@CVM: je vriend zou er iig goed aan doen dit eens met zijn advocaat te bespreken en van een expert te horen hoe het nu ECHT zit. Zijn ex doet namelijk wel heel erg vreemd, en daar zou ik op zij minst een mediator bij willen, waarin je niet alleen afspraken maakt over de omgansgregeling en alimentatie, maar ook over de manier waarop je samen communiceert. Daarin kun je bijvoorbeeld ook vastleggen dat als zij te vaak dit soort dreigementen uit, er een rechtszaak volgt over de voogdij. Een rechter kan namelijk besluiten om op dit soort gronden de kids toe te wijzen aan de vader! (en er is een groeiend besef onder rechters over de tot nog toe zwakke positie van vaders en de misselijkmakende manier waarop veel moeders met zaken omgaan. Als voorbeeld: meer dan de helft van de meldingen van kindermishandeling en misbruik na scheiding, is vals! Al die moeders die hun ex beschuldigen van dingen (hier ook gebeurd!), die dus gewoon pertinent niet waar zijn en waarvan de moeders doorgaans heel goed weten dat dat zo is!). En: ik zou echt echt echt dat gezag gaan regelen! Mijn man was ook bang om grenzen te stellen, maar de ervaring heeft ons hier geleerd dat als we dat, ietwat gedoseerd, maar toch, doen, zij wel inbindt. Vrouwen hebben dat toch nodig, die gaan vaak op emotie en als je dat laat gaan, gaat dat eindeloos door. Grenzen stellen helpt echt om ze het hoofd af te laten koelen en dan komen vrouwen doorgaans wel tot bedaren....
cvm je maakt een goede kans op allimiatiehersel hoor, julie hebben nu hogere lasten en een dochter samen en die is word wel degelijk bij de berekening mee genomen hij moet hier nu ook voor zorgen. en wees gerust man van cvm ze kan jouw kinderen niet afpakken. ik zou idd eens naar een adviseur stappen en alles eens laten berekenen, want het meot niet zo zijn dat madam jullie kinderen gebruikt voor manupulatie of hoe je dat ook schrijft
Waar kun je dat laten berekenen dan, en zijn bij het laten maken van zo'n berekening ook hoge kosten verbonden? Waar ik bang voor ben is dat het bedrag misschien wel hoger ipv lager is omdat de partner van ex in de schuldsanering zit en onze daarkracht dus pertinent hoger is dat die van hun. Maar onze lasten zijn ook vele male hoger (koophuis, kinderopvang enz)
gewoon bij een advocaat en dan alleen voor berekeningen. geen idee hoeveel dat kost. je kunt het ook via internet uiterkenen dan ben je ong 150 euro kwijt dan zou ik gewoon jullie eigen maximale draagkracht kunnen berekenen. Waar ze rekening mee houden is huur en hyptoheek. ziektekostenverzekeringen en eventuele schulden die in tijden van huwelijk zijn gemaakt je man mag 970 euro bijstandnivo voor zich zelf houden. hoe zijn gezin er nu uit ziet hij moet jouw en jullie kind onderhouden omdat jullie zijn getrouwd. Verdien jij boven het bijstandnivo van 900 nog wat? dan word geacht dat jij de helft van de bovengenoemde kosten kunt delen. verdien jij daaronder dan moet je even kijken wat beter is want meestal word het salaris erbij gerekent maar je bent niet verplicht deze erbij te rekenen dan gaan ze uit van 50/50 kijken wat beter uit kan. daarnaast worden de dagen dat jullie de kinderen hebben per maand berekend 5 euro per dag per kind, en eventuele benzinne kosten wat hij dan overhoud moet 70 procent naar de allimiatie Jullie zijn nooit meer kwijt dan de maximale draagkracht ex kan zelf nog worden geacht meer te werken om haar eigen draagkracht te verhogen mochten julilie dat willen
Hier ook zo gelukkig heeft mijn partner nu het gezag anders ging ze de kinderen weer bij hem weghouden. ze weet nu dat ze geen poot heeft om op te staan. Nu durft vriend ook wat meer er tegen in te gaan ook omdat ik hem hierin ook wat aanspoor, ik kan daar zo niet tegen dat zij zo doet
hier gelukkig ook geen gezeur, mijn man maakt elke maand een bedrag over en daarmee was het klaar. ook als ze extra uitgaven heeft zoals sportclubs, nieuwe schoenen of wat dan ook dan kan ze dat gewoon krijgen. maar alleen als het voor hun zoon is.
