Kan iemand mijn kaartje uitleggen?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door dalk, 1 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dalk

dalk Actief lid

10 okt 2014
    425
    0
    16
    Heb sinds vorige week al mijn bekende gegevens ingevoerd in fertilityfriend. Echter snap ik nog niet helemaal hoe je nu wat kan aflezen? Kan iemand mijn kaartje van november extra toelichten?

2. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Je kaartje is best duidelijk hoor. Je zit nu op dag 20 in je cyclus. Je had een positieve ovutest op dag 12 en met dat gegeven samen met je temp heeft FF je eisprong ook op dag 12 gezet. Je zit nu op 8 dpo, dat wil zeggen 8 dagen na ovulatie (eisprong).
    Gemiddeld is de lengte van de dagen na de eisprong 14 dagen. Dit kan per vrouw verschillen, het kan korter of langer zijn. Voor nu kan je 14 dagen aanhouden. Als je op 14 of 15 dpo zit en je bent nog niet ongesteld, dan kan je een test wagen.

Aan je temp kan je het ook goed zien. Als je temp rond 13/14 dpo omlaag gaat, richting de rode horizontale lijn, dan kan dat duiden op komende ongi. Als je temp op 14/15 dpo nog hoog is gebleven, dan is de kans groot dat je zwanger bent.

Je ziet nu dat je temp op 8 dpo best een stuk omlaag is, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Het kan een eventuele innestelingsdip zijn. Waarschijnlijk gaat ie morgen weer omhoog.

Hopelijk heb je zo genoeg info en anders vraag je het maar! :)

3. dalk

dalk Actief lid

10 okt 2014
    425
    0
    16
    Ik heb een vrij korte cyclus (24 dagen)
    Tijdens de vorige periodes ging vaak op dpo 10 mijn temperatuur al omlaag en was ik op dpo 11/12 al ongesteld.
    Geeft mijn kaartje nu aan dat ik dus donderdag 4 december kan testen of moet ik dit zo niet zien?

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Eens met goldfishie echter denk ik dat FF je ei verkeerd heeft gezet. Gezien je temp denk ik dat hij op dag 13 was en je nu op 7 DPO zit.
    als je hiervoor rond 11-12 dpo ongesteld werd, zou dat voor jou dus nu over 4-5 dagen zijn (5-6 december dus).

Als je zaterdag niet ongi bent en je temp is nog hoog (rond de 36,9) zou je een testje kunnen wagen echter hou er wel rekening mee dat als hij negatief is, je ook nog te vroeg getest kan hebben

5. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    Wat geeft je kaartje aan als je de positieve ovutest eruit haalt ??
    Ik want dan kan hij je eisprong ook verplaatsen he!

6. Moess

Moess Niet meer actief

Ik denk ook dat je eisprong op dag 13 geweest is

7. dalk

dalk Actief lid

10 okt 2014
    425
    0
    16
    Dan geeft hij als eisprong dag 13 aan inderdaad.

8. dalk

dalk Actief lid

10 okt 2014
    425
    0
    16
    Zojuist een positieve CB test met smiley gehad. Ook op de slechte 123ovulatie dipsticktest was wel wat te zien. Ik weet dat je eigenlijk op de CB testen niet naar de streepjes mag kijken, maar toch kan je daar ook wel wat aflezen toch. (zie foto)
    Ik kan nu toch morgen mijn eisprong verwachten?

Als mijn vriend zometeen thuis komt van het werk, weten we wat we moeten doen dan. Nou hebben we gisterenavond ook al voor een klein voorraadje zaad gezorgd.
    Is het verstandig om het dan morgenavond nogmaals te doen of niet?
    Of is dit teveel drie keer achter elkaar?
    Hopelijk zit vanavond al niet te kort op gisteren.

Wie kan mij advies geven?

9. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Als de teststreep even donker of donkerder is dan de controlestreep, dan heb je de piek van je ovulatietesten gevonden. Je eisprong is dan binnen 24 tot 48 uur erna.

Ik zou nog wel iedere dag rond dezelfde tijd doortesten om het beste in te schatten wanneer je piek is. Daarna kan je de ovulatietesten ook weer lichter zien worden. Als je denkt dat de ovulatietest best donker is dan kan je ook twee keer per dag testen.

Qua klussen word er geadviseerd om het om de dag te doen. Zaadcellen kunnen zeker drie dagen overleven en om de dag komt er steeds weer een nieuwe lading bij. En zo kan je de eisprong eigenlijk niet missen.

Was je trouwens op cyclusdag 10 ziek? Omdat je temp dan ineens zo hoog was?

10. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    Nee de cb digital mag je niet uit elkaar halen!! die werkt niet met een streep zoals de andere ovutesten! de cb digital kan een slechte streep geven, maar een goede smily!
    dus zoals jij zegt daar kan ej wat uithalen ; dat klopt dus niet!

om de dag is voldoende! dagelijks kan ook maar niet bevordelijk voor mannen met minder zaad kwaliteit

11. dalk

dalk Actief lid

10 okt 2014
    425
    0
    16
    @goldfishie Nee, op dag 10 was ik niet ziek. Maar was op stap geweest en lag dus heel laat op bed en moest er al erg vroeg uit. Dus korte nachtrust kan ook je temperatuur beinvloeden toch.
    Als je één keer een positieve test hebt bij CB, dus met smiley hoef je toch niet meer door te testen?

@lorreke Oké thanks, dan ga ik voortaan niet meer naar de strepen kijken bij de CB testen. Maar vandaag was in ieder geval echt een smiley te zien! Om de dag is voldoende zeg jij, maar zou je het dan vandaag nog wel proberen of niet? Om 17.00 uur heb ik pas voor het eerst een smiley gehad, gisteren om 17.00 uur was deze nog negatief.

Deel Deze Pagina