Vica: Ja, vanaf 2013 is het niet meer aftrekbaar van de belasting Balen he?! Ja dat je de kids die weken moet onderhouden is logisch en in principe niet erg, maar in ons geval is het niet doorberekend, daar wil zijn ex namelijk niets van weten. En wij hebben geen geld voor een advocaat om dingen goed te regelen helaas. 350 p maand om van te leven, op dit moment zit ik zo krap door de kinderopvangkosten van mijn meisje dat ik ervoor zou tekenen!!!! En wij zijn allebei gestopt met roken omdat we dat niet meer konden betalen Dus luxe producten hebben we niet meer, op hubby's biertje in het weekend na.
ja die kinderopvang is duur he heb ik ook al nagekeken ik kijk liever naar een avondjob kun je dat niet van iemand lenen? jullie kunnen nu gemakkelijk verlaging aanvragen hoor 200 euro per maand is niks hoe kun je daar nou boodschappen voor deon?
Met 200 euro per maand kan je best boodschappen doen hoor. Zolang je niet gehecht bent aan A-merken. En geld lenen is toch niet zo'n slim idee als je het niet breed hebt. Is moeilijk om dan terug te betalen.
wil jij mij dat pben hoe jij dat dan doet 200 pm? en ook ik koop goedkopere merken maar zijn met shag wel 400 pm kwijt en dan nog benzine 50 euro dan blijft er nog 30 euro en straks moeten we het van 100 euro minder doen
50 euro per week is toch best veel voor boodschappen of zie ik dat nou verkeerd? Tja dit heb je al vaker gehoord denk ik maar dan moet je misschien wel stoppen met shag kopen... wij doen altijd boodschappen van nog minder dan 50 per week... AH euroshopper is heel goedkoop...
@FEE88: 50 euro in de week voor boodschappen is niet véél. Het is wellicht te doen, maar het is niet ruim... En je moet dan echt goed opletten wat je koopt.
Hmm tja ik ben niet anders gewend misschien is dat het maar we kopen bijna altijd wat we willen kopen maar wel alles in de aanbieding heel af en toe kunnen we iets niet kopen bijv chips enz maar das ook niet erg voor een keer...
Fee88, ik vind het ook heel erg knap als je voor 50 euro per week boodschappen doet. Ik probeer ook op te letten, koop zeer zeker veel a-merken (vooral de basis producten van de C1000 zijn ideaal) Maar ik ben zo toch een stuk meer kwijt. Heb je daar dan ook shampoo en luiers ed bijgerekend? En is de kinderalimentatie per 2013 echt niet meer aftrekbaar????? Pfff...dat wordt nog een zware dobber dan...
@Hartediefje Jep luiers en shampoo ook. Ik gebruik gewoon euroshopper van ah en axe voor man kopen we bij op=op babyshampoo c1000 eigen merk... Babyvoeding kv en luiers per pak 11 euro bij de Aldi... We kopen gemiddeld voor dochter 1x per 2 a 3 weken luiers en voor stiefzoon 1 x per maand. Maar soms hebben we aan t eind van de maand ook niet meer en dan leer je wel goed boodschapjes doen je kan niet anders . Ik vind het wel een sport hoor zo weinig mogelijk geld uitgeven aan boodschappen Helemaal als de belastingdienst terugkomt op 2010 :S...
dat je kinderalimentie betaalt vind ik niks meer dan normaal. maar dit bovenstaand verhaal lijkt wel de onze, als ik zie wat zij allemaal kan en wij niet, dan sta ik met verbazing te kijken iets wat ik nog heel raar vind, is dat ik wel mee tel in de alimentatie maar mijn zoontje weer niet. terwijl hij fultime hier woont en ik geen alimentatie voor hem krijg dat vind ik wrang, ja zegt de soos tegen mij, de kinderen mogen er financieel niet op achteruit gaan terwijl mijn zoontje er wel financieel op achteruit gaat. en ze is niet verplicht om extra te werken, want ze heeft een kind onder de 5 jaar. zowat ik ook. maarja wat kan ik er tegen doen als ik dit alles had geweten, dat wij voor alles op mochten draaien, ik denk eerlijk gezegd neit dat ik dan zo snel was gaan samenwonen want ik merk dat ik financieel behoorlijk achteruit ben gegaan
Wij betalen geen alimentatie. De gemeente waar zij in woont heeft onze papieren (schulden, inkomsten ed) opgevraagd deze hebben wij netjes ingeleverd en na de berekening is gebleken dat wij niets hoeven te betalen. Gelukkig niet zeg. zou niet weten waarvan, en als de kinderen het nou slecht hebben is het een ander verhaal. Madame doet naar ons toe over komen dat ze het heeeuuul slecht heeft. Maar intussen heeft ze een uitkering rijdt zij in een auto, verhuist ze gewoon maar even, krijgt zij genoegen toeslagen e.d. kinderen hebben mooie kleren aan hun lijf en komen niets tekort dus ik vind het mooi! Zij heeft ons een tijd verboden de kinderen te zien omdat wij niet voor ze betalen! Zij is volgens mij nog steeds in de veronderstelling dat allimentatie "kijk en luister geld is " mooi niet !
MissGwen, zo denk ik er ook over hoor.... wij betalen dan 650 euro per maand (ook nog 150 euro voor haar!!!) Kijk, de kindjes die hebben hun bijdrage nodig, maar voor haar vind ik echt zooooo zuur... Ik breng ook mijn kindjes 3 dagen per week weg, terwijl zij dan geen 4 uur meer wil werken, want dan moeten de kindjes teveel naar de opvang. Ja dag hoor...als ze niet werkt, stopt ze ze ook bij opa.. En ja..Disney met mama.... telefoon en nintendo voor verjaardag..... dat kan he.... als je dat geld niet gebruikt om kleding van te kopen en weg te zetten voor evt later te studeren.. Maar goed, dat zijn frustraties en je kunt er niets aan veranderen. Maar misschien hadden wij dat ook beter kunnen doen, even een half jaartje gewacht en niet zomaar met ons gevoel zo snel gaan samenwonen.. Het is nu zoals het is, maar idd... ik vind het ook niet altijd terecht dat wij wel meetellen in de berekening, maar dan geen rekening wordt gehouden met de eigen uitgaven.
wij hoeven gelukkig na herberekening geen allimitatie te betalen maar snap je gevoel zooo goed! wij zijn ook gaan samenwonen en ik werd er ook even bij berekent plus dat mijn kinderen er niet bij werden berekent terwijl die geen enkele cent krijgen van hun vader daar word geen rekening mee gehouden dat die er financieel ook op achteruit gaan hopelij word daar in de toekomst wel rekening mee gehouden altans een klein gedeelte dan
owh mijn vriend zn ex zegt ook dat zij het zooo slecht heeft ze zit wel bij het gkb dus zal het nooit heel goed hebben maar volgens mij heeft ze meer dan dat ze zegt dat ze heeft meer dan wij op dit moment ik wou dat ik erachter kon komen hoeveel ze werkelijk had. owh en weetje mochten wij gaan trouwen dan word ik ook nog even geacht meer te gaan werken omdat ik dan stiefmoeder ben met andere woorden een man mag niet opnieuw zijn geluk hebben want dan komt ex weer om het hoekje kijken ik hoop dat in de toekomst wel dingen gaan veranderen
@ Ikke: Als jullie zouden gaan trouwen ben jij alleen maar alimentatieplichtig als de kinderen op jullie adres staan ingeschreven. Daar hoef je dus waarschijnlijk geen rekening mee te houden!
ok dat scheelt dan wel weer, maar dan zou mijn vriend wel allimitatieplicht hebben voor mijn kinderen dus
ok en ik niet voor zijn kinderen dus dacht altijd als je stiefmoeder of stiefvader word dat je dan ook geacht word te betalen voor je stiefkinderen ongeacht waar hij of zij woont
Hou maar op.. Ondanks dat ze er recht op heeft en ik dat wel weet heb ik soms zin om haar zo hard voor dr harses te meppen..