9maandenmand voor 2e kind

Discussie in 'De lounge' gestart door Butterfly, 20 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Hoi allemaal,

Hopelijk plaatst ik mijn berichtje in de juiste categorie 8)

Mijn schoonzus is zwanger van haar 2e kindje. Het lijkt mij leuk om een 9maandenmand voor haar te maken. Alleen ze heeft natuurlijk al veel dingetjes.. Hebben jullie misschien suggesties wat ik kan gebruiken voor de mand? Ik zat wel aan een paar kleine dingetjes te denken, maar ik vind bijvoorbeeld een speen voor 1 maand een beetje ... weinig..!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Gr,
    Danielle

2. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Leuk idee, een 9-maandenmand. Zelf ben ik ook zwanger van de tweede. Maar het is in ieder geval erg leuk om een aantal dingen nieuw te krijgen voor de nieuwe baby. Bijvoorbeeld een eigen speeltje, een fris rompertje (die dingen worden nog weleens vies en gaan nog wel eens kapot) en sokjes ehhh.. Tja mijn schoonmoeder heeft alles alweer voor ons in huis voor de bekende luiertaart, maar verterlt natuurlijk niet wat erop zit. Ik hoop dat je meer ideeën krijgt en een leuke 9-maandenmand kunt maken.

Succes!

3. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

3 mrt 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    Lief van je ook trouwens... Weet je al wanneer je zus is uitgerekend? Is dat in een heel ander seizoen? Dan zou je daar ook iets mee kunnen doen..of wanneer je weet wat voor geslacht het kindje is... helemaal zou het (voor jouw mand dan..;)) zijn als het kindje én in een ander seizoen wordt geboren én een ander geslacht is dan de eerste...Kijk dan heb je stof om over na te denken iig vwbt kleding en toebehoren...

succes, erg leuk en lief iniatitief!

Groet Hilde

4. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Knuffeltjes en speeltjes zijn ook altijd leuk want die er zijn zijn toch van nummer 1.
    Een (voorlees)boekje, slofjes/schoentjes voor als ze ongeveer eenhalf jaar oud zijn, bij prenatal hebben ze wel leuke niet zo duur.

5. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Rammelaar
    Dieren knuffels
    Dieren kussentjes
    Nieuwe vochtdoekjes doos
    nachtlampje
    bijtring
    flessen borstel
    Cremes/shampoo
    pak luierzakjes (voor weg gooien van luiers)
    nieuwe thermometer

hoop dat je hiermee wat leuks uit kan halen ;) Success meid, ik vindt het een heel leuk idee van jou!
    liefs Sal

6. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hoi

Ik ben zelf mama van 2 meiden .
    En ik heb wel wat leuke tips voor je .
    Ik zet ze op een rijtje voor je met de prijs erbij en waar je het kunt kopen .

1* een flessenset , kost 10 euro bij de euroland .
    Er zitten 4 flessen (afgestemd op leeftijd , zodat er dus ook een fles bijzit met bv een handvat zodat de kleine die zelf kan vasthouden ) in en ook een speen met de afbeeldingen van winny de pooh en is in 2 kleuren verkrijgbaar .
    Namelijk in de kleuren geel en lila .
    Als je de flessen en de speen apart inpakt heb je al een leuk setje .

2* rompertjes , vanaf 1.99 bij de zeeman bv .
    Geloof me , daar kun je er echt niet genoeg van hebben ;)

3* knuffelpopjes , te koop bv bij kruitvat voor ongeveer 3 euro .
    Dit zijn van die kopjes met een doekje eraan , waren hier favoriet bij de kleintjes en gingen standaard mee naar bed .
    Hier hebben ze ze trouwens ook van winny de pooh ;)

4* luierpakje , ook te koop bij bv zeeman , wibra , hema, vanaf 5.95 .

5*washandjes in dierenvorm , te koop bij euroland , wibra en zeeman en kosten 1 euro .
    Onze meiden wassen zich er nog steeds mee ;)

6* zwitsal of natusan wasmiddel voor de kleine .
    Dat kun je nooit genoeg hebben en kun je bij elke supermarkt en drogisterij kopen .

7* fleece dekentje ( voor bv in de kinderwagen ) , bv bij zeeman , wibra .
    Die kosten rond de 6 euro en verkrijgbaar met verschillende printen van Disney .( vond ze zelf altijd heel erg makkelijk )

7* een spaarpotje voor de kleine .
    Je hebt hele leuke te koop bij blokker .
    Er staat dan op baby`s first bank bijvoorbeeld .

8* een bijtring tekoop bij elke baby speciaal zaak , maar ook bv bij kruitvat voor 1.99
    Vanaf 4 maanden kunnen de tandjes doorkomen .
    Wat was ik blij dat ik dat ding gekregen had zeg :confused:

9* een borstelsetje , tekoop bij de hema , etos , prenatal (natuurlijk hihi) , kruitvat enz en kost rond de 5 euro .

10* een slabbertje , te koop bij zeeman , wibra , prenatal, action, vanaf 1.99 .
    Ook hier weer gold voor ons dat we daar niet genoeg van konden hebben .

11* spuugdoekjes of monddoekjes , te koop bij zeeman per 3 voor 1 euro .Ook te koop bij de hema en prenatal enz , maar weet niet wat ze daar kosten .
    Hier kun je er ook nooit genoeg van hebben , nam ze altijd overal mee naar toe ;)

En dit zijn dan ook meteen de dingen die ik zelf in mijn kraammand heb gekregen ;)
    Zijn een beetje de standaard dingen , maar wel erg handig allemaal !

Groetjes Joyce

7. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Zwitsal spulletjes, luiers, rompertjes, petje/hoedje tegen de zon, knuffels, badeendje enz. enz.

8. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie tips!

Missmac: ze is uitgerekend in november dus daar kan ik inderdaad iets mee doen. Wat het gaat worden blijft voor ons allemaal een verrassing totdat het geboren wordt :)

Ik ga vanmiddag gelijk aan de slag!

Heel erg bedankt voor het meedenken!

Gr,
    Danielle

Deel Deze Pagina