alleenstaande mama's omgeving Rotterdam/Breda/Dordrecht??

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Sahi, 27 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Hoi meiden,

ik trek even de stoute schoenen aan.
    Ik ben op dit moment nog niet zeker of ik een alleenstaande mama ben of wordt, maar sinds een paar dagen voel ik me behoorlijk allenig in mn huisje.
    Het hele verhaal rondom mijn relatie gooi ik (nog) niet hier op het forum, daarvoor is het nog veel te ingewikkeld en ik wil niet blijven hangen in dat gedoe.
    Maar ik weet wel dat ik binnenkort regelmatig alleen zit in de weekende (ik ben ook op vrijdag altijd vrij) en daar ben ik wat huiverig voor.
    Ik heb wel wat vriendinnen, maar die hebben ook niet altijd tijd of ze wonen ver weg. En ik wil niet bij ze blijven hangen omdat ik zo eenzaam ben, daar worden ze op een gegeven moment ook gek van.

Ik woon zelf in Dordrecht en mijn dochtertje is 15 maanden. Het lijkt mij al leuk om lekker te kletsen, maar misschien ook af en toe te meeten in de buurt hier. Gewoon een playdate met de kids en dan zelf lekker kleppen als mama's zijnde.

Wie weet zijn er wel meer meiden die dit gezellig vinden :)
    Ben heel benieuwd!

Liefs Sahi

2. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik kom uit kerkdriel beetje ver uit de richting
    hoop je veel moeders zal leren kennen het is altijd erg leuk om ervaringen te delen enz enz
    succes met je besluit hoop je eruit mag komen

3. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Sahi,

Wat vervelend zeg jij ook in deze situatie, ik weet niet of je me nog kent schreef heel soms in het oktober topic....

Ik woon ook niet bij jou in de buurt woon in de Zaanstad, maar wil je wel heel veel succes wensen met alles.....

4. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    mijn vriend/ex komt uit de zaanstreek, dus wie weet dat we ooit eens meeten, want ik kom wel gewoon bij mn schoonouders over de vloer.
    Ik ken jou nog wel van de oktoberlijst inderdaad, wat erg dat het voor jou ook zo heeft moeten lopen. Is toch niet wat je voor ogen hebt als je samen bewust voor een kindje en toekomst kiest.

Alleen al kletsen met mede-mama's is ook fijn hoor :)

5. mv3hartendiefjes

wie weet kunnen we gewoon een meeten wat voor iedereen te doen is
    het is toch leuk om mensen te leren kennen en we kunnen overal naar toe
    het lijkt mij erg leuk om mensen te leren kennen vooral omdat ik nu alleen ben is het soms echt fijn om dingen met elkaar te delen even je gal spuwen en ook de leuke dingen te delen

6. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het is inderdaad hartstikke moeilijk allemaal....wij hebben er 4 jaar over gedaan om zwanger te worden...mijn ex zijn zaad was niet goed en toen mijn zoontje 6 maanden was wilde hij niet meer.
    Ben er ook achter gekomen dat hij een ander had was een hele zware klap.
    Ook wilde hij geen alimentatie betalen en ben ik naar een advocaat gegaan we hebben veel ruzie gehad maar het gaat nu gelukkig rustig... En kunnen we normaal met elkaar praten.
    Mijn zoontje gaat om het weekend en de ene week van maandag tot dinsdag en de andere week de dinsdag en de woensdag....

Fijn dat we er met ze allen over kunnen

7. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Te snel gedrukt...

Praten dat helpt al heel erg veel.

Sahi hoe zit het nu precies bij jullie?

En mamavan3 zal voor jou ook pittig zijn 3 kindjes en alles alleen moeten doen. Lukt het een beetje? En heb je wel steun van anderen?

8. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Het is een.heel verhaal en.typ via de telefoon, dus sorry voor de spelfouten.
    ik ben zelf afgelopen zomer in een dip geraakt, maar had dat niet meteen door. rond yanna's verjaarag gaf hij aan dat hij mij zo niet kende en dyat ik misschien wat beter voor.mezelf moest zorgen. toen ben ik naar een psycholoog gegaan en bleek il depressief te zijn.
    heel hard aan gewerkt en.nu gaat het allemaal wel een beetje.
    maar toch kreeg hij het idee at het niet genoeg was. er is iets stuk gegaan in zijn gevoel voor mij, het gevoel wat hij had was er niet meer.
    toch nog samen door gesukkels, maar constant ruzies en toen kwamen er wat dingen.tussen bij vrienden van ins. een.gemeenschappelijk bevriend stel ging uit elkaar en ik had op at moment een sleche dag en kon er daarom niwt voor ze zijn. dat schoot hem in het verkeerde keelgat en hij is bij die vrieneen.gaan .logeren, in de.hoop at het gevoel voor mij zou erugkeren...
    dat is nu 3 weken geleden en t ia nu nog vaag wat er gaat gebeuren. hij geeft het een kleine kans dat het nog goed kt, maar hij komt wel naar huis.
    we wachten maar af...

maar die eenzaamheid valt me wel.tegen zeg! ik kan goed alleen zijn altijd, maar dit is toch anders en.ben natuurlijk ook enorm verdrietig. heb wel vrienden enzo, maar het is toch niet hetzelfde.
    dus heerlijk om op het forum te kunnen spuien!

9. mv3hartendiefjes

@bloemetjes het is soms best zwaar maar ben blij met ze soms denk ik wel eens poeh adem ruimte maar als ik naar ze kijk maakt vele dingen al goed kan ze niet alles meer bieden maar liefde en aandacht onbreekt er niet aan en denk dat ze daar meer aan hebben
    wat erg zeg dat je ex gewoon je zo heeft verlaten en dan eigenlijk ook gewoon vreemd is gegaan
    petje af voor je hoe je alles doet wauw meid:)

sahi: waar een wil is is een weg en je komt er wel
    laat je niet alles wijs maken want er is altijd nog een andere kant
    een relatie gaat niet zomaar over en zit altijd iets achter
    en vind niet dat alles aan jou ligt ook al heb je depresie een man die echt van je houdt neemt alle gebreken ondanks het ook niet altijd leuk is maar het is wel zo
    ik wil je al het goeds toe wensen en een hele dikke knuffel

10. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje Sahi ook een moeilijk verhaal, maar net zoals mamavan3 zegt hoort hij er nu juist voor jou te zijn, maar inplaatst daarvan loopt hij weg tenminste zo voelt dat voor mij.....
    En die eenzaamheid komt mij heel bekend voor.
    We wonen weer bij mijn ouders dus aanspraak zat maar toch voelt het soms anders!

Mamavan3 gelukkig red je het goed zo in je eentje en logisch dat het soms teveel wordt.
    Heb veel respect voor je ik vind 1 kindje soms al heftig, werken en alles alleen doen.
    Heb veel bewondering voor je!!
    Gelukkig krijgen we heel veel liefde van onze kids en ook dat zorgt ervoor om door te gaan en proberen te genieten.

11. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ohhja nog ren vraagje mamavan3 gaan jou kindjes ook naar hun vader, want heel soms tijd voor jezelf is ook wel fijn...

12. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    mamavan3: met 3 lijkt me inderdaad helemaal zwaar, heb je veel hulp om je heen?
    ik denk inmiddels dat de depressie echt niet het enige is wat er niet goed zit, het was misschien een laatste zetje. We hadden het echt leuk samen hoor, maar het kon ook knallen tussen ons. En ik heb dat altijd geaccepteerd, maar nu Yanna er is, wil ik dat niet meer. Ik wil geen vuurwerk-ruzies als Yanna in huis is. Dus heb ik me anders opgesteld sinds zij er is. En dat heeft blijkbaar van alles los gemaakt.
    En dan kan het maar beter nu gebeuren, nu Yanna nog zo klein is. Als we een paar jaar verder zijn, is het voor haar echt heftig lijkt me.

bloemetjes: bij je ouders op de bank is toch anders dan met je man op de bank. dat merk ik hier ook als ik bij vrienden ben

Yanna slaapt trouwens af en toe bij papa nu hij buiten de deur slaapt en 1 dag per week sliep ze sowieso al bij de oppas. Dus daar ben ik gelukkig aan gewend en het is soms praktisch. Maar ook af en toe nog extra eenzaam.

