Van de week was ik overtuigd van het doek dat ik plaatste maar begin nu toch wee te twijfelen. We zijn gister al in 't tuincentrum wezen kijken maar we komen er niet uit. Wat is nu handig? Wat hebben jullie aan zonwering in de tuin? De tuin is ca. 8 meter diep tot 't schuurtje en 4,5 meter breed. Er ligt 4 meter diep kunstgras achterin vooral daar is schaduw dus zeer gewenst. Een parasol hebben we geprobeerd maar is telkens net niet genoeg. Er is eigenlijk de hele dag zon.
Wij hadden in onze vorige woning een soortgelijke tuin denk ik, hadden toen in dat deel (ook hele dag zon) een schaduwdoek. Wij vonden het ideaal! Ook parasol gehad, maar dat beviel minder
Maar ik kom er echt niet uit hoe ik die dan bevestig, ik bedoel qua hoek en richting  we zijn allebei helemaaaal niet handig dus die palen daarvoor erin krijgen is ook echt een al een ding maar ik zit er indd wel nar te kijken. Zal ff foto toevoegen van waar we vd week over dachten!
Hier een zonnescherm aan de achtergevel en een draaibare parasol (kan alle kanten op draaien en ook schuin gezet worden (het doek). Hierdoor kan die lekker met de zon meedraaien.
Wij hebben een rechthoekig zonnedoek en dat hing bij ons vorige huis met haken aan het huis en dan met kettingen in de andere 2 hoeken naar de schuttingen. In het nieuwe huis past dit niet, dus nog even verzinnen hoe we dat gaan doen
Ik wil ook kijken voor een zonnedoek. Hebben nu 2 parasols staan, maar nemen met de voet veel plaats in en ik vind het geen porum. Ik wil dan geen palen maar aan de muren en schutting bevestigd.
Wij hebben net zo n tuin als jullie denk ik ongv. En ook met kunstgras! We hebben een zonnescherm die ongv. een kwart van de tuin van schaduw voorziet, we hebben een ronde parasol op het kunstgras. En aan de schuur zelf een witte doek bevestigd! Dus het grootste deel hebben we nu schaduw. De buren hebben een grote boom, die s middags voor schaduw zorgt
Plant een boom Of een overkapping. Wij hebben nu een overdekt terras met deels natuurlijke beschitting. Heerlijk
https://gadero.nl/overkapping-met-schaduwdoek-509x311cm/ Ik zou voor zoiets gaan. Oerdegelijk en ook nog mooi Deze uiteraard als voorbeeld. Googlen op overkapping met doek geeft meerdere voorbeelden
Hier ook een zonnescherm. Eentje die de hele breedte van de tuin en achtergevel beslaat, scheelt ook enorm met de warmte in huis. Voor dat ding er was kon je echt wel dood neervallen in ons huis, nu is het heerlijk koel. We hebben ook wel eens zo’n doek gehad maar daar kwamen we niet uit en dat hielp daardoor amper.
https://www.keessmit.nl/glatz-sombrano-s-zweefparasol-400x300cm-111076.html Zo 1 hebben wij voor het zitje achter en bij het zitje voor een zonnescherm. Een overkapping is ook een goede optie.