Ja dat vind ik.... we zijn dan toch een gezin? Of zou hij dan voor de oudste niet hoeven te betalen aan sport,school,kleding ed en voor de andere 2 wel...? Je bent als gezin toch een eenheid... ik vind dat je die verantwoordelijkheid dus ook op je neemt als je samen wilt zijn met een vrouw die al een kind heeft.
Ook hier geen opvangkosten De oudste kost €20 Pm aan sport (zwemmen is net afgelopen) €17,50 aan overblijf en dan natuurlijk gewoon eten, kleding ed Maar kleding koop ik niet eens elke maand meer nu hij niet zo snel meer groeit en eten betaal ik ook niet ineens 3x zoveel voor. Middelste kost €50 Pm aan psz en €12,50 aan luiers Jongste kost het meeste, want meisje dis geen doorgeschoven kleding En sparen kost in totaal €105 Pm... In totaal dus nog geen €250 Pm... ( zeg het gerust als ik iets vergeten ben)
Nou idd... volgens mij is alimentatie gewoon ervoor dat een kind een dak boven het hoofd heeft, naar achool kan en daar mee kan doen, kan sporten, te eten heeft ed Niet om wekelijks leuke dingen te gaan doen, de nieuwste telefoon te hebben en weet ik t allemaal niet...
Ik gaf alleen maar een voorbeeld dat in sommige gevallen (aangezien we dat niet weten van TS) 400 euro helemaal geen raar bedrag is. Ow en geen opvang in geval van gescheiden ouders die allebei zullen moeten gaan werken natuurlijk heel uitzonderlijk. Het hoeft geen wedstrijdje te worden wie het minste uitgeeft hoor...
Waarom is dat heel uitzonderlijk? Ze hebben beiden een nieuwe partner.... ze hoeven het beiden niet alleen te doen dus... dus waarom zou ts dan niet thuis kunnen zijn of weinig werken? Overigens, in je voorbeeld, je kiest er zelf voor om €100 Pm te sparen he... je kan ook €25 Pm sparen... dus je kan niet zeggen omdat iemand €100 Pm wil sparen dat de ander dan maar meer alimentatie moet betalen om die €100 te bekostigen
Totdat je kind op voortgezet onderwijs komt, een fiets nodig heeft of een overzicht jaarkaart, een laptop, schoolspullen, boeken en schoolgeld, zakgeld en het schoolreisje, op een sport zit waar je contributie en kleding voor moet betalen, om nog maar niet te spreken over de kosten van en naar wedstrijden, de beugel die niet in het basispakket valt maar in de aanvullende enz enz enz... Details hoor... Zou er niet wakker van liggen als ik jou was want een kind kost niet zoveel volgens jou... *sarcasme modus uit* Maar gelukkig wordt dit dus gewoon wettelijk geregeld met een draagkracht berekening en wat jij daar verder van vind is eigenlijk niet zo belangrijk...
Dus omdat over 7 jaar die dingen misschien aan de orde zijn moet daar nu voor betaald worden? Waarom niet gewoon over 7 jaar?
Dat was ook niet mijn bedoeling, sorry als het zo over komt. Ik zit hier aan de “vader” kant, wij verdien samen prima. Mijn man zijn ex leeft van een bijstandsuitkering en wil niet werken, veel minder inkomen dus. Doordat ze thuis zit, is er geen opvang voor de kinderen. Er wordt niet gespaard (dit doen wij zelf wel)en kleding kopen wij meestal omdat ze er geen geld voor heeft,ondanks de kb. Ook de schoolreisjes, schoolgeld betalen wij. Daarnaast moeten we ook nog eens een enorm bedrag aan alimentatie betalen, wat niet eens uitgegeven wordt aan de kinderen. Dat voelt gewoon niet goed. Edit: beugel betalen wij ook, eveneens de sporten.
Nee, als je gaat scheiden is er (als het goed is) nog geen sprake van nieuwe partners. Dan zijn het twee alleenstaande ouders. Daar wordt alimentatie in eerste instantie op berekend. En als je beide werkt zullen (niet schoolgaande) kinderen in de meeste gevallen toch echt naar de opvang moeten. Ik had het niet over de situatie van TS. Ik gaf alleen maar aan dat 400 euro helemaal niet zo’n bizar bedrag is waarvoor kinderen “gouden cornflakes” krijgen bij het ontbijt. Ik heb nergens over de situatie van TS gesproken. Of mijn mening gegeven wat ze moet doen. Ik heb alleen maar gereageerd op die 400 euro.
