Ik ben van Belgie en ik weet niet goed hoe het in Nederland loopt maar rond 3-6 weken krijgen de babytjes in Belgie een standaard gehoorstest om te bekijken of ze goed horen. Die is dus bij ons niet goed. Gisteren moesten we naar kind en gezin (zij volgen de babys gedurende een tijdje op) en daar kregen we voor de eerste keer de test. Maar zei de verpleegkundige eigenlijk werkt ons apparaat niet goed. Idd het zag er vreeeeselijk uit (draden met tape geplakt enzo) dus we waren gewaarschuwd. Het ging verschrikkkelllijk traag maar uiteindelijk kreeg haar linkeroortje een ok (goed dus) haar rechter deed echt niks. Ik was ongerust maar ook niet super ongerust omdat het apparaat echt twee keer niks was. Vandaag kreeg ze met een ander apparaat de tweede test en dit keer ging het links super snel. Langs recht kreeg ze even reactie maar dat streepje verdween al snel. Dus gaan ze ervan uit dat er een gehoorprobleem is. Dit kan gaan van volledig doof aan die kant tot "gewoon" maar vocht achter de trommelvlies. Maar ik kan het niet ontkennen ik ben ontzettend ongerust. Volgende week krijgt ze andere uitgebreidere testen om te bekijken in hoe verre ze hoort of niet hoort en wat de oorzaak er van kan zijn... Dit lijkt nu wel hééél lang wachten. Maar we kunnen niet anders dan geduld hebben. Daarom zocht ik eventueel mensen die hier ervaring mee hebben. Alle verhalen zijn welkom! Ik hoop zo dat onze kleine meid rechts niet doof is.
Jeetje.... wat een blunder voor hun dat ze met zo'n apparaat werken! Moet toch niet kunnen! Hier heeft ons ventje in de 3e week een test gehad, deden ze thuis. En 1 oortje gaf ook geen trilling terug, maar dit kwam door een beetje oorsmeer. De 2e poging was het wel goed. Misschien bij jullie ook het geval? Oorsmeer? En word je niet doorverwezen naar het ziekenhuis naar de KNO arts? Ik denk dat ik er in jullie geval op zou staan, een doorverwijzing. Dan weet je het zekerder. Heel veel succes en hopelijk is het een kleinigheidje. Liefs Cyntje78
Onze kleine uk kreeg thuis een gehoortest. De rechterkant ging meteen goed maar links niet. Bij het huisbezoek proberen ze het 3x en alle keren ging het niet goed. Opnieuw werd er een afspraak gemaakt voor een week later. Deze keer kwam er een andere mevrouw. Stijn lag net lekker een fles te drinken en die mevrouw zei dat het niet erg was en deed de 1e test.... je raad het al... dit ging niet. Toen het flesje leeg was nog een keertje proberen... lukte weer niet. Stijn had de hik. Poging 3 ... zat die mevrouw de hele tijd zelf met het apparaat te wiebelen en aan de draadjes te wiebelen dus ook deze poging mislukte. Ze vertelde me dat de volgende test zou zijn met een sensor en oordopje en als deze test weer zou mislukken we met Stijn naar een audio-logisch centrum zouden moeten.... phfff... daar schrik je wel een beetje van. Een paar dagen later kwam er een mevrouw thuis langs voor de gehoortest. Gelukkig lag stijn heerlijk te slapen. Stijn kreeg een dopje over zijn gehoorschelp met daaraan een draadje naar een apparaat. Ze mevrouw zet het apparaat aan en ...... Ja !!! hij reageerde meteen. Phfff..... dat scheelde weer. Deze mevrouw gaf ook beter uitleg dan al die anderen. Het kan zijn dat er nog vruchtwater in het oortje zit of oorsmeer en hierdoor kan een baby minder goed horen. Ik hoop dat je snel een goede gehoortest met je kindje mag hebben.
Bedankt voor jullie reacties dames. Pff, ik krijg het niet uit men hoofd. Vanmorgen toch weer een traantje gelaten. Ik weet dat het niet het einde van de wereld is maar je wilt toch niet dat je kind langs één kant doof is. Daar heb ik echt het meeste schrik van dat ze volledig doof zou zijn lang één kant. Vandaag nog geen telefoontje gehad en in de namiddag hoeven we er geen te verwachten dus zal het pas maandag zijn voor we weten wanneer we kunnen komen. Zo kan wachten toch wel heel lang duren. Normaal gaan ze nu de bera test uitvoeren. Die is nog anders dan de algo test blijkbaar. Nu mogen deze paar dagen echt wat sneller voorbij gaan. Ik loop zo een beetje de muren op. Ik zou graag weten waar we aan toe zijn.
Pff... Lolieken, wat balen dit zeg!! Hier ging het linkeroor van ons kleintje ook 3x niet goed bij het thuisbezoek. Toen heeft ze nog een keer naar het oortje gekeken en even heen en weer bewogen en toen nog een keer: Goed!! Ze zei toen tegen ons dat het kwam omdat er wellicht nog wat water van het badje van 's ochtends in het oortje zat. Daardoor lukken deze gehoortesten ook niet. Zal je dus van de week weer een test krijgen: Doe Lise niet in bad maar was haar gewoon met een washandje, dan heb je de minste kans dat er water in het oortje komt. Water zorgt er namelijk voor dat de trillingen niet (op de goede manier) weerkaatst worden. En ik hoop dat jullie snel bericht krijgen wanneer jullie terrecht kunnen. Evenals dat ik hoop dat haar oortjes beiden goed blijken te zijn! Liefs!
hier bij de eerste test ook een `doof`oortje, maar bij de 2de test niet meer. Succes, kan me voorstellen dat je het erg spannend vindt! Overigens is mijn moeder wel aan 1 kant doof, maar daar merkt ze niet zoveel van, ze heeft er mee leren leven en dat zal jouw kindje ook doen als zij dat heeft.