'In de enveloppe van het geboortekaartje ging ook haar overlijdensbericht Ik vind dit zó schokkend! Gewoon 6 dagen lang niet serieus genomen worden door kraamzorg, verloskundige enz. Wat voor een versxchrikkelijke pijn moet dit arme babytje hebben gehad En arme ouders. Ik snap er echt niks van dat dit soort dingen nog gebeuren hier in Nederland
Ik vind het een eng idee dat kraamvisite, verpleegkundigen e.d. het gevaar van een koortslip nog onderschatten. Ik hoop dat dit een eye-opener is voor veel mensen en natuurlijk belachelijk dat deze mevrouw niet serieus werd genomen. Te bizar voor woorden.
Ja, het word zeker onderschat. Ik werd als een bitch gezien toen ik het mijn schoonzusje wilde verbieden om toby van 1 maand oud vast te houden toen ze een koortslip had...
Met een omgedraaide maag gelezen. Rust zacht kindje... Mijn schoonmoeder is trouwens net zo stront eigenwijs!!
Afschuwelijk zeg en dan gewoon niemand van het personeel waarbij een alarmbel gaat rinkelen. Ongelofelijk schandalig en dat noemt zich dan zorgverleners. Ik kan daar echt zo ontzettend boos over worden.
Verschrikkelijk dit. Heb het met tranen zitten lezen. Ongelooflijk dat ze zo níet serieus genomen zijn. Heel de wereld moet de gevaren van een koortslip voor een baby kennen! Mijn oudste zoon heeft ook het koortslipvirus opgelopen toen hij 1 was. Godzijdank was het op zijn leeftijd niet zo gevaarlijk meer, maar ik ben zo boos geweest op m'n onoplettende (inmiddels ex-)schoonmoeder. Zo vaak heb ik gewaarschuwd, maar toch gewoon doen.
Destijds zijn wij wel over de gevaren van een koortslip op de hoogte gebracht. Mijn moeder had er een zes weken na de geboorte van onze dochter. Ze belde toen in paniek op, gelukkig heeft ze dochter niet besmet. Alleen de symptomen bij een besmetting zijn mij niet bekend.
Mijn broer en ik hebben met hersenvliesontsteking in het ziekenhuis gelegen. Hij was toen net 3, ik bijna 1. We zijn niet besmet geweest met herpes, er heerste een meningokokken virus, er zijn meerdere kindjes in die regio tegelijkertijd ziek geweest, maar mijn moeder is altijd doodsbang gebleven voor hersenvliesontsteking. In mijn babyboek zitten allerlei ziekenhuis gegevens en heeft mijn moeder erover geschreven. Ze zijn werkelijk doodsbang geweest misschien wel hun beide kinderen kwijt te raken. Toen ik uit het ziekenhuis kwam was ik compleet apatisch, ik reageerde alleen nog op mijn broer en negeerde alle volwassenen, inclusief mijn ouders. Hoe klein ik ook was, het heeft een immens effect gehad op ons leven. Ik weet dat je ook van herpes een hersenvliesontsteking kan krijgen. Ik ben dus altijd ontzettend spastisch als ik een koortslip heb. Liever iets te voorzichtig, dan een ziek kind. Wat vreselijk dat dit kindje en deze ouders dit is overkomen.
Afschuwelijk, arm kindje en arme ouders. Wat een nachtmerrie voor elke ouder. Onnodig ook als mensen dit serieus nemen.
Bij mijn eerste was er ook een kennis die een koortslip had, waarvan ik had gezegd dat ik niet wilde dat ze hem beethield, toen kreeg ik de opmerking: nou hij is al ingedroogd hoor dus het kan best. Ik heb volgehouden dat ze hem niet beet mocht houden, maar ik moest het zélf aan haar vragen of ze een koortslip had. Ik snap niet dat mensen zich zo onbewust zijn van de gevolgen van een koortslip van een kleintje.. En ik vind het nog steeds ook erg moeilijk om dan niet uit mn slof te schieten dat de baby niet aangeraakt mag worden, omdat ik écht niet snap dat mensen het gevaar erin niet zien. Ik moet me dan ook echt inhouden om niet over de rooie te gaan tegen zo'n iemand...
Beter 100 x voor niets naar de HA of het ziekenhuis, dan 1 x te laat... Onbegrijpelijk dat er door vk/kv zo nalatig is gehandeld...
Zoiets kleins en dan toch kan het zo enorm dodelijk zijn. En dan te bedenken dat zelfs velerlei verpleegkundigen hier niet eens van op de hoogte zijn. Zeer schrikwekkend. Zo`n 2 weken na de geboorte van dochter had ik een hele uitbraak, maar heb er alles aan gedaan om haar niet te besmetten en gelukkig is dat gelukt. Een landelijke actie zou misschien een optie zijn om mensen beter te informeren over de gevaren hiervan. Of nog beter misschien, met name voor mensen die het medische vak kiezen, een les of meer er aan te wijden.
Jee wat heftig! Ik heb ook af en toe een koortslip (bedankt onoplettende ex...) En ben bij een vriendin ook geweest toen zij net een kindje had (ik was er elke dag). Maar er ging smorgens een stickertje op, en iedere 10minuten mijn handen wassen etc, ik vond het dood eng!
Ik ken deze mama...het is een heel sterk stel en nu gelukkig met een gezond jochie. Maar o o o wat zijn er een fouten gemaakt met hun dochtertje. Zó verdrietig. Wat een gemis... Helaas door hun verhaal ben ik nu heel alert op de kraamvisite strakkies. En bij mezelf want zowel ik als mijn zoontje hebben het virus...
Jeetje.... Ongelooflijk dat de omgeving zo laks reageert! Zo vreselijk voor die ouders, en de foto met het kistje - hart verscheurend.