AliExpress bestelling veel te laat, nu overbodig, hoe geld terugkrijgen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Schuurpapier, 9 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Geweldig!

Schuurpapier vindt dit leuk.
  2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Fijn dat hij er toch optijd was, anders had je deze misschien volgend jaar kunnen gebruiken.

Ik vind sommige reacties nergens op slaan hier, ts vraagt gewoon een normale vraag.

Riverdale87, Oona en Schuurpapier vinden dit leuk.
  3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ali is BOL.com niet ;)

4. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Bedankt, ik weet meteen weer waarom ik bijna nooit een topic open :)

5. Schuurpapier

Joh?!

Dat snap ik ook. Maar als er bij het bestellen een uiterste datum staat, verwacht ik niet dat het dan nóg een maand later pas komt dan die datum. Maar goed, dat zal dan een beginnersfoutje zijn, blijkt uit jullie reacties. Nu weet ik dat en kan ik daar rekening mee houden.

6. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Ik heb van het weekend sleutelhangers die gegraveerd worden besteld voor Sinterklaas. Dus ja, ik ga er ook vanuit dat het optijd binnen is. Dan heb ik 2 maanden geteld. Normaal gesproken heb ik alles via Alie of Wish binnen 6 weken in huis. Soms heb ik het zelfs binnen 1 a 2 weken al in huis.
    Dus ja, de verkoper is gewoon te laat als je het al in augustus hebt besteld. Gewoon een bericht sturen. Dan krijg je je geld terug.
    Ik had ook eens iets dat maar niet geleverd werd. Toen automatisch via wish een bericht gehad en ik kreeg netjes mijn geld terug. Kwam het product ineens toch een dikke maand later binnen.
    Ik vind persoonlijk via Wish ook alles makkelijker verlopen :)

DastyQueen en Schuurpapier vinden dit leuk.
  7. Schuurpapier

Ik had idd ook bij Wish gekeken, maar daar kwamen bizar veel verzendkosten bij, voor dezelfde producten als bij Ali. Nog meer dan bij NLse webshops die geïmporteerd hebben via Ali en het voor NLse prijzen verkopen :roflmao:

8. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Ja het is goed kijken en vergelijken. Soms is Wish voordeliger en soms AliE.
    Sowieso ook op de app goed vergelijken binnen dezelfde producten. Scheelt zich soms echt euro's op hetzelfde product. Maar de communicatie via wish is fijner en hun garanderen ook je geld terug bij zoiets.

9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Niet als de protection order nog open staat hoor. De verkoper moet het in die tijd proberen te bezorgen maar lukt dat niet dan moet je eerst die protection order verlengen en is het er dan nog niet dan kun je een geschil openen en je geld terug vragen. Maar je moet nooit kijken naar de datums in de tracking gegevens want die kloppen zelden.

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja joh! Was meer om aan te geven dat je voor die fractie van de prijs geen kopers bescherming hoeft te verwachten. En ben je afhankelijk van de post of de snelheid uit China. Plus wat er nog bij de douane ligt.

Weer iets geleerd dus.

11. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Screenshot_20181009-092458.png
    Kijk. Dit vind ik zo fijn van de Wish app. Als deze sticker er op 8 November niet is. Dan kan ik meteen aanklikken waar is mijn pakket en dan krijg ik gewoon echt mijn geld terug.
    Pas 1x nodig gehad. En toen kwam mijn product dus echt 1 dikke maand later ineens wel. Maar wish garandeerd je product of je geld terug. Vind het via Ali allemaal wat omslachtiger qua communicatie

Maan14 en Schuurpapier vinden dit leuk.
  12. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Klopt! Ik heb het altijd eerder gehad. 1x was het er dus niet. Moest ik zeg maar nog 2 weken wachten. Toen stuurde Wish zelf een bericht of ik het ontvangen had, nee, dus toen mijn geld terug gekregen :)

13. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Een vriendelijke reactie kost je niets hoor.

Tuttebella, Schuurpapier, Oona en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Omg, die ga ik echt niét aan mijn jongste laten zien :D

Tuttebella en Schuurpapier vinden dit leuk.
  15. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Zoals idd al vermeld heb je het wat aan de late kant besteld. Als je iets écht voor een bepaalde datum binnen wilt hebben van Ali, moet je het echt 4 maanden van te voren bestellen. Het kan nl zomaar 12 weken duren.
    Een goeie leer voor de volgende keer dus als je daar wat besteld.
    Overigens vind ik wel dat je het natuurlijk niet kan vergelijken met Bol, ik vermoed zomaar dat je niet heel veel kwijt was aan de slingers en deze in NL, als ze ergens te koop zijn, sowieso al een tikkeltje duurder waren geweest.
    Het is ook geen winkel he? Gewoon een soort marktplaats, met wél een mogelijkheid om geld terug te krijgen, als het artikel bv niet deugd of nooit is aangekomen.

bloem82 vindt dit leuk.
  16. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Vind ik ook zo fijn aan wish.

Yvke86 vindt dit leuk.
  17. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Sowieso vertrouw ik AliExpress echt niet wat betreft trackingsgegevens. Zo kregen ze het voor elkaar om te melden dat mijn pakketje bezorgd was, terwijl ik die nooooit ontvangen heb.
    Hele buurt nagevraagd, maar het was echt echt niet bezorgd. Heb een geschil geopend, maar had geen poot om op te staan, want ja: de track&trace gaf aan dat ie bezorgd was... Dus ik moest wel liegen, volgens Ali.

Was de eerste keer dat ik bestelde bij Ali, maar dus ook direct de laatste keer. Ik neem dat risico niet meer. En ik wil ook geen tijd verspillen aan een stom geschil die ik toch niet win.

@Schuurpapier super balen voor je :(
    Gelukkig was de eenhoorn wel aangekomen, heerlijk foto! Hopelijk heeft ze daar dubbel van genoten ;)

18. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dan moeten ze met bewijzen komen dat het daadwerkelijk is bezorgd bij jou. Ik heb dit ooit een keer voorgehad en geeist om bewijzen en die hadden ze niet. Ze konden niet aantonen dat ik bijvoorbeeld getekend had voor ontvangst, ik hield mijn poot stijf en kreeg uiteindelijk mijn geld terug. Met alleen die tracking gegevens kunnen ze je echt niets maken, dat is gewoon geen geldig bewijs, ze hopen alleen dat jij dan op een gegeven moment afhaakt en niet meer reageert. Maar ik bestel al jaaaaren bij Aliexpress en heb dit in al die jaren maar 1x mee gemaakt dus het gebeurd zelden tot nooit.

19. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.174
    3.054
    113
    Nederland
    Ik bestel vaak via wish, als het daar niet aankomt bij de aangegeven datum krijg je je geld wel terug. heb 2 of 3 maand geleden een speelmat besteld en niet ontvangen dus kreeg geld terug. opnieuw besteld via een andere verkoper en is weer niet binnen gekomen.. ik kijk het nog 2 weken aan (leverdatum was 1okt. toen veranderd naar 8okt.) en anders dan vraag ik weer geld terug.

misschien een idee voor de volgende x

20. Schuurpapier

Hahaha doe maar niet, wat een klote werk :roflmao::|

marb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina