Fotomozaiek

Discussie in 'De lounge' gestart door Beepje, 20 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ik vroeg me af of hier iemand is die al eens een fotomozaiek heeft laten maken? Weet je wel, een heleboel kleine foto's bij elkaar en die vormen dan 1 grote hoofdfoto :D Zoals op het einde in de clip van Demi Lovato met Break your heart.

Het lijkt me namelijk erg gaaf om dit in elkaar te zetten en op een mooi canvas te laten drukken als verrassing voor mijn hubby. Ik kwam de pagina fotomozaiek.nl tegen en hier staan tips en een link van een programma hiervoor. Je zoekt eerst een hoofdfoto uit en daarna ga je al je kleine foto's verzamelen. Het programma gaat met deze foto's puzzelen om de hoofdfoto in elkaar te zetten.

Een van de tips was dat je een zeer neutrale hoofdfoto nodig hebt. Met maar weinig kleuren en vormen. Logisch natuurlijk. Maar dit houdt in dat de kleinere foto's juist ook deze ene kleur moeten hebben. Dan kun je dus niet allerlei foto's van vroeger gebruiken maar moet je al veel foto's hebben met die desbetreffende kleur. Het leek me dan ook logischer om juist een hoofdfoto te nemen met veel contrast omdat dit makkelijker samen te stellen. Van de site waar ik mijn canvassen bestel kreeg ik al de tip om al minstens een doek van 50x70 te bestellen. Ik zat zelf al aan nog groter te denken, dus dat komt wel goed. ;)

Dus heeft iemand dit al eens gemaakt en hoe was het resultaat?
    Alle tips zijn natuurlijk welkom :D

2. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.199
    178
    63
    NULL
    NULL
    Weleens gedaan als cadeau ja, weet niet meer op welke website. Er werd wel aangegeven dat het handig was als er groot contrast in de hoofdfoto zat, dus lichte voorgrond donkere achtergrond bijvoorbeeld. Op afstand zag het canvas er prima uit, van dichtbij leek het nergens op ;) Maar ik weet niet of dat te vermijden is. Op afstand zie je heel goed de hoofdfoto en van dichtbij zie je allemaal kleine fotootjes, maar is de hoofdfoto lastiger te onderscheiden.

3. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Zijn er verder nog mensen met ervaring hierin?

Ik zag nu nog een site: fotoinfoto.nl

4. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Foto Fusie - Een persoonlijk kunstwerk - Fotomozaïek, Eigen foto
    Heb ik gedaan voor de bruiloft van mijn zus als cadeau. Zo gaaf!
    En echt topsservice daar. Ik had hem in sepia kleur besteld, maar kreeg hem in kleur opgestuurd. Totaal geen probleem. Een paar dagen laten was de sepia alsnog gratis opgestuurd.
    En de hoofdfoto is ook nog erg goed te zien.

5. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ok wat goed! Hoe groot is het doek?
    En uit hoeveel kleine foto's bestaat het?
    Worden deze kleine foto's vaak dubbel gebruikt erin?

Deel Deze Pagina