x Ben wel een beetje kwaad nu, want heb nu dus voor niks al een hele tijd steeds in spanning gezeten na mijn eisprong.. Dus gisteravond weer niet geklust. Maaarr nu hoop ik stiekem dat het geklus op CD16 dus zin heeft gehad hehehe Denk toch eerder op CD18 dan op CD19 mijn ei gehad te hebben (zie, mijn temp is vandaag gestegen, heb om 3:15u getempt ben om 5:00u begonnen met werken vandaar, dus heb de temperature corrector op FF gebruikt en daar kwam deze temp uit). Mijn borsten waren erg gevoelig gister, en dat is toch meestal als je ei al is geweest.. Ach we zien wel, heb alleen niet veel hoop dat het deze ronde wat is geworden.. Dusss als het deze ronde niks wordt, blijf ik wel doorgaan met tempen, maar gaan we pas over 2,5 maand voor het echie.. Jammer jammer jammer! Ondertussen blijf ik wel gezellig meekletsen hoor madammekes!
Anja! Heftig! Dat is toch een onmogelijke en ondraaglijke keuze die ze moeten maken. Evelien dat is balen. Heb je je er al helemaal op ingesteld moet je wachten... Weet je ook waarom hij dat wil. Het kan net zo hoef nog lang duren (ook net zo goed niet ) en dan zou het zonde zijn. Zonnestraal geen verstand van, maar denk dat het nooit kwaad kan om dat slaapt gedaan te hebben
@evelien, Wat ontzettend ... Zeg. Had ie toch ook eerder kunnen bedenken. Kan me heel goed voorstellen dat je daar boos om bent. Is het vanwege de reacties van evt gelovige familie dat ie nu wil wachten? Gelukkig gaan jullie snel trouwen. Dat scheelt en wie weet heb je toch nog geluk deze maand Werkze meis.
Evelien balen zeg Wie weet bedenkt hij zich nog. Zonnestraal, tempen is altijd handig. Ik doe het nu meer voor mijzelf dan voor de gyn. Ik weet dan een beetje waar ik aan toe ben. Hier een stijging in mijn temp. En eggwhite slijm, maar ovutesten negatief. Als mijn ei geweest is is het een verloren ronde Even afwachten maar wat de temp gaat doen komende dagen.
jemig evelien, wat een rotstreek zeg... mannen kunnen daar soms zo makkelijk over nadenken. voor ons is het al de ene na de andere spanning rond de eisprong, haha... gauw naar je bruiloft toe leven meis.. *knuf*
Jeetje evelien, wat een ontzettende rotsituatie!! Ik zou het ook heel erg vinden! Hopelijk ben je toch zwanger. Zelf was ik 4 maanden en 1 week zwanger toen wij trouwden. Ik had nog niet een echte zwangerschapsbuik en voelde me ook nog erg fit. Ik vond het juist erg leuk dat wij trouwden 'met zijn drietjes'. Ik had liever niet een echte hele dikke buik gehad hoor, maar dit was eigenlijk perfect zo. Nou hopelijk zien we je toch weer snel terug!!