Omdat een alimentatie berekening rekening houdt met die kosten waarvan je dan geacht wordt te sparen voor die dingen. Ergo... Als mijn kind straks een beugel nodig heeft... Of een laptop voor school kan ik dus niet bij mijn ex aankloppen (zou hij de alimentatie betalen wat hij niet doet overigens). Daarom dus.
Haha! Die was van mij, ik vind €400 per kind gewoon ontzettend veel, als je dan drie kinderen hebt ben je per maand €1200 kwijt aan allimentatie. Vanuit onze situatie is dat echt ontzettend veel geld, maar wat je zegt, het verschilt per situatie en gezin.
En andersom? Vaders die zelfs weigeren 25€ Per maand bij te dragen? Of zelfs een eenmalige bijdrage in de vorm van sportkleding? Want daar zijn er steeds meer van. Vaders die geen alimentatie betalen omdat ze een tijdelijke uitkering hebben en anders onder de bijstandsnorm komen, terwijl dit voor de moeder net zo goed telt maar dat dan geen probleem is? Die wijzen naar een nieuwe partner van de moeder, die dan maar moet betalen terwijl er niet samengewoond wordt etc. En die roepen net zo hard dat ze financieel uitgemolken zouden worden en dat dat de enige bedoeling is van de vrouw, dat het geld niet aan het kind zal worden uitgegeven etc etc. En nee ik ben daarin geen uitzondering op de zogenaamde regel, dit gebeurt namelijk heel veel vaker. Het verschijnt alleen niet in de media omdat de maatschappij overtuigd is dat vaders nog steeds altijd de pineut zijn. Dus sorrie nee ik deel de mening absoluut niet dat vaders altijd de pineut zouden zijn en de kosten die er per maand voor ons kind gemaakt (moeten) worden zijn aanzienlijk hoger dan de behoefte zoals is vastgesteld. Tel daarbij de advocaatkosten op door het steeds opnieuw aanspannen van procedures en hoger beroepen door vader dan is het zelfs een veelvoud van de vastgestelde behoefte.
Maar er zijn genoeg mannen die echt wel uitgemolken worden. Want hoe krom is het : In sommige gevallen besluit de vrouw dat ze wil scheiden. Maar in alle gevallen worden de kinderen aan haar toegewezen en de man mag elke maand salaris inleveren. (In de hoop zijn kinderen om het weekend te zien, want die omgangsregelingen gaan ook niet altijd zoals afgesproken ) Dit terwijl hij hier niet eens om gevraagd heeft. En ja het zijn zijn kinderen en mannen zullen met liefde bijdragen maar toch blijft het krom. Mannen zijn eigenlijk altijd de pineut. Mijn vader bijvoorbeeld is eerder getrouwd geweest en zijn vrouw ging toendertijd vreemd. Maar zij heeft hem de deur uit getrapt. Hij kon elke maand betalen en de kinderen mocht hij niet zien. En oh wee als de alimentatie 1 of 2 dagen te laat was. Hij heeft altijd keurig betaald trouwens
Hier wil ik je graag even uit de droom helpen. Het komt nl (en gelukkig maar) bijzonder weinig voor dat alleenstaande moeders (of vaders met de volledige zorg) onder de bijstandsnorm leven. Door de vele kortingen en (kinder)toeslagen die zij ontvangen zitten ze daar, in de meeste gevallen, nog altijd ruim er boven. Ik zeg niet dat ze het makkelijk hebben, weet ik uit ervaring, maar zo dramatisch is het ook niet met ze gesteld.
Maar uh... Hoe precies is het de "schuld" of probleem van de kinderen? Want het gaat om KINDERALIMENTATIE hé... Niet partneralimentatie. En er zijn zeker schrijnende gevallen, dat ontken ik zeker niet. Maar primair is de kinderalimentatie een bijdrage voor opvoeding en zorg van het kind! En die heeft nergens om gevraagd
ik vond hem ook wel leuk gevonden hoor! Ik ga straks even in het pak muesli van mijn dochter kijken of door niet toevallig wat verstopt zit
Dat is zeer zeker niet mijn ervaring en van velen anderen ook niet. Het komt namelijk veel vaker voor dan dat bekend is met een veelvoud aan oorzaken. Dus nee uit de droom hoef je me echt niet te helpen, heb het namelijk zelf als keiharde realiteit gehad.
Ok ok doe maar rustig , wist niet dat je boos werd Je hebt inderdaad een punt, zo had ik het nog niet helemaal bekeken. Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat het niet uitmaakt hoe een scheiding verloopt of tot stand is gekomen. De vrouw heeft altijd de sterkste troef in handen : de kinderen En sommige vrouwen ( En ik zeg niet iedereen) weten heel goed hoe ze dit tegen hun ex kunnen gebruiken.