Vanochtend werd ik wakker met een ongemakkelijk gevoel in mijn nek. Toen ik ging staan en een verkeerde beweging maakte, is het er in geschoten. Sindsdien heb ik erge nekpijn. Ik heb al de nodige pijnstillers gehad en ik heb de kipkep er al tegenaan gehad. Niks werkt en het lijkt alleen maar erger te worden. Ik ben normaal gesproken echt geen miep. Ik heb een vrij hoge pijngrens. Maar dit trek ik heel slecht. Het enige wat ik kan is op mijn rechterzij liggen met een arm onder mijn hoofd. Wie heeft dit ooit ook meegemaakt en heeft tips hoe ik er het snelste weer vanaf kom.
Geduld hebben. Heb het ook weleens heel erg gehad. De nek goed warm houden, evt wat massage en pijnstillers. Beterschap, is heel vervelend.
Naar de fysio gaan morgen? Dat heeft mij we eens heel snel van nekpijn af geholpen, hij heeft het losgemaakt toen.
Ik heb het vanochtend ook al even geprobeerd met een warme douche. Waarschijnlijk niet lang genoeg, want merkte weinig verschil.
Bij mij helpt het vaak om pijnstilling te nemen, en dan meteen onder de douche. Ik sta er dan wel minstens 20/30 minuten in en terwijl ik onder de straal sta masseer ik het zelf (voor zover dat gaat) en probeer ik mijn nek zoveel mogelijk te bewegen. Een kruik helpt soms ook.
Dat wat @Mim89 aangeeft. Hier ook wel eens gehad dat een kat mij gewoon van mn kussen afduwde en hij mijn kussen had gepikt en ik in een debiele houding wakker werd, dat heeft wel even geduurd... Let ook op voor eventuele overbelasting overdag, tenzij je gewoon half opgevouwen wakker bent geworden is dit vaak wel een "signaal" wat voorkomt als je bijv. een verkeerde houding hebt met werken of bepaalde klusjes.
Ik vind de fysio meteen wat overdreven hoor als het eens in je nek geschoten is. Dat heeft iedereen toch wel eens? Gewoon goed warm houden, pijnstilling nemen en even rustig aan doen waar mogelijk. Wel je nek zo goed mogelijk in beweging houden. Die spieren moeten warm worden/blijven. Gaat met een paar dagen wel weer over. Als het dan nog niet over is... Dan zou ik naar de fysio gaan.
TS geeft aan dat ze een hoge pijngrens heeft en dit heel slecht trekt. Dus dan vind ik dat niet overdreven. @TS: direct even de fysio bellen! Als het er in geschoten is ben je misschien met 1 behandeling al veel geholpen en die kan je ook gerichte oefeningen voor thuis mee geven.
Mijn vriend had dat ook een paar mnd geleden. Zo erg dat hij zich ziek moest melden op werk. Zijn manager "dwong" hem toen naar de fysio te gaan, vond ik persoonlijk wat overdreven na een halve dag pijn maar goed. De volgende dag kon hij daar terecht en de fysio vertelde weinig voor hem te kunnen doen wat hij zelf ook niet kon.. dus wel blijven bewegen, masseren, warm houden, rusten.. na een week was het al stukken beter!
Tsja... Als het in je nek of rug schiet doet dat nou eenmaal pijn. Dat heeft wat mij betreft niets te maken met een hoge pijngrens ja of nee want de ene pijn is het andere niet. Ik vind het alleen erg overdreven om vrij snel de fysio te bellen als je weet dat het er in geschoten is. Ik heb het toevallig een dikke maand geleden aan mijn rug gehad. Ik vind het vrij normaal om het eerst eens aan te kijken, daarna heb ik de huisarts gebeld en de assistente gaf dezelfde adviezen als wat @Lies1611 aan geeft. Maargoed, nu ben ik sowieso niet iemand die snel de huisarts/fysio of wat dan ook belt.
Ik ook niet, maar door schade en schande wijzer geworden weet ik dat een bezoekje aan de fysio wel degelijk verschil kan maken
Iemand vragen die goed is in massages, warm houden en pijnstillers. Diclofenac-huppeldepup van de etos of kruidvat vind ik zelf bij dergelijke pijn beter werken Wat hier echt snel helpt is een temazepam met daarbij een pijnstiller. Werkt spierontspannend. Maar dat is wel met tussenkomst huisarts (al mag ik tegenwoordig gewoon 1 van mijn moeder dan, huisarts heeft daar geen bezwaar tegen omdat t vrij duur is om recept voor 5 pillen als ik met 1 al geholpen ben)
Oei lastig. Ik heb een tijd terug gehad dat het me 's ochtends in bed in mijn nek schoot. Ik hoorde het gewoon heel goed. Mijn nek zat daarna echt helemaal op slot. Kon me echt amper meer bewegen en mijn man moest me zelfs overeind helpen in bed. Man man man wat ben je dan hulpeloos. En pijn dat het deed. Ik heb toen een dag of 4 met diclofenax gelopen (hielp goed) en idd warmte helpt ook. Warme douche, je nek bedekken met een sjaal oid en vooral ook proberen te blijven bewegen. Wanneer je dit niet doet dan wordt de boel stijf en dat doet nog meer pijn. Succes want dit kan echt vervelend zijn. Ik heb er zeker nog zo'n 4 weken last van gehad.
En nee, ik zou ook niet direct de fysio bellen. Ook ik heb een hoge pijngrens maar ik kan je wel zeggen: Dit soort pijnen zijn echt om te huilen! Wat ellendig kun je daarvan zijn hoor. Ik beval nog liever. MAAR: gelukkig werken pijnstillers (wat ik zeg, diclofenac, gewoon de huisarts bellen) goed. Let wel op, hier word je wel wat suffig van (kan, ik had het niet maar mijn man bijvoorbeeld wel, die kreeg ze een keer voorgeschreven toen het hem in zijn rug schoot). Nogmaals succes, het is een vreselijke pijn!