Algemene temperatuurskaartjes Deel 7

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Esther15, 4 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Grace: ja is zeker een zorg minder :D. Nou ja écht uitgeslapen niet, maar wel weggedommeld hihihi. Nu de moed verzamelen om ook écht te gaan beginnen...

@ Jennifer: jij inmiddels ook alweer hahahahahaha.
    Ja ben ook erg blij dat het maar 1 dag was. Thanks... ben nu moed aan het verzamelen ;).
    Goed bezig hahaha. Ik doe dat niet hoor de auto stofzuigen en boenen voordat ik hem wegbreng ;). Heb hem wel helemaal leeggemaakt en opgeruimd (dus alle prulletjes weggegooid).
    Lief van je vriendin dat zij wel met je mee wil gaan...

@ Evelien: hoop het hahahaha.

2. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Jullie hadden inderdaad gelijk over dat ik nog geen eisprong had gehad! Volgens mij heb ik hem nu dinsdag gehad! Ben blij dat ik nog even had doorgetest.

3. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    Ff ego. ..

Hier net te horen gekregen dat mijn urenvermindering is afgekeurd. Ik moet of 4 dagen blijven werken of een andere functie accepteren. Dit vanwege zwaarwegende bedrijfsbelangen. Nu gaan we kijken of we iets met ouderschapsverlof kunnen regelen voor het eerste jaar of dat dit ook om dezelfde redenen afgekeurd kan worden.
    Bah ben er even klaar mee...vier dagen blijven werken wil ik niet en die andere functie is ook niet mijn ding dan word ik doodongelukkig.

4. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Grace, wat balen zeg :( Ik zit waarschijnlijk straks met precies hetzelfde probleem.. Bij mij zullen ze het ook niet gaan accepteren (nee heb je, ja kun je krijgen, maar weet al bijna zeker wat het antwoord is). Eigenlijk moet je een afweging gaan maken, want hoe ik het zo hoor zullen zij niet gaan schikken.. Dus of 4 dagen werken (wat je niet wilt) of de andere functie (wat je ook niet wilt). Maar wat weegt zwaarder... Ik zou zelf de andere functie accepteren, als ik maar minder uren zou kunnen werken.. Je functie is dan niks, maar je krijgt er wel veel voor terug door meer met je kleine te zijn.. Hoe denk jij er zelf over?

5. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    Dat laatste is zo Evelien alleen ik wil eerst nog in het ouderschapsverlof verhaal duiken en kijken of dit nu echt zwaarwegend bedrijfsbelang is.
    Van mijn functie is best een duofunctie te maken in mijn ogen en als ik op de andere functie komt wie kokt er dan op mijn plaats. Dan moeten ze namelijk een volledig persoon aannemen ipv een parttimer en dat kost ook geld....

6. Paprikaas

Paprikaas Bekend lid

16 jun 2013
    555
    5
    18
    Esther sterkte vandaag hopelijk blijft de ongi weg :(

Lappie Jeujjj 11 weken! hier bijna 9 :)

Evelien naar dat je zo misselijk bent!

Jennifer balen dat vl niet mee kan maar gelukkig wel je vriendin! nog een weekje! komt goed meid! ik snap je onzekerheid wel!
    maar het moet gewoon goed komen!

Mvj lekker hoor uitslapen! goed zo!

Anja 27 weken dansje!! :D

He bah Grace wat naar van die uren.. hopelijk trekken ze nog bij!

7. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Mvj omdat met een te snel werkende" schildklier/teveel medicijnen" de kans op afwijkingen groot is en met een te langzaamwerkende " schildklier / te weinig medicijnen" is de kans er dat je geen ei hebt en op afwijkingen zoals vroeg geboorte miskraam volgendsmij ook groeiafwijkingen en hazenlip en operuggetje maar dat laatste ga ik eens opzoeken wacht

8. Onewish

Onewish VIP lid

15 jul 2010
    8.373
    0
    36
    OneLoveOneWishOneHeart
    Bij de vk geweest, alles in orde met de kleine meid, lag nog steeds goed ingedaald, hartje geluisterd, 15-7 weerkomen, dan weer even een groeiecho en miss kijken voor ontsluiting :) klachtjes die ik heb.. verteld, zijn voorweeén..dus spannend..xxx

9. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Helemaal waar Grace! Dat is bij mij precies zo! In principe moet er echt wel iemand zijn die mij kan vervangen in de uren dat ik er niet ga zijn (als ze het accepteren) maar dat zijn maar 3 uurtjes per dag.. Best een mogelijkheid voor een duofunctie dan inderdaad.. Maar als je ouderschapsverlof op gaat nemen, hoe zit dat dan na dat ene jaar? Val je dan weer gewoon terug op je oude uren? En wil je dat wel dan? Ik denk trouwens dat bedrijven heel snel zeggen dat het zwaarwegend bedrijfsbelang is, alleen maar om het in hun voordeel te laten uitpakken...

10. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Mvj klopt niet helemaal wat ik zij:

Wat zijn de risico’s bij hyperthyreoïdie tijdens de zwangerschap?
    Te veel schildklierhormoon tijdens de zwangerschap kan schadelijk zijn. Dit geeft meer risico op groeivertraging, schedelafwijkingen en vroeggeboorte.
    Er is een kleine kans op een aanval van hoge koorts, hartkloppingen, misselijkheid, braken en diarree. De zwangere kan daarbij verward raken of zelfs in coma raken. Dit komt zelden voor.