Nee meen je niet??? Hubby betaald hier meer omdat ex niet accoord ging met het bedrag van de bereking en hubby zo stom was om er in te trappen. Zowiezo moet hij van mij eigenlijk een herziening aan gaan vragen. Zijn inkomen is niet omlaag gegaan maar zijn draagkracht wel. Onze zoon kost geld, mijn dochter (waar ik geen allimentatie voor krijg omdat de vader naar uganda is vertrokken) moet ik volledig zelf betalen en hierdoor zijn de kosten voor het huishouden van hubby zwaarder. Zowiezo is het berekend toen hij nog alleen was. De huur is best hoog hier en wij kunnen samen precies rondkomen als we niet meer dan 50 euro per week uitgeven aan boodschappen (en eventueel kleding die nodig zijn). Hubby betaald 155 allimentatie en daar leven wij dus bijna met zijn 4en van!
Wij betalen 400 euro per maand voor 2 kids en zelf moeten we met heel veel minder rondkomen met zn drieeen. En dan heeft zijn ex geen kosten voor kinderopvang omdat zij niet werken én zij krijgt allerlei toeslagen voor de kids die wij niet krijgen. En nou gaan ze ook per 2013 nog de aftrekpost levensonderhoud voor kinderen stopzetten Wat ik trouwens ook héél storend vind: In de vakantie hebben wij de kids 50/50...dus ruim een week in December en 3 weken in de zomer.....de alimentatie gaat dan gewoon door maar we moeten daarnaast óók drie weken de kids onderhouden wat behoorlijk aantikt. De oudste eet meer dan een gemiddeld volwassen persoon en de jongste gebruikt 2 pyamabroekjes per nacht (dus meer dan 2 pakken per week) Dit vind ik dus ook niet helemaal eerlijk!
Die pyjamabroekjes moet zijn moeder dan meegeven he? Al helemaal als zij geen flikker doet aan het bedplassen. Je zou trouwens ook kunnen overwegen om voor bij jullie eenmalig een katoenen broekje te kopen, met een plastic overbroekje erbij....
rozemarijke die luierbroekjes moet zijn moeder niet meegeven hoor... de alimentatie is gebaseerd op het aantal weken dat het kind bij de moeder is en dat door 12 maanden gedeeld. Het is dus eigelijk een gemiddelde. Die 3 weken is dat misschien zuur maar andere maanden betaal je dus eigelijk iets minder dan zou moeten.
@Cvm, De luierbroekjes hoor je idd zelf aan te schaffen. Echter vind ik het schandalig dat zij niks doet aan het zindelijk maken, maar dat wist je al . Bedoel je trouwens dat je vanaf 2013 niet meer de allimentatie in kan dienen bij de belastingdienst?
