hallo dames, ik weet niet of er hier veel mensen zijn die haken of breien,daarom even dit topic! zelf ben ik, sinds ik voor de 3de keer mama ben geworden van een dochter,begonnen met breien en van de week heb ik zo'n mooi muts gezien ,dat ik nu ook ben begonnen met haken. ik vind dit zo leuk om te doen en het lijkt me wel leuk om dit te delen met andere mensen. ook lijkt het me leuk om hier even te tonen wat je hebt gemaakt en zeker om tips en sites en zo te delen. zijn er hier nog mensen die dit ook zo graag doen??? groetjes sofie
Leuk dat je zo'n topic opent! Ik ben sinds kort begonnen met het breien van sokken!! Ik heb mijn eerste paar gebreid voor mijn zoontje om te oefenen en ze zijn goed gelukt! Nu kan ik dus voor mezelf een paar gaan breien.
ik brei haak en borduur! Nu ben ik bezig met een dekentje voor op bed (mochten we zwanger worden...)... maar vergt veel tijd, want is fijne wol (naald 3) en wil hem 150 cm lang hebben.... vind het heerlijk om te doen! verder al een heleboel sjaals gemaakt voor degene die willen (zoals vriendinnen)...
Hallo allmeaal, toen mijn oma vorig jaar overleed, (ferquent breidster en heel mooi en strak ook nog!) maar die heeft me allerlei breispullen nagelaten en ook onafgemaakte baby jasjes, rokjes,jurkjes. nu kan ik dus niet breien en ik heb ook geen voorbeeld blad kwa steken enzo want ze deed het uit haar hoofd, nu vind ik dat natuurlijk ERGGGGG zonde, en weet ik niet wat ik er mee moet want zo kan ik wel een soort van ode aan me oma geven dat het af is en dat mijn toekomstige kind het draagt. snappie?
oh wat leuk dat er al reactie's zijn!! vind ik super! wup:heb je een fotootje van de sokken?? wil mij er ook wel een paar breien of haken,maar zover ben ik nog niet. marjolinos:ja,dat duurd lang hè zo'n dekentje! zelf borduur ik ook,in kruisjessteek,maar dat heb ik niet meer bekeken en das toch al een jaar geleden dat ik dat nog heb gedaan. hbbeestje:kan je zelf niet iest maken uit een boekje ofzo en als je wat meer ervaring hebt die werkjes afmaken? het zou zonde zijn om het maar te laten liggen hè!? groetjes
Ik zou zoiets ook wel willen leren,maar helaas heb ook geen moeder of schoonmoeder die me dat kan leren.lijkt me een hele leuke bezigheid zo s avonds.
Hier ook iemand die het ontzettend leuk zou vinden om zelf van die leuke frutsels te kunnen haken.... Aan de dames met ervaring: Hoe beginnen we?? Heb al verschillende webpagina's over haken bekeken, maar is het bijvoorbeeld handig om een boek aan te schaffen om te leren haken? Of hoe zijn jullie begonnen.... Ben benieuwd..
Heee, wat leuk! Ik ben een haakster en ik vind het heeeeeerlijk! Ik ben nu denk ik twee/drie maanden bezig en ik heb tot nu toe 2 wokkelsjaals, 2 mutsjes, 1 deken van 1,50 X1,50 en een bal met belletje erin gehaakt. En nog wat granny-squares. Vanochtend heb ik een boekje over amigurumi besteld (kleine knuffeltjes en objectjes haken) dus ik kan niet wachten om daar ook aan te beginnen.
Maar hoe ben jij begonnen?gewoon uit een boekej en proberen maar?of ben je naar een speciale winkel geweest en heb je het je uit laten leggen?
vlinderbloem: Amigurumi lijkt me dus geweldig!! Maar ik dacht dat je daarvoor wel al heel ervaren zou moeten zijn... Jij schrijft dat je ook nog niet zo heel lang haakt... Wil je me vertellen hoe en waarmee jij begonnen bent??? Groetjes!!
Ik heb mezelf leren haken met een filmpje op internet, gemaakt door iemand die ik van een ander forum ken. Ik weet alleen niet of ze het wel goed vind als ik dat filmpje hier neerzet. ik ga het........NU vragen. Verder, als je die basis eenmaal onder de knie hebt kun je al veel, want het zijn eigenlijk allemaal variaties op dezelfde steken. Vooral bij de wat simpeler dingen. Ik kom op het filmpje terug en anders maak ik zelf wel een filmpje voor jullie!
Wat leuk! Ik wil binnenkort beginnen met breien. Dit kon ik ooit wel maar is lang geleden. Ik heb online een shawl/ kol besteld en daarmee wil ik naar een handwerkwinkel gaan en vragen, hoeveel wol (en welke) heb ik hiervoor nodig en welke naalden en dan wil ik aan de slag met een boek ofzo. Dan ga ik eerst die shawl in 10 kleuren namaken en dan zie ik wel weer.
ik heb net voor mij verjaardag een breiset gekregen ,erg leuk maar ik vind het nog erg moelijk , mij vriendin heeft mij laten zien hoe ,maar toen ze weg ging was ik alles kwijt , ik ben nog bij de eerste lusje oh kijk ook veel op youtub filmpjes echt leuke hobby hoor ,zelfs dochter van 7 vind erg leuk om te doen
hier ook 1tje die haakt ik ben begonnen met amigurumi...m'n 1e was een olifant en m'n 2e een poes ik heb er een tijdje niks meer aan gedaan...hmmm misschien maar weer eens beginnen ik heb het geleerd op youtube.
Mijn moeder die breidt. Die breidt echt alles. Sokken wantjes mutsen truien spencers. En dan ook met figuren. Zo heeft ze laatst een trui voor mijn zoontje gebreid met bobbie erin gebreid van maple town en het zeehondje van seabert.
Nou ik ben bezig met de voorbereiding om een haken-voor-beginners-filmpje te maken. Ik wilde dit eigenlijk al een tijdje doen en nu heb ik een goede reden! Ik zet hem dan op youtube en de link zal ik hier posten. Als het tenminste wil lukken hoor, ik ben niet zo'n beste "public speaker". Maargoed, ik zal daarin uitleggen hoe de basisbeginselen gaan en dat zie je dan ook terwijl ik het doe. Als het lukt. Dus.