Leukste boek dat je ooit hebt gelezen

Discussie in 'De lounge' gestart door Jij82, 26 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jij82

Jij82 Bekend lid

2 jul 2012
    771
    1
    18
    NULL
    NULL
    Korte vraag:

Welk boek is het leukste dat je ooit gelezen/gekregen/gekocht hebt?

En waarom/waarover gaat het?

2. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

3. Sunflower87

Sunflower87 Bekend lid

8 aug 2016
    611
    0
    16
    NULL
    NULL
    Remi, alleen op de wereld. Heeft als kind veel indruk gemaakt.

Als volwassene is mijn favoriet Rode sneeuw in december van Simone vd vlught, prachtige historische roman!

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    De zwarte Spiegel
    een jeugdboek ;) - over een jongen die zijn zusje moet redden in een 'andere' wereld met andere wezens etc. Terwijl ze in de gewone wereld gewoon in het ziekenhuis in coma lijkt te liggen.

Door een spiegel in Raadselen - van Jostien gaarder
    een bijzonder filosofisch boek eigenlijk. Nooit gedacht dat ik het zo mooi zou vinden, maar omdat het geschreven is vanuit een kind, wat doodziek is (ziekte wordt niet genoemd verder, doet er niet toe) leest het niet te moeilijk. Maar het gaat om de laatste dagen van dat kind, waarbij het in contact komt met een engel.. die niet zo is als hij verwacht had.

5. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Harry Potter (alle delen) Denk dat iedereen wel weet waar het over gaat :D

6. tantetoos

tantetoos Bekend lid

17 nov 2010
    619
    530
    93
    Blank tuig van stephen hunter, super spannend boek! :)

Samenvatting van internet geplukt:
    Samenvatting
    Drie gevangenen ontsnappen uit een zwaar bewaakte gevangenis. Met een mengeling van razernij, valsheid en verrassend fijne manieren hakken en schieten ze zich een weg door Oklahoma en Noord-Texas. Een nachtmerrie van geweld, waanzin en moord. Ze hebben de tijd van hun leven. Totdat ze agent Bud Pewtie tegenkomen. Het pakken van de drie ontsnapte gevangenen wordt zijn obsessie. Zijn andere obsessie is de vrouw van zijn veel jongere collega Ted. Hij heeft de tijd van zijn leven. Totdat Ted door het blanke tuig in een hinderlaag wordt gelokt en een niets ontziende jacht wordt ingezet.

7. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Uhmmmm.....ik niet....althans....
    Ben ooit begonnen aan een boek maar deze al gauw weggelegd. Daarna de film geprobeerd maar vond ik ook 1000x niks.

Prachtig boek; de laatste trein naar Istanbul
    https://www.bol.com/nl/p/de-laatste-trein-naar-istanbul/1001004010213381/

(niet het leukste boek overigens, het speelt zich af in de oorlog. Wel erg mooi!)

8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
  9. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Duizend schitterende zonnen van khaled Hosseini vond ik wel echt een indrukwekkend boek.

Samenvatting
    De ongeschoolde Mariam is vijftien wanneer ze wordt uitgehuwelijkt aan de veel oudere Rasheed in Kabul. Jaren later moet zij de beeldschone Laila naast zich dulden, die door Rasheed na een raketaanval uit het puin is gered. Hij neemt haar in huis in de hoop dat zij hem de zoon zal schenken die Mariam hem niet kan geven. In eerste instantie overheersen tussen de twee vrouwen gevoelens van achterdocht en jaloezie, maar door de tirannieke houding van Rasheed ontstaat er langzamerhand een innige vriendschap.

En uit de bergen kwam een echo - ook van khaled Hosseini.
    Ook een heel indrukwekkend verhaal. Vind hem een steengoede schrijver!

10. Mijn boekenkast staat vol met prachtige boeken.
    Niet echt 1 voorkeur.

11. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    De hongerspelen

Of de reeks van Karin Slaughter

12. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Die heb ik ook gelezen. Die kun je niet wegleggen, zo goed geschreven. Maar toen hij uit was had ik wel zoiets van: blij dat ie uit is, wat een kutboek! :p

13. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Ik vond het Eiland van Victoria Hislop erg mooi en En uit de bergen kwam de echo en Duizend Schitterende Zonnen van Khaleid Houssini

14. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

De Honderd Jarige Man Die Uit Het Raam Klom En Verdween vond ik echt een geweldig boek!

15. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hasse Simonsdochter!

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Das een kinderboek toch?

17. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Eigenlijk hou ik vooral van het genre van de schrijfsters zoals Saskia Noort, Simone vd Vlugt etc. Maar het boek mijn naam is Sara heeft echt indruk gemaakt. Dat is het mooiste boek wat ik gelezen heb tot nu toe.

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
  19. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

En ik maar denken dat ik de enige was die geen Harry Potter fan ben. Ooit, jaaaaaren geleden eens aan het eerste deel in boekvorm begonnen, was toen net uit en mijn schoonzus en moeder vonden hem geweldig. Ik vond het echt een kinderboek :) Niks voor mij. En nog niet, de films vind ik ook niet leuk.

Leukste boeken vind ik de Reizigersserie

Deel Deze Pagina