Nou hier de berekening eindelijk binnen! het is niet een groot bedrag hoor 100 euro's!! maar wel veel te veel voor ons aangezien wij dan nog maar 350 overhouden en de kinderen hiervan ook nog moeten worden opgehaald (benzine) en ik nog geen baan heb. Maar wat blijkt mijn partner heeft schulden aangegeven zij heeft gezegt dat deze voor de relatie van hun zijn gemaakt..dit klopt dus helemaal niet wel een aantal maar ook heel veel tijdens de relatie omdat madam niet rekeningen kon betalen. Maar deze zijn er dus niet bij berekent omdat zijn ex dit heeft aangegeven. dus morgen een brief op de post naar haar advocaat met bewijsstukken en dan hopen we maar dat haar advocaat een nieuwe berekening maakt anders moeten we ook opzoek naar een advocaat ..laat het hier niet bij zitten eerlijkheid is ook een vak. Zit er wel mee dat de schuld in een lening is omgezet door het gkb net na hun breuk maar goed hij betaald af van die schuld dat is duidelijk. owh en voor het gemak is er ook nog even vanuit gegaan dat ik de helft van de kosten wel kan betalen arggg!!\\ i ik heb hier zo niet zin in! bah wat geeft dit een stress zeg zij maar op haar luie piep zitten met haar verzwegen inkomsten en wij op een houtje bijten niet eerlijk
350 euro per maand om van te leven is toch helemaal niet zo gek? Als de benzinekosten voor naar je werk zo extreem hoog zijn dan krijg je km vergoeding neem ik aan? Hier leven we van 200 euro per maand met zijn 4en. Wel lullig dat ze niet alles eerlijk heeft ingevuld.
Ik vind 350 ook weinig hoor.. Hier werd de alimentatie ook heel hoog gezet. Bij bezwaar opperde de rechter dat mijn vriend dan best een kamer van het huis kon verhurwn die hij niet zoveel gebruikte... Dus... Er is veel geemancipeerd de laatste 30 jaar, behalve de alimentatiewet.
in de brief is wel gezet dat zij een hoger bedrag kon vragen, maar volgens mij doen ze dat met opzet, want mijn vriend zijn maximale draagkracht is al berekent ik word al geacht de helft van de kosten te betalen. maar die schuld moet erbij daar zorg ik wel voor. 350 is niks want de kids moeten ook nog worden opgehaald 40 pm blijft er 300 over er moet nog eten en helaas shag gehaald worden
Tja, mijn vriend rookt ook. Gelukkig net 1 kind zindelijk maar de ander natuurlijk nog vollop in de luiers. Mijn vriend lust erg graag een biertje. Maar ja, zijn shag komt hier toch echt op de laatste plaats. En de 1 na laatste plaats zijn biertjes. Ook als je een herberekening aan gaat vragen houdt diegene die het berekend toch echt geen rekening met shag. Maar ja, zowiezo wel de herberekening aanvragen ivm de lening, maar verwacht niet dat ze rekening gaan houden met shag en luxe boodschappen. Leefgeld is natuurlijk om van te leven en niet voor luxe boodschappen. Dat behoor je te halen van het geld wat je vervolgens nog overhoudt als je dat overhoudt.
haha nee dat snap ik dat ze niet rekening houden met shag hahahah. maar bedoel aan te geven dat dit ook zoveel geld kost en idd een goede reden om te stoppen.. wij gaan nu een brief naar haar advoaat sturen met bewijsstukken van de schulden die waren gemaakt. want ze moet wel die stukken er bij rekenen, want zijn ex kan wel meer zeggen die bewijzen liegen er niet om
@ ikke : ik denk niet dat haar advocaat ooit een berekening gaat maken waaruit komt dat je man niets moet betalen. natuurlijk vullen ze dat zó in dat er een bepaald bedrag uitkomt, anders kon ze het net zó goed niet doen. Gelet op jullie inkomen krijgen jullie vast rechtsbijstand als je naar de rechter morten, toch? Dan laat je het daar toch op aankomen. Het scheelt je misschien wel een boek stress als je het uit handen kan geven aan je eigen advocaat.
bij mijn ex is wel uitgekomen dat er niks uitkwam. Ja idd dat verwacht ik ook niet, maar aangezien dat er nu bewijzen zijn dat de schulden wel degelijk zijn gemaakt tijdens relatie moet zij dit er bij berekenen want dit staat wel in de allimitatiewet, zijn ex heeft aangegeven dat dat voor hun was maar het tegendeel word nu wel bewezen. maar wij zijn idd zelf ook al bezig met een advocaat die naar ons belangen gaat kijken