Hoi allemaal, Volgende week maandag vlieg ik met man en zoon (1,5) naar Spanje. Tot 2 jaar mag een kind mee op schoot van de ouder, maar vanaf 1 jaar mogen ze ook een eigen stoel. Aangezien meerijzen op schoot 30 euro per vlucht kost en een losse stoel maar 20 hebben we voor hem een eigen stoel geboekt. Daarbij is zoon geen "schootzitter" (lees: ondernemend!) dus leek hem insnoeren op een eigen stoel ons wel de meest ontspannen optie Daarbij mag ook hij dan 10 kg handbagage mee, wel zo fijn. Nu las ik alleen dat kinderen onder de twee jaar die een eigen stoel hebben een bepaalde gordel om moeten die je zelf mee moet brengen?? Iemand hier ervaring mee? Verder nog tips voor reizen met een kleintje? Ik zit me stiekem best op te vreten al (ben geen vliegheld en nu ook nog zwanger en met kind ) We vertrekken vanaf eindhoven
Volgens mij hoeft dat niet hoor.. Als je kind op schoot reist krijg je wel een aparte gordel die je aan je eigen gordel vastmaakt, maar als hij een eigen stoel heeft kun je die riem als het goed is gewoon strak trekken. Edit; qua tips: zorg ervoor dat je een (lege) fles/drinkbeker mee hebt want in mijn ervaring willen ze tijdens het dalen nog weleens last van de oortjes krijgen en dat staat garant voor een krijsbui. als hij een speentje heeft die ook bij de hand houden. En neem een boekje/speeltje mee zodat hij zich op de stoel kan vermaken. Ryanair zijn helaas niet de meest servicegerichte maatschappij, je krijgt aan boord dus bijv geen drankje. Ik zou daarom zorgen dat je een klein beetje drinken in het flesje hebt (tot 200ml is toegestaan gesloof ik). Je mag de kinderwagen wel evt meenemen tot aan het vliegtuig. En let heel goed op dat je de toegestane hoeveelheid bagage niet overschrijd, want ik heb eens voor 500 Gr mijn koffer weer uit moeten pakken vlak voor de ingang van de gate.. Om die reden vlieg ik dus ook niet meer met Ryanair want ik vlieg vaak alleen met m'n twee meiden en dat is gewoon geen doen als er nergens een helpende hand aan te pas komt. Maargoed voor een keertje vakantie moet het lukken
Super, thans voor je reactie! We hebben niet bewust voor Ryanair gekozen maar het kwam gewoon zo uit met de vliegdata en het vliegveld. Dus geen andere keuze. Lees ondertussen alleen maar horrorverhalen dus vind t een beetje spannend En over die gordel: lijkt mij ook dat je de gewone gordel gewoon aan kunt trekken? Zoon is zwaarder en groter dan neefje van 3 dus in die zin is het dus raar dat zoon met die gordel zou moeten vliegen en neefje dat niet zou hoeven... Oh en flesje had ik idd al over gehoord en gaat mee! Verder speeltje en tablet met Teletubbies
Mijn oudste vloog voor het eerst op een eigen stoel toen ze net 2 was, ze woog toen 11 kg. En die gordel past prima alleen zitten ze niet heel strak en dus kan ze zich makkelijk loswerken. Ik zet haar daarom altijd aan de raamkant zodat ze niet kan ontsnappen Qua vliegen zelf was Ryanair goed te doen hoor, om je zenuwen wat te kalmeren je hoeft alleen echt geen hulp te verwachten van het personeel, en dat is jammer. Maar dat is de prijs van low cost denk ik Ohja Mochten ze er niet zelf mee aankomen, je hoort voor je zoontje een apart zwemvest te krijgen. Maar ik moest er altijd zelf om vragen zowel de gordel als het vestje. Dus let er even op of ze daarmee zelf aankomen, en anders gewoon naar een stewardess stappen.
Wij vliegen veel en ook lange vluchten. Nog nooit een probleem geweest. Kids lekker op de iPad los laten en lekker laten wandelen. Dat Laatste gaat in een klein toestel misschien wat lastiger. Wat vooral belangrijk is. Geef die fles niet meteen bij het opstijgen. Dat zie ik veel mensen doen, gevolg: fles leeg voordat je de druk op je oren voelt en hem dus nodig hebt en krijsende kids. Zodra je voelt dat je moet gapen om je oren vrij te maken dan is het flessentijd.
Ik denk dat je hetCARES vlirgtuigharnas bedoelt. Die is volgens mij verplicht bij ryanair als een kind onder de twee jaar een eigen stoel heeft. Bij turbulentie knallen ze dan niet tegen de stoel voor je aan. Hij lijkt mij ontzettend handig, maar kost 80 euro excl verzendkosten. Ik heb er nog geen ervaring mee maar ga hem zelf voor mijn bedrijf bestellen en verhuren aan klanten. Voor jouw vakantie zou ik je kind met opstijgen en landen op schoot houden en in de kindergordel vastmaken. Ik denk ook dat dat van het cabinepersoneel moet. Als het riemen los signaal gaat kun je je kind dan op de eigen stoel zetten. Verdere tips: relax, neem extra schone kleren mee, rozijntjes, filmpjes en neusspray tegen oorpijn.
Hoi allemaal, Bedankt voor jullie antwoorden! Man werkt dichtbij het vliegveld en is vanmiddag in zijn pauze even binnen gewandeld. De kinderwagen (stokke) mag gewoon gratis mee en zoon kan tijdens opstijgen en landen bij man op schoot met een speciale riem. Op die manier hebben we het cares harnas niet nodig en hoeven we dit niet aan te schaffen. Vanavond dus maar eens online inchecken vast en dan maandag lekker weg!
Fijn! Heb je wel de PramPack voor je kinderwagen? Zonder goede beschermtas zou ik je dure Stokke niet als ruimbagage vervoeren, dat overleeft hij niet. alleen opklapbare paraplubuggies mogen mee tot aan de gate, en gaan meestal niet tussen de koffers in het ruim. PramPacks kun je op veel plekken huren, kijk maar eens op marktplaats.