Wat zijn de risico’s bij hypothyreoïdie tijdens de zwangerschap?
    Te weinig schildklierhormoon kan een ontwikkelingsstoornis van uw kind veroorzaken. Vaak veroorzaakt het een miskraam.

11. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Oeeeh spannend One! Zo leuk :D Ik leef met je mee!

Esther, sorry meid was jou even vergeten... Ik denk aan je! Heel veel sterkte! *knuff*

12. Paprikaas

Paprikaas Bekend lid

16 jun 2013
    555
    5
    18
    Spannend One! komt echt heel dichtbij nu!

13. Onewish

Onewish VIP lid

15 jul 2010
    8.373
    0
    36
    OneLoveOneWishOneHeart
    evelien dankje lieverd!
    paprikas jaaaa hihi...echtwel
    esther sterktee dikkeknuff!

14. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    even heel snel een berichtje voor Esther
    meid dikke knuffel, vandaag is een moeilijke dag voor je (jullie) ! hoop dat jullie snel een mooie positieve test in handen mogen hebben van een mooie plakbaby !!!! knuff ****

15. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    Evelien dan wil ik een nieuwe aanvraag doen en aangezien ze dan al een jaar minder met mij moeten doen zal een rechter mij in het gelijkstellen omdat het al een jaar zo loopt mocht het zover komen. En anders heb ik een jaar om iets anders te zoeken.

Hoe ik het begrijp nu mogen ze ouderschapsverlof niet weigeren alleen het voorstel voor afwijkende dagen. Mijn dagen zijn afwijkend maar met de originele regeling zou ik zelfs minder werken dan ik zoh willen en hebben ze dus een groter probleem. Ik ga het nog wel ergens goed navragen hoor.

16. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    One spannend zeg.

17. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Grace, ik lees nu net dat je een andere functie niet hoeft te accepteren! En zwaarwegende belangen komen zelden meer voor tenzij je in een heel klein bedrijf werkt? Denk dus dat jij meer in je recht staat dan je werkgever.. Ook gelezen dat je altijd het beste eerst voor ouderschapsverlof kunt kiezen ivm het blijven opbouwen van pensioen over je "oude" uren en vakantiegeld wat je ook krijgt uitbetaald op basis van je "oude" uren en ook nog eens je ouderschapsverlofkorting wat je gestort krijgt van de belastingdienst. Alleen maar voordelen dus!

18. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    Ja Evelien ik las het ook. Ben me nu flink aan het inlezen over ouderschapsverlof. Hoe ik het lees heb ik recht op een jaar lang de helft van mijn uren, dat is in mijn geval 2 dagen minder en mogen en kunnen ze dat niet weigeren. Vriendlief gaat nog wel navraag doen bij een aantal instanties zodat we ons antwoord ook klaar hebben als hun met opmerkingen komen. Ik wil niet met een mond vol tanden staan en weten wat mijn rechten zijn.

Na een jaar zien we dan wel verder, maar volgens mij sta ik dan nog beter in mijn recht omdat ik immers al een jaar minder werk en ze het ook hebben op kunnen lossen.

Het is alleen zo jammer dat je er weer zo voor moet vechten...ik wil gewoon niet 4 dagen weg zijn bij mijn meisje en vriendlief minder werken is ook geen optie.

En die andere functie wil ik gewoon niet, het is een terugzetting in functie waardoor ik vogelvrij ben en ze nemen wel een nieuwe fulltimer aan voor mij die ik dan moet "gehoorzamen".

En ja, mijn meisje is belangrijker, natuurlijk, maar ik wil niet zomaar ja en amen zeggen op alles. En in dat jaar ouderschapsverlof kan ik mijn ogen en oren ook goed open houden naar andere werkgevers...

Bah...ben eigenlijk best boos. Zal maar proberen mijn bloeddruk omlaag te krijgen voor ik zo op controle moet ;)

Gelukkig hoor ik dan het hartje van mijn meisje weer <3

19. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    Esther, hoe hou jij je moppie?

20. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    eeehhhhhh staande denk ik.......gaat wel. Ben de hele dag flink bezig geweest want zodra ik ook maar heel even stop slaan mijn hersens op hol. Net de badkamer verzopen met zoontje dus dat was de rommel meer dan waard. En vriend is morgen jarig (ja lekker dubbel allemaal) maar de afleiding is er wel gelukkig.
    Bedacht me toen straks dat ik van mijn zoontje ook in deze maand zwanger ben geraakt, ja ja kan er ook nog wel bij qua dubbel gevoel.
    Maar ja we moeten door, dus even vanavond een bak chips kapitein maken, schouders eronder en omhoog en verder gaan, kan niet anders.
    Maar ben nog lang niet ongi hoor, zit pas 11 dpo, maar die stomme temp deed iets wat ik niet had zien aankomen.

Ik reageer morgen weer op iedereen, heb knallende koppijn....

Dank jullie wel voor alle knuffels en lieve woorden, jullie zijn schatten!! *SMAK*

Deel Deze Pagina