@ babymaken: precies die argumenten heb ik ook aangehaald! Maar hij wilt toch niet het risico lopen dat ik nu al zwanger raak en hij vindt dat die 2,5 maand wachten nou ook niet zoveel uitmaakt... Mannen :x @ jennifer: inderdaad gelovige familie.. Het zou volgens hem echt slecht zijn als we nu aan zouden komen met het feit dat ik zwanger ben.. Snap er niks van, want waarschijnlijk zie je er toch nog niks van tijdens de bruiloft als ik nu zwanger zou raken.. Maar hoop dat ik inderdaad nog geluk heb deze maand! Dan zeg ik gewoon "lekker puhhhh" hahaha @ grace: ik hoop ook dat hij zich nog bedenkt! Of dat het stiekem raak is deze maand maar daar geloof ik niet zo in haha. Wat stom, volgens mij doet FF het heel even niet. Kan namelijk niet op de pagina van je kaartje komen! Zie dus niet hoeveel je temp is gestegen. Hoop dat je ei nog niet is geweest en dat je temp nog daalt hoor! Duimen voor morgen.. Een nadeeltje van mijn kant: ik heb meestal op de dag van mijn ei en de dag erna nog eggwhite. Heb ooit ergens gelezen dat het vruchtbare slijm zeker een dag na je ei nog kan komen, omdat het lang kan duren voordat het zichtbaar is (laag in je bm hals of in je onderbroekje). Hoop natuurlijk niet dat je ei al geweest is meid! Pff nu dus op het wachtbankje, wat vind ik dat kl*te zeg haha.. Volgende week zaterdag of zondag weer afwachten.. Ik jaag de duiveltjes nu alvast weg! hahaha
@ Lappie: wat super zeg, trouwen met z'n drietjes!! Zou ik ook zooo graag willen, maar helaas kan dat niet met behulp van mn mannetje.. Ik blijf hier gewoon rondhangen hoor, sowieso tot mn NOD, en als dat niks wordt blijf ik gewoon af en toe meekletsen.Jullie hebben me al zoveel gesteund (en nog steeds), ik laat jullie niet zomaar zitten hoor! @ anjamones: dankjewel meissie! Inderdaad fijn naar de bruiloft toeleven in de hoop dat de tijd maar snel mag gaan.. Ja je hebt zooo gelijk.. Ach mannen, ik snap er na al die jaren nog steeds niks van. Inderdaad, ze denken soms zooo makkelijk, dat ik denk: waar is je "echte" verstand? haha Vervelend van FF he! Potverdorrieeee
Ff doet het weer Als ik eerlijk ben vind ik het behoorlijk schijnheilig van je vent. Hij doet het of hij geen seks voor het huwelijk heeft en wil daarom nog niet zwanger zijn als jullie trouwen. Begrijp ik dat goed? Dus eigenlijk liegt hij zijn familie voor. Dat is toch erger dan zwanger raken. Het is jullie keus! Hoop niet dat je het erg vind dat ik dat zo zeg. Ik ben zelf ook gelovig dus snap het wel ... En hij heeft denk niet door zoals vele mannen dat je je als vrouw er helemaal op instelt en ernaar leeft vanaf het moment dat je bewust ervoor kiest. Effe een vraag begin je met tellen van je cyclus als je pas echt bloed ziet of ook al bij spotting ?
@ Evelien: bah wat balen meid! Dat had hij idd ook wel even eerder kunnen/mogen zeggen... Kan me heel goed voorstellen dat je kwaad bent. Dikke knuffel voor jou lieffie! @ Grace: mijn duimen blijven draaien hoor! @ Lappie: dat probleem had ik ook al! Ik kon er niet opkomen! Maar nu doet hij het weer gelukkig. @ babymaken: dag 1 van je menstruatie als je echt rood bloed hebt gezien. Hier weer een hoge temp! Weer 36,7... Ik zou er bijna wat van gaan denken, maar ben ongesteld geweest, dus dat kan haast niet... Nou ja, we gaan de boel maar weer in de gaten houden. Ik zit nu op dag 9 en ik heb besloten dat ik vanaf dag 12 ga beginnen met de ovutesten. Ik heb nu een voorbeeld van wanneer mijn ei springt ongeveer (1e cyclus op dag 15 en 2e op dag 16), dus eerder hoef ik niet te gaan testen. Ik voel me vandaag niet helemaal optimaal. Ben aan de race, ben hardstikke moe... blegh... Vanavond even werken van 17.00 tot 20.00 uur en dan weer lekker naar huis...
@ babymaken: ooooh je hebt zooo gelijk meis, ik denk er precies zo over! Alsof z'n familie niet weet dat we al seks hebben.. Zo naief zijn ze niet (hoop ik). Vind het helemaal niet erg dat je het zo zegt, want je hebt gewoon gelijk. Baal er ook flink van hoor Hij is islamitisch (en ik ook), maar sommige mensen (in alle geloven wel) kunnen zo hypocriet zijn in die zin.. Zogenaamd maagd voor het huwelijk, dat is bijna niemand meer! Je begint een nieuwe cyclus als je menstruatie echt doorbreekt, dus helderrood bloed. Als het alleen spotting is nog niet dus