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

He wat naar...

Ik zelf woon in zwijndrecht maar ik ga over een tijdje (nog geen idee precies wanneer) in dordrecht wonen bij mn vriend ( ben dus soort van ex alleenstaande mama ofzo haha)

Werk niet en het wordt daalijk weer heeeeerlijk kinderboerderij weer natuurlijk! :)

14. mv3hartendiefjes

@bloementje als de vader de kindjes ophaalt heb ik ook eens tijd voor mezelf maar dit gebeurd op het moment erg weinig
    het is zeker dat het soms erg zwaar is ben ook blij dat ik het steeds weer red en soms vraag ik me toch af hoe ik dit toch ieder keer flik maar het lukt ben er blij mee
    de liefde die je van je kindjes krijg is onvergetelijk mooi en ben daar onwijs blij mee

@sahi je hebt gelijk beter nu voor je dochter kiezen als later hier is het heel moeilijk geweest en weet precies wat je ook bedoelt
    goed van je en wees er trots op meid
    hoe moeilijk het soms ook is je komt er wel

15. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    vagans: wat leuk dat je weer een liefde hebt gevonden! En Zwijndrecht is ook behoorlijk in de buurt. Ik zeg; voorjaar kinderboerderij ;) Wie weet of het er van komt, lijkt me gezellig :)

mamavan3: ik dacht altijd dat ik zo'n soort situatie echt niet aan zou kunnen, maar nu het gebeurt moet ik wel. En toch blijk je sterk in zo'n situatie, ik heb mezelf overtroffen. En jij zo te lezen ook!
    Wat jammer dat de papa de kindjes niet vaak ophaalt :( Lijkt mij heel pijnlijk, ook voor jou, maar ook voor de kids! Is hij niet geinteresseerd?
    ik hoop dat de papa van Yanna altijd zo toegewijd blijft als hij nu is, hij is absoluut een lieve papa.
    We zullen zien wat de toekomst brengt.

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

ik ga altijd graag naar de kinderboerderij hoor! Zeker in dordt met die speeltuin erbij :)

17. mv3hartendiefjes

dank je wel meid voor je lieve compliment
    het is soms zeker zwaar vooral als je de verdriet ziet in je oudste dat vind ik echt erg
    als hij komt dan neemt hij vaak een van de oudste twee mee ook al zo iets hij heeft er 3 de jongste valt steeds buiten de boot vind ik zo erg
    je blijkt inderdaad vaak sterker te zijn dan je soms zelf denkt het is soms best moeilijk vooral omdat je soms tegen dingen aan loopt waarvan je denkt pff moet dat nou
    maar iedere keer weer kom je er toch..
    ik hoop ook echt dat jou ex wel zijn kindje komt halen en er met veel plezier naar om kijkt en van geniet
    dat wil toch iedere moeder;)

18. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    vagans: als het weer verbeterd maar eens kijken dan ;) Ik ben altijd op vrijdag en in de weekenden vrij, dus dat komt vast een keer goed :)

mamavan3: waarom neemt hij de jongste niet mee dan?
    ja ik kan gelukkig ook genieten van mijn dochter en ook hoe papa en zij van elkaar genieten. Ik hoop ook intens dat het zo blijft!
    Maar die momenten zorgen ook voor een brok in mn keel, maar dat hoort er nu vast bij.

Heerlijk om hier te kletsen zeg ;)

19. mv3hartendiefjes

@sahi geen idee waarom hij haar niet mee neemt best zielig om te zien soms
    vandaag neemt hij alleen zoon lief mee
    die brok in de keel blijft nog wel even helaas ik heb dat ook lang gehad en soms nog
    je mist toch iets natuurlijk
    vind het ook zeker leuk om te kletsen hier:D

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

Sta ik altijd voor open hoor. Want ik werk helemaal niet en mn vriend werkt ook op zaterdag dus tijd zat :) Het fijne is dat je hier op t forum lekker je ei kwijt kan en zo ook mensen tegen komt uit de buurt ;)

Deel Deze